ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 خرداد 1397     |     کد : 183822

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اصل باید مردمی کردن برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی باشد

به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، در جلسه شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین برنامه های آن گفت : مردمی کردن برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی بایستی اصل مهم باشد و برنامه ریزی توسط مردم انجام شود و مردم محور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، در جلسه شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین برنامه های آن گفت : مردمی کردن برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی بایستی اصل مهم باشد و برنامه ریزی توسط مردم انجام شود و مردم محور باشد.

وی افزود : در مسئله چهل سالگی انقلاب اسلامی بیشتر باید از زبان هنر و ابزار هنری (فیلم های سینمایی ـ تئاتر ـ محصولات فرهنگی ـ شعر و...) استفاده شود و مساجدی که نماد انقلابی هستند ـ شهدای محراب ـ شهدای دفاع مقدس و ارکان شهدا برجسته تر شوند.  

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در بحث عمران و آبادانی، نظام خدمات ارزشمندی انجام داده، تصریح کرد : ساخت جاده ها ـ خطوط ریلی ـ جاده های روستایی و امثال اینها خدمات بسیار مهمی است که باید ارایه شود و گفتن این خدمات نظام تنها اختصاص به ده روز دهه فجر نباشد بلکه بتدریج در طول سال هر هفته یک خدمت نظام و دستاوردهای آن در همه بُعدها به مردم عزیز مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه بایستی خدمات نظام هر هفته در نماز جماعات شهرستانها توسط امام جماعت به حضور مردم برسد، افزود : می توانیم با ایجاد نمایشگاه های مختلف در تمامی ایام سال توسط دستگاههای مختلف خدمات نظام را در چهل سال گذشته به مردم نشان دهیم.

وی ادامه داد : همانگونه که می دانید امسال هجمه های فراوانی از ناحیه دشمن داریم و همین خروج آمریکا از برجام نشانه ای است که می خواهند با انقلاب مقابله کرده و نیز یک سری توطئه و برنامه های جدید تهیه می کنند تا مانند سال های گذشته حتی بیشتر مقابل نظام بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان آربایجان شرقی هدف اصلی این برنامه ها را نشان دادن خدمات چهل ساله نظام به مردم عنوان کرد و خاطر نشان شد: بایستی حساب شده و برنامه ریزی شده عمل کنیم و اینکه اداره ها هر کدام در حوزه کاری خود چهل برنامه در چهل سالگی انقلاب را برجسته کنند.

وی با تقدیر و تشکر از صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی، به نقش خطیر آن در اطلاع رسانی برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : انقلاب مال مردم و برای مردم است لذا صدا وسیما میتواند با تاریخ نگاری چهار دهه فعالیت های استا ن ـ مصاحبه با نخبگان متعهد استان ـ سیر تحولات استان و پیشرفت ها و موفقیت های استان را برجسته کند .

سید محسن لطیفی مدیر کل صداوسیمای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت : صداوسیما از سال گذشته بر اساس دستورالعملی جامع برنامه ها و برنامه ریزی های خود را شروع کرده و یک سریال سیزده قسمتی فاخر با عنوان جلال را در دست تهیه دارد که قراردادش امضا شده  و پس از تولید از شبکه سه سیما پخش خواهد شد  .

وی افزود : در همین راستا مستند مبارزین انقلاب اسلامی نیز در حال ساخت می باشد که در این خصوص بیست نفر مشخص شده است. همچنین کارنامه انقلاب اسلامی نیز در استان آماده شده و در جلسه شورای اندیشه ورزی صدا و سیما طرح و امسال بعد از ماه مبارک رمضان بحث ها با محوریت گفتمان امام و رهبری برگزار می شود.

سید محسن لطیفی با بیان اینکه رسانه با تمام قوا و توان خود در خدمت دستگاه ها است، افزود : مسئولان باید بیشتر در کنار مردم باشند و با حضور خود در مساجد و مکان های مختلف این مهم را به مردم برسانند که این انقلاب مردمی است.

مدیر کل صدا و سیمای استان ادامه داد: متاسفانه برخی از دستگاه ها هنوز آمار دقیق و مشخصی در این خصوص به ما تحویل نداده اند تا ما نیز بتوانیم خدمات نظام را در آن حوزه به نحو شایسته به مردم بیان کنیم.

لطیفی با اشاره به اینکه مردم فکر می کنند بعضی از دستگاه ها محصور هستند و شبکه های بیگانه نیز به این تفکرات دامن زده و حاشیه سازی می کنند، افزود : فضایی باید ایجاد شود  تا فواصل بین مردم و مسئولان کم شود و مسئولان با شفافیت روبروی مردم حرف بزنند و روحیه مردم را به همان روحیه دهه شصت برگردانند در اینصورت است مردم میدانند این انقلاب مردمی است  .


نوشته شده در   پنجشنبه 10 خرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode