ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 دي 1396     |     کد : 181760

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

غیرت مردم تبریز قابل تقدیر است/دشمن در مسائل خانوادگی دخالت نکند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از بصیرت مردم تبریز در ماجرای اغتشاشات اخیر کشور، اعلام کرد: از یک شهر حسینی انتظاری جز این نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از بصیرت مردم تبریز در ماجرای اغتشاشات اخیر کشور، اعلام کرد: از یک شهر حسینی انتظاری جز این نیست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ١٥دی، اظهار کرد: همه برای رسیدن به تقوای الهی باید تلاش کنیم تا وسیله‌ای پیدا کنیم؛ مثل انجام واجبات و دوری از گناهان و احسان و انفاق و... تا به خدا نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه موضوع خطبه عبادی نماز جمعه امروز در در باب غلفت است، گفت: غفلت مهم ترین عامل مانع رشد و پیشرفت جامعه است. اگر انسان در مسائل اجتماعی و سیاسی غلفت کند، امکان جبران آن در  آینده سخت خواهد بود.

دشمن را نباید دست‌کم گرفت حتی اگر ضعیف باشد

وی با تشریح عوامل بروز غفلت از دیدگاه امام علی (ع) بیان کرد: دست کم گرفتن دشمن اولین عامل بروز غفلت است. هرگز نباید دشمن را کوچک بشمارید ولو اینکه واقعا کوچک و ضعیف باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: هرکس که از دشمن غافل باشد بداند حیله دشمن همیشه بیدار است چه بسا شما در خواب باشید اما کلک و نیرنگ دشمن آماده برای ضربه‌زدن به ما آماده است.

وی عامل دیگر بروز غفلت را خوش‌بینی در برابر دشمنان دانست و اعلام کرد: نباید نسبت به دشمن خوش‌بین باشیم. حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر فرموده است: حسن ظن برای دشمن خطرناک است. حتی بعد از صلح با دشمن، بدانید ممکن است او خودش را به شما نزدیک کند و با نفوذ به اهداف شوم خویش برسد.  

اعتماد به خنده دشمن، از عوامل بروز غفلت است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل بروز غفلت، اعتماد به دشمن است؛ از مکر دشمن دور باشید هرچند دشمن به شما محبت کند و روی خوش نشان دهد اما شما  هرگز از خنده دشمن خوشحال نشوید.

وی همچنین بی‌مسئولیتی، سهل‌انگاری و بی‌برنامگی را از دیگر عوامل بروز غفلت از دیدگاه امام علی (َع) برشمرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه امروز، با اشاره به سالروز قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام خمینی (ره) در سال ۵۶، گفت: نباید فراموش کنیم حماسه مردم قم را که برگی از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی در ادامه عنوان کرد: روزهای سال به‌طور طبیعی مثل هم هستند اما این انسان‌ها و اراده‌ها هستند که یک روز را تمییز می‌دهند و به عنوان روز تاریخی جاودانه می‌سازند.

حماسه مردم قم، دشمن‌شناسی را به ما می‌آموزد

وی همچنین تاکید کرد: از حماسه مردم قم باید عبرت بگیریم و بدانیم دشمن را همیشه باید خوب بشناسیم و در مواقع نیاز، با هروسیله‌ای که در اختیار داریم در مقابل دشمن بایستیم.  

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اتفاقات روز کشور و منطقه اعلام کرد: امروز دشمنان جهانی انقلاب در مقابل ایران می‌خواهند قد علم کنند اما به کمک خداوند متعال هرگز نخواهند توانست به هدف شوم خود یعنی غلبه بر انقلاب اسلامی ایران برسند.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر برخی از مردم نسبت به مسائل اقتصادی مطالباتی داشتند اما برخی‌ها از راه‌های صحیح وارد نشدند و دست به تجمع زدند که دشمنان از این موضوع سواستفاده کردند.

وی با ابراز خوشحالی از اعلام برائت مردم انقلابی کشور از فتنه‌گران، گفت: مردم بصیر صف‌های خود را از فتنه‌گران جدا کردند. آمریکا مشخص است با مردم انقلاب اسلامی دشمنی های فراوانی دارد. همان آمریکایی که امروز از مردم ایران ادعای حمایت می‌کند در زلزله کرمانشاه مانع ورود دارو به نیازمندان شد.  

اتحاد، اتحاد، اتحاد

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تنها راه‌حل مشکلات بدون تردید همدلی و همکاری مردم با دولت و همدلی روسای سه قوا با یکدیگر است، افزود: برای حل مشکل بیکاری و تورم، دولت و دستگاه‌های مختلف تلاش می کنند اما باید جدی‌تر تلاش کنند تا مطالبات به‌حق مردم برطرف شود.

وی با تقدیر از مردم غیرتمند تبریز بیان کرد: باید آفرین گفت بر شعور مردم تبریز که خودشان را به فتنه‌گران نزدیک نکردند و غیر از این نیز از یک شهر حسینی انتظاری نداشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه هرروز، باید روز وحدت باشد، تصریح کرد: باید امروز دست به دست هم دهیم و تمام تشکل‌ها و احزاب سیاسی باید در مواقعی که پای دشمن درمیان است، اتحاد خود را حفظ کنند و اجازه ندهند دشمن در مسائل خانوادگی ما دخالت کند.

این‌روزها در موقعیت حساسی قرار داریم

وی با تقدیر از نیروی انتظامی و تمام کسانی که دربرقراری امنیت کشور در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند، گفت: این‌روزها در موقعیت حساسی قرار داریم و دشمن می‌خواهد موضوع کشته‌سازی را شروع کرده و به گردن نیروی انتظامی بیندازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همواره در عرصه‌های انقلابی‌گری اولین بوده است، اضافه کرد: بعد از مراسم نماز جمعه امروز نیز مردم غیور تبریز با شرکت در راهپیمایی راه خود را برای بار دیگر از اغتشاشگران جدا خواهند کرد.


نوشته شده در   جمعه 15 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode