ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 بهمن 1396     |     کد : 182615

گزارش فارس از حال و هوای عاشورایی تبریز با تشییع 11 لاله دشت نینوا/

تبریز به احترام 7 لاله خوش‌نام از فرزندان روح‌الله ایستاد/ افتتاح معبر آسمانی 11 شهید گمنام در سالروز شهادت مادر سادات

امروز سرزمین علویان میزبان آلاله‌های سرخ کربلای ایران بود، شهیدانی که افتخارشان سربازی روح‌الله کبیر و گمنامی‌ست.


امروز سرزمین علویان میزبان آلاله‌های سرخ کربلای ایران بود، شهیدانی که افتخارشان سربازی روح‌الله کبیر و گمنامی‌ست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از صبح امروز به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و ایام فاطمیه پیکر مطهر ۱۱ شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس در تبریز تشییع شد.

 همزمان با سالروز شهادت مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا(س)، 11 یادگار شهید «بانوی بی‌نشان» در آسمان «دیار باران»، معبری آسمانی گشودند تا بار دیگر عشق، میهمان چشم‌های تر من و تو باشد.

 امروز مردم تبریز میزبان دلاورمردانی بودند از جنس باران و عشق؛ مهمانانی که سال‌ها در خاکریز دشمن، دور از خانواده علیه دشمن متجاوز جنگیدند و عزت، سربلندی و اقتدار را به میهن هدیه کردند.

امروز فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک چهار حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد، معطر به عطر کربلای معلی گشت و حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری، افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم، با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

شهیدان گمنام بر دستان مردم شهر تبریز به سوی آرامگاه خود می‌رفتند. هربار از گوشه و کنار دستی با تابوت متبرک می‌شد. سربندهای سبز و مشکی یا زهرا بر دستان و پیشانی مردم بسته شده بود و دختران جوان با گل‌های سفید در دست به استقبال از قهرمانان وطن می‌رفتند.

مادری عکس شهیدش را محکم در آغوش گرفته بود و اشک چشمانش را با گوشه چادرش می‌گرفت. رهگذرانی که تا چند دقیقه قبل از آغاز مراسم اطلاعی از برنامه نداشتند، با دیدن پیکر شهدا گویا به خود آمده بودند و با جمعیت همراه شدند.

بوی اسپند و گلاب خیابان‌های اطراف میدان شهدا و میدان ساعت را با عطر شهدا پرکرده بود. اما آنچه بیش از این حس می‌شد، عشق مردم به شهدایی بود که بعد از سال‌ها گمنامی، اینک بر دوش مردم تبریز تشییع می‌‌شدند و با نثار دسته گل بر روی تابوت شهدا، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

تشییع‌کنندگان دل‌نوشته‌های خود را بر روی تابوت نوشته و از شهدا تقاضای شفاعت در روز قیامت می‌کردند.

تعداد زیادی از عکاسان و فیلم‌برداران نیز با حضور در میان جمعیت انبوه تشییع‌کننده، با تهیه عکس و فیلم، این بیعت دوباره با آرمان شهدا را به تصویر کشیدند.

دو لاله زهرایی پس از تشییع رسمی از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز و اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی حاجی‌زاده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز خاکسپاری شدند.

پیکر مطهر شهدای دیگر فردا سه‌شنبه در مناطق اسکو، هوراند، کشکسرای مرند و قراملک تبریز به خاک سپرده می‌شوند.

سلام و درود مردم تبریز بر پاره‌های تن این ملت که در بیابان‌های میهن اسلامی انیس و مونسی جز نسیم بیابان و هم‌نشینی با حضرت زهرا(س) ندارند.

شهدای گمنام پلاکشان را برای ما جا گذاشتند تا روزی بدانیم از جنس ما بودند و هویتشان خاکی بود اما دلشان را به آسمان زده و راز عجیب گمنامی برای خود محقق کردند.

وقتی آدرس منزلمان را می‌دهیم، بدانیم با از خودگذشتگی کدام شهید با آرامش به منزل رسیدیم

در دهه 60 مردان بی‌ادعایی زندگی می‌کردند که از خوشی‌ها و جان خود گذشتند، به نفس خود غلبه کرده و به میدان نبرد رفتند. هنوز 13 ساله‌هایی را به یاد داریم که از پشت میز و نیمکت‌های مدرسه به سنگرهای جبهه رفتند و حماسه‌های بزرگ آفریدند،گویی خاک جبهه دامن‌گیر بود.

شهدا ستارگانی شدند تا مسیرمان را گم نکنیم. آنها نمردند که به تاریخ بپیوندند، آنها رفتند تا قله افتخار را برای یک ملت فتح کنند و امروز وقتی آدرس منزلمان را می‌دهیم، بدانیم که با از خودگذشتگی کدام شهید، با آرامش به منزل رسیدیم.

سخن گفتن و توصیف از خودگذشتگی شهدا سخت است، قلم در وصف بزرگیشان قاصر است و هر کس به وسعت روح خود شهدا را درک می‌کند. امروز ما وظیفه داریم تا راه ناتمام آنها را ادامه دهیم.

سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از عطرآگین شدن فضای استان خبرداد و گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکرهای مطهر 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این استان تشییع و تدفین خواهند شد.

وی در خصوص استقبال از پیکر‌های مطهر این شهیدان والامقام با اشاره به محل‌ تدفین شهدای عظیم‌الشأن دوران دفاع مقدس تصریح کرد: از مجموع 11 شهید گمنام حاضر در استان، دو شهید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز، دو شهید در محله قراملک تبریز، سه شهید در شهرستان اسکو، دو شهید در شهرستان هوراند و دو شهید در شهر کشکسرای مرند آرام خواهند گرفت.


نوشته شده در   دوشنبه 30 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode