ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 اسفند 1396     |     کد : 182693

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

کمبود اعتبارات مالی مانع بزرگی در انجام رسالت مقابله با آسیبهای

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:کمبود اعتبارات مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مانع بزرگی در انجام رسالت مقابله با آسیبهای اجتماعی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:کمبود اعتبارات مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مانع بزرگی در انجام رسالت مقابله با آسیبهای اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای مولود انقلاب است و در اول تیر سال ۱۳۶۰ به دستور امام خمینی (ره) جهت گسترش فرهنگ قرآن و عترت و آرمان های انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی ادامه داد: می‌توان فعالیت‌های سازمان را در چند بخش خلاصه کرد که اولین و مهم‌ترین آن‌ها تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و عترت و اهل بیت و آرمان های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در بخش روحانیت نیز اقامه نماز در مساجد و ارشاد و استقرار روحانیان در روستاهای محروم از جمله وظایف مهم تبلیغات اسلامی به شمار می‌آید.

وی خبر داد: امسال در مقایسه با سال ۹۵ در سطج استان‌مان از ۵۱ روحانی مستقر به ۱۱۴ روحانی مستقر در سطح روستاها ارتقا یافته‌ایم اما با توجه به اینکه بیش از ۱۳۰۰روستا بالای ۲۰۰ خانوار در استان‌مان وجود دارد، نیازمند آن هستیم که روحانیان مستقر را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی در ادامه سخنان خود درباره فعالیت مجموعه‌های وابسته به تبلیغات اسلامی تشریح کرد: کانون مداحان با ۶هزار مداح در استان، انجمن مساجد، کارخانجات، ادارات و...، جمعیت بانوان فرهیخته کشور، شورای هیئات مذهبی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی از جمله مهم‌ترین وابسته‌های تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دبیرکل کشوری جمعیت بانوان فرهیخته و نیز رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی در استان رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی کشور شد  و نیز دبیر شورای هیئات مذهبی کشور نیز، رئیس کنونی شورای هیئات مذهبی استان ماست و همه این‌ها برای شهر و استان ما مایه افتخار و خوشحالی هستند.

وی درباره فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: اکنون ۶۸۰خانه و موسسه قرآنی در سطح استان ما مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه اقدام ارزشمند امام جمعه محبوب تبریز در تقدیر از قاریان و حافظان نوجوان قرآن در نماز جمعه هر هفته، باعث به وجود آمدن خیزش عظیمی در حوزه قرآن در استان‌مان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدارس صدرا را از جمله عملکردهای تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش و پژوهش عنوان کرد و گفت: ۶مدرسه صدرا در استان ما در زمینه علوم و معارف اسلامی فعالند و تنهاترین مدارس در برگزاری رشته های معارف در آموزش و پرورش است اما متاسفانه امسال در بودجه‌گذاری کشور، بودجه مدارس صدرا حذف شده است.

وی همچنین از حذف بیمه مداحان کشور انتقاد کرد و افزود: ۱۲هزار مداح در کشور به نوعی تریبون‌دار ترویج ارزش‌ها  و آرمان‌های انقلاب هستند و حذف بودجه بیمه‌شان، قطعا مشکلاتی را برای آن‌ها به همراه خواهد آورد.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی با بیان اینکه در مراسم اعتکاف پارسال ۲۰هزار نفر در استان شرکت کرده بودند، تاکید کرد: مراسم اعتکاف امسال نیز در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین در مساجد و مراکز استان‌مان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان از امکانات کم مالی این اداره خطاب به استاندار محترم سخن گفت و افزود: ما از لحاظ آمایشی استان‌ها، رتبه ششم را در سطح کشور بین ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها را داریم اما در موضوع بودجه  در رتبه ۱۷قرار داریم که زیبنده استان نیست و خواستارارتقاء بودجه فصل پنجم این مجموعه هستیم.

وی اضافه کرد:نقطه های آسیب‌خیز در استان وجود دارد که قرار بود برای هرکدام بودجه اختصاص یابد اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است و کمبود امکانات مالی این اداره را در انجام رسالت مقابله با آسیب‌های اجتماعی با مشکل مواجه می‌سازد.

گفتنی است:در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان ،استاندار آذربایجان شرقی، معاون اجتماعی ناجا، محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا،مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،مدیر کل اطلاعات استان،سردار حسن خانی فرمانده نیروی انتظامی استان،رئیس دادگستری استان،معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی،شهردار کلانشهر تبریز،مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان،مدیرکل صدا و سیمای استان،مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان،مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ،مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان،رئیس دانشگاه تبریز ،دکتر کی نژاد رئیس دانشگاه هنر و عضو شورای انقلاب فرهنگی،،مدیر کل آموزش و پروزش استان و دیگر اعضا این شورا که برای اولین بار به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد حضور داشتند.

 


نوشته شده در   دوشنبه 7 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode