ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 دي 1396     |     کد : 181815

مدیرعامل موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

فعالیت 14 مدرسه قرآنی در تبریز/آموزش6 هزار نفر در دوره‌های تربیت معلم جامع مهد قرآن

مدیرعامل موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 14 مدرسه قرآنی در تبریز فعال بوده که از این تعداد 6 باب در مقطع ابتدایی و اول دبیرستان و 8 مدرسه نیز در مقطع پیش‌دبستانی فعال بوده و 3 هزار نفر دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.


مدیرعامل موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 14 مدرسه قرآنی در تبریز فعال بوده که از این تعداد 6 باب در مقطع ابتدایی و اول دبیرستان و 8 مدرسه نیز در مقطع پیش‌دبستانی فعال بوده و 3 هزار نفر دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم وظیفه‌شعاع ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ابتدای کار بنا بر فرموده مقام معظم رهبری در سال 72، شروع کار مهد قرآن با بحث حفظ قرآن بود، اظهار داشت: با توجه به این مسئله، امروز موضوع حفظ قرآن به‌ صورت تخصصی ادامه دارد و تنها در موسسه  400 نفر در رشته حفظ قرآن فارغ‌التحصیل وجود دارد.

وی افزود: در سال 80 جهش محتوایی در مهد ایجاد شد و در کنار حفظ قرآن، آموزش مفاهیم و روخوانی قرآن  در قالب طرح جامع آموزش قرآن مطرح شد که مقام معظم رهبری نیز از این طرح استقبال کردند.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بحث تدبر در قرآن در سال‌های قبل از 85 شروع‌ شده و 6 جزء آخر قرآن به‌ صورت مدون برای درس‌نامه تدبر در قرآن آماده شد و پس‌ از آن تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل‌بیت (ع) آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: دومین فعالیت موسسه مهد قرآن، تربیت نیرو بوده و هرسال دو دوره نزدیک به یک‌صد نفر دوره‌های تربیت‌ معلم به‌ صورت جامع تربیت کرده است و تا به امروز 6 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که  600 نفر از این تعداد در مهد قرآن مشغول به کار شده‌اند و مابقی وارد جامعه شده و هرکدام در حوزه خود مؤثر بوده‌اند.

وظیفه شعاع ادامه داد: بخش دیگری از اقدامات که بیشترین تلاش در آن حوزه بوده و براساس نیاز جامعه صورت گرفت، ایجاد مدارس قرآنی بود که در قالب مدارس غیردولتی در کنار دروس دیگر آموزش قرآن در اولویت قرار گرفته و در مناطق مختلف شهر ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 14 مدرسه قرآنی در تبریز فعال بوده که از این تعداد 6 باب در مقطع ابتدایی و اول دبیرستان و 8 مدرسه نیز در مقطع پیش‌دبستانی فعال بوده و 3 هزار نفر دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.


نوشته شده در   دوشنبه 18 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode