ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 دي 1396     |     کد : 181753

دیدار عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با مدیر کل تبلیغات استان دیدار و گفتگو کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با مدیر کل تبلیغات استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،محمد اسماعیل سعیدی  امروز با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در نشستی صمیمی با حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی پیرامون مشکلات تبلیغی ، فرهنگی و اعتبارات این مجموعه به رایزنی پرداخت.

در این دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش فرهنگ دینی در زندگی بشری و مقابله با آسیب های اجتماعی افزود:موسسات و گروههای وابسته به این سازمان در مقابله با آسیب های اجتماعی اقداماتی را شروع کرده اند ورسالت مجموعه‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم است. ۵ آسیب اجتماعی اولویت‌دار که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان در نقاط حساس رصد شده، باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

دکتر  حسینی اعلام کرد: در این نقاط آسیب پذیر چه روستایی و چه شهری، به وضوح دیده‌ایم که هرکجا روحانی فاضلی سکونت دارد، در آن طلاق و اعتیاد و دیگر آسیب ها کمتر شده است.

وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی سازمان تبلغات اسلامی در سطح شهرها و روستاها خاطرنشان کرد:در مهر سال گذشته تنها ۵۱ روحانی مستقر در روستاها و مناطق مختلف داشتیم که خوشبختانه امروز این رقم با همان هزینه‌ها به ۱۱۲ نفر رسیده است اما با توجه به وجود ۱۳۰۰روستای بالای ۲۰۰خانوار در سطح استان، این رقم باید افزایش یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد : ۷۰ هزار نفر ساعت برای بحث های تبلیغ دینی در ایام محرم و صفر جهت انجام کارهای تبلیغی و ارزش های دینی به روستاها و نقاط محروم اعزام شده اند.

وی با اشاره به رشد شرکت کنندگان در سنت حسنه اعتکاف نیز گفت: سال گذشته کمتر از ۱۵ هزار نفر در سنت حسنه اعتکاف شرکت کرده بودند که در سال جاری  با رشد ۲۵ درصدی تعداد شرکت کنندگان به ۲۰ هزار نفر ارتقاء یافت.

حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت هیئت های مذهبی در استان نیز خاطرنشان کرد: شورای هیئت های مذهبی استان آذربایجان شرقی برای سازماندهی در کنار کانون مداحان و شعرای آئینی با عضویت۶ هزار مداح در سطح استان فعال است.

وی با اشاره به دیانت مردم آذربایجان افزود: همچنین طبق آمار، ۵هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در کل استان فعالیت می‌کنند که ۲هزار و ۸۰۰هیئت از این تعداد متعلق به تبریز هستند. وجود ۶۰۰ مداح و ستایشگر اهل بیت نیز ظرفیت مهمی در استان ما به شمار می‌آید.  

وی از فعالیت ۶۸۰ موسسه قرآنی و خانه قرآنی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: طی توافقی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته، از این پس مجوز فعالیت موسسات قرآنی از یک‌جای مشخص صدور خواهد شد که دبیری شورای قرآنی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.


 


نوشته شده در   پنجشنبه 14 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode