ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 بهمن 1396     |     کد : 182477

قدردانی امام خامنه‌ای ، مراجع تقلید و علما از حماسه 22 بهمن

از ملت عقب نمانیم

درپی حماسه ملت بزرگ ایران در راهپیمائی 22 بهمن امسال و حضور شگفت‌انگیز مردم عزیز در سراسر کشور، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و برخی از مراجع تقلید از مردم ایران قدردانی کردند

درپی حماسه ملت بزرگ ایران در راهپیمائی 22 بهمن امسال و حضور شگفت‌انگیز مردم عزیز در سراسر کشور، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و برخی از مراجع تقلید از مردم ایران قدردانی کردند
 
* * امام خامنه‌ای، با تشکر از حماسه 22 بهمن مردم: 
ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم
ولی‌امرمسلمین درپی حماسه راهپیمائی ملت ایران، پیامی صادر کردند.
* متن پیام معظم‌له به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز و سربلند ایران! امروز عزم و بصیرت شما حادثه‌ی بزرگ و خیره کننده‌ئی آفرید.
عظمت راه‌پیمائی امروز شما که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سالهای پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد. 
دشمن با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه‌ی توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲ بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند. 
شما عملاً زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدید و پایبندی به آرمانهای امام راحل را با شعارهای خود و با حضور گرم خود، با صدای بلند فریاد کردید. 
نهیب ملت ایران دشمن را به عقب میراند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم میریزد. 
مسئولان کشور قدر این پدیده‌ی بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند. 
آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسئولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم. 
ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الأعلون ان کنتم مؤمنین
والسلام علیکم و رحمت الله
بیست و دوم بهمن ۱۳۹۶
سیدعلی خامنه‌ای
 
* * آیت الله العظمی مکارم با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمائی ۲۲بهمن: دشمنان نمی‌گذارند اخبار این راهپیمائی عظیم در دنیا منتشر شود
دشمنان اسلام و انقلاب از مدت‌ها قبل به مردم می گفتند که نروید و شرکت نکنید اما مردم ایران برعکس بیش از سال‌های گذشته در این راهپیمائی شرکت کردند لذا باید از مردم ایران تشکر کرد و حتی مردم نیز از خودشان تشکر کنند بابت این حضور باشکوه و دشمن شکن.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به راهپیمائی باشکوه ۲۲بهمن امسال گفتند: دشمنان اسلام و انقلاب از مدت‌ها قبل به مردم می‌گفتند که نروید و شرکت نکنید. اما مردم ایران برعکس بیش از سال‌های گذشته در این راهپیمائی شرکت کردند لذا باید از مردم ایران تشکر کرد و حتی مردم نیز از خودشان تشکر کنند بابت این حضور باشکوه و دشمن شکن.
این مرجع تقلید با اشاره به سانسور خبری شدید این حرکت عظیم مردمی از سوی رسانه‌های معاند تاکید کردند: گرچه دشمنان نمی گذارند اخبار این راهپیمائی عظیم در دنیا منتشر شود؛ اما حداقل سفرا و وابستگان آنان در ایران این حرکت مردمی را می بینند و به آنها اطلاع خواهند داد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان  سخنان خود گفتند: از خدای متعال می خواهیم که شر اشرار  را  از سر همه مسلمانان عالم و به ویژه مردم کشور ایران کوتاه بفرماید.
* * آیت الله العظمی جوادی آملی با قدر شناسی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن: پیام حضور مردم به دشمنان این است که خیال شوم در سر نپرورانند
 
حضرت آیت الله جوادی آملی با قدر شناسی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن گفتند: پیام حضور مردم به دشمنان این است که خیال شوم در سر نپرورانند.
حضرت آیت الله جوادی آملی با حضور در راهپیمایی 22بهمن در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیام‌های حضور گسترده مردم اظهار داشتند: پیام اول این حضور، قدر شناسی از امام(ره) شهدا، جانبازان و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: پیام دیگر به بیگانگان است که هیچ خیال باطل دیگری در سر نپرورانند و ملت روز به روز قوی‌تر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند.
ایشان بیان کردند: این نظام همچنان محکم و قوی به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم این نظام تا ظهور صاحب اصلی‌اش به کار خود با همین اقتدار ادامه دهد.
 
* * آیت الله العظمی نوری همدانی، ضمن قدردانی از حضور کم نظیر مردم در راهپیمائی 22 بهمن: مسئولان قدر این مردم را بدانند و در جهت حل مشکلات آنان قدم بردارند
مسئولان کشور تمام همت خود را به خدمتگزاری مردم بگذارند، حقایق معیشت و وضعیت اقتصادی مردم را درک کنند و به فکر خدمت باشند خصوصا قدر این جوانان را بدانند و زمینه اشتغال و ازدواج آنان را فراهم کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی، دیروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم از حضور پرشور و کم نظیر مردم در راهپیمائی 22 بهمن تشکر کردند.
این مرجع تقلیدگفتند:  مردم ایران مردم وفادار و مومن هستند واقعا باید قدر این مردم متعهد را دانست؛ مسئولان محترم ما چه وظیفه سنگینی در مقابل این وفای مردم دارند، با توجه به همه مشکلات ولی دست از نظام و انقلاب و رهبری برنمی‌دارند.
ایشان افزودند: این مردم پیامشان این بود که ما این نظام را حفظ خواهیم کرد و به عهد خود با امام و شهدا پابرجا هستیم، حضور جوانان و نوجوانان نشان این بود که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب نیز عظمت این انقلاب و نظام ولائی را درک کرده‌اند.
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مسئولان تمام همت خود را برای  خدمتگزاری مردم بگذارند؛ حقایق معیشت و وضعیت اقتصادی مردم را درک کنند و به فکر خدمت باشند، خصوصا قدر این جوانان را بدانند و زمینه اشتغال و  ازدواج آنان را فراهم کنند چرا که ان شاءالله همه اینها با وحدت و همدلی در حول محور رهبری قابل حل است.
ایشان در پایان  پیام این حضور حماسی را به دشمن دانستند و تأکید کردند: دشمن بداند مردم در نگهداری این نظام و انقلاب مقاوم‌تر شده‌اند و اجازه دخالت به هیچ کشوری را نخواهند داد، لذا بهتر است آنان دست از این دشمنی بردارند و تغییر روش دهند و این ملت بزرگ و انقلابی را بهتر بشناسند.
 
* * آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی:  همه باید برای ایستادگی مردم پای ارزشهای انقلاب خدا را شاکر باشیم
رئیس قوه قضائیه، حضور میلیونی مردم در راهپیمائی ۲۲ بهمن را موجب افزایش اقتدار ملی و خنثی سازی توطئه های دشمن دانست و از همه مسئولان خواست که قدردان بصیرت مردم به عنوان یکی از بزرگترین نعمات الهی باشند. 
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی، راهپیمائی ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را باشکوه، مثال زدنی و چشمگیر توصیف کرد و گفت: این حضور عظیم برای همه جهانیان در این برهه خاص شگفتی آفرید. همه باید خدا را برای نعمت بصیرت، عزم و همت مردم در ایستادگی به پای ارزشهای انقلاب شاکر باشیم. 
 
* حضور یکپارچه مردم، هزینه های میلیون دلاری دشمن را بی فایده کرد
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حضور مردم موجب افزایش اقتدار ملی و خنثی ساختن دشمنی ها است، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی خصوصاً آمریکا و اذناب آن در طول سال برای ایجاد شکاف میان مردم ایران، ایجاد جو بی اعتمادی نسبت به نظام و سمپاشی درباره اصل و بنیان های انقلاب میلیون ها دلار هزینه می کنند و هزاران رسانه، سایت و شبکه برای رسیدن به این هدف ناصحیح، غیرعقلانی و غیرانسانی به راه می اندازند، اما حضور هرساله مردم به صورت یکپارچه و منسجم، تمام این هزینه ها را بی فایده و توطئه ها را نقش بر آب می کند.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: این نعمت بسیار بزرگی است که مردم باوجود برخی اختلاف سلیقه و یا مخالفت با برخی روشها و منش ها، وقتی مسئله امنیت و مصالح کشور مطرح است به صورت یکپارچه می ایستند که ما باید نعمت ائتلاف، اتحاد، انسجام، بصیرت، درک بالا و دشمن شناسی مردم را شاکر باشیم.
 
* مردم با وجود مشکلات معیشتی، دشمن شناس اند
رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دشمن شناسی در شرایطی که مردم مشکلات معیشتی دارند و دشمن هم با سوء استفاده از این شرایط اقدام به سمپاشی علیه نظام می کند، کار دشواری است اما می بینیم که ملت در اقصی نقاط این سرزمین از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای کوچک با وجود همه مشکلات به این تشخیص در شناسائی دوست از دشمن رسیده اند و با حضور خود در صحنه، اتحاد ملی را به رخ جهانیان می کشند. چنین هوشمندی و درایتی که در مردم وجود دارد قطعاً از عنایات حق تعالی است و همه باید قدردان این نعمت باشیم. آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم عزیز ما در حفظ ارزشها و دستاوردهای انقلاب طی قریب به چهار دهه سنگ تمام گذاشته اند، خاطرنشان کرد: 
 
مسئولان باید بنا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با روحیه انقلابی و کار جهادی به بصیرت مردم پاسخ دهند و برای خدمت هرچه بیشتر تلاش کنند. نباید فراموش کرد که عبادت صرفاً نماز و روزه نیست بلکه حسب برخی روایات، رفع گرفتاری مردم و رسیدگی به مشکلات آنها از بالاترین عبادات است.
 
*********** حضور مردم در صحنه بهترین پشتوانه برای قوا 
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: هرکس باید در چارچوب وظایف قانونی و مسئولیت های شرعی و حقوقی که برعهده دارد به صورت صحیح خدمت رسانی کند. نظارت های مستمر و انجام درست امور از مهمترین خواسته های مردم است. کشور ما سرشار از استعدادهای مادی و معنوی است و حضور باشکوه مردم در صحنه نیز همانند آنچه که در راهپیمائی 22 بهمن شاهد بودیم ، بهترین پشتوانه برای قوا جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر است. در چنین شرایطی فقط کافی است صادقانه با مردم سخن بگوییم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم تا مشکلات کشور رفع شود. 
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به تلاش برای ایجاد جو بی اعتمادی در کشور از سوی دشمنان تصریح کرد: ما نباید در این زمینه به دشمن کمک کنیم. دشمن سالهاست در پی این است که بگوید فساد گسترده در کشور وجود دارد. ما برای مقابله با چنین توطئه ای، به دور از هرگونه افراط و تفریط باید برخورد جزمی موثر با فساد داشته باشیم و  بدانیم که برخورد با فساد نیازمند عمل است. 
 
*********** دولت های پس از انقلاب خدمات عظیمی داشته‌اند
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از سوی دیگر باید خدمات انقلاب به مردم تبیین شود. در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، دولتهائی با گرایش های گوناگون و اشتباهات مختلف سکّان اجرائی کشور را در دست داشته اند که با وجود انتقاداتی که به سیاست ها یا عملکرد هرکدام از آنها وجود داشته است اما خدمات عظیمی هم داشته اند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات عمرانی گسترده در چهار دهه اخیر و خدمات رسانی به نقاط مختلف کشور یادآور شد: برق رسانی ها، آب رسانی ها، گازرسانی ها، توسعه خطوط ارتباطی و راههای مواصلاتی و احداث سدها به همراه هزاران خدمت دیگر، با تلاش دولتها تحقق یافته و البته از سرمایه های خود مردم بوده است، لذا منتی بر مردم نیست اما باید نیمه پر لیوان هم دیده شود و انصاف و عقل اقتضا می کند که حقایق را آنگونه که هست ببینیم.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی تبعیض ها همچنان در خدمات رسانی به مردم کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما وجود فساد یا مشکلات معیشتی را انکار نمی کنیم اما قیاس منصفانه با بسیاری از کشورها نشان می دهد که وضع کشور ما آنچنان نیست که دشمنان وانمود می‌کنند گرچه باید «وجود مشکلات» همواره در مقابل چشمان مسئولان باشد و به آنان گوشزد شود. 
 
************ باید در مقابل تلاش برای ایجاد بی‌اعتمادی ایستاد
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نباید واقعیات را بپوشانیم، بر لزوم قضاوت های منصفانه تأکید کرد و گفت: نه ادعای وضع ایده‌آل و نه ادعای نفی خدمات هیچکدام صحیح نیست. این شیوه قضاوت منصفانه نیست. مشکلات و خدمات باید در کنار یکدیگر دیده شوند و از سوی دیگر ضمن مبارزه منطقی با فساد باید در مقابل تلاش برای ایجاد جو بی اعتمادی از سوی دشمن ایستادگی کرد. مبارزه با فساد نیز وظیفه همه قوا و دستگاههاست  و نباید اجازه داد که فساد شکل بگیرد. رسیدگی به پرونده های مفاسد وظیفه ذاتی دستگاه قضائی است اما می بینیم که گاه وقتی قوه قضائیه به این قبیل پرونده ها ورود می کند  انگ سیاسی کاری می خورد در حالی که وظیفه ما رسیدگی و صدور حکم است.
 
*********** جدیت و قاطعیت دادستان ها در احیای حقوق عامه
رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم جدیت هرچه بیشتر دادستان ها در "احیای حقوق عامه" اظهار کرد: این موضوع در نص قانون اساسی و قوانین عادی وجود دارد و گرچه ممکن است مفهوم حقوق عامه واجد ابهاماتی باشد اما مصادیق مشخصی می توان ذکر کرد که دادستان ها باید برای احیای این مصادیق تلاش کنند. 
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ورود دادستان قزوین به موضوع اخذ عوارض از مردم در آزادراه، خاطرنشان کرد: من گرچه در ابتدا مخالف بودم و هنوز هم گزارش طرف‌های مقابل را دریافت نکرده‌ام اما پس از مشاهده مستندات ارسالی از ناحیه دادستان قزوین متوجه شدم قرائن بسیاری وجود دارد که ایشان با استدلال و مبنا پیش رفته و در مقابل عوارضی که برخی شرکت ها بدون استناد قانونی از مردم دریافت می کردند، اقدام کرده است. من از این دادستان محترم و شجاع تشکر می کنم. همه دادستان ها باید به همین شکل یعنی نه صرفاً با استفاده از اقتدار و جایگاه خود بلکه با استدلال قضائی و مبنای حقوقی باید به موضوعات مربوط به حقوق عامه ورود پیدا کنند.
 
********** به کشوری که امکان واردکردن دارو هم ندارد چگونه می توان موشک صادر کرد؟
رئیس قوه قضائیه در بخش پایانی سخنان خود اشاره کوتاهی هم به تحرکات جدید دولت آمریکا و بویژه شخص ترامپ علیه ایران کرد و افزود: آمریکا باز هم با بهانه تراشی و ادعاهای مضحک مبنی بر ارسال موشک توسط ایران به یمن سعی دارد اقدامات ایذائی انجام دهد. این در حالی است که یمن در محاصره است و حتی اجازه ورود دارو به آن نمی دهند پس چگونه جمهوری اسلامی می تواند به این کشور موشک ارسال کند؟
آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: این ادعاها نیز توطئه ای جدید است که مانند همیشه با حضور مردم در صحنه و توجه و فطانت مسئولان خنثی خواهد شد و راه صحیح انقلاب با کمک مردم و مسئولان روز به روز به تعالی خواهد رسید.
براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیرمجاز از مرز در دستور کار امروز مسئولان عالی قضائی قرار داشت که موادی از آن به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید
 
 


نوشته شده در   دوشنبه 23 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode