ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 دي 1396     |     کد : 181638

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

راهپیمایی ۸دی تبریز، مقدمه حماسه ملی ۹دی شد/نکاتی پیرامون فتنه ۸۸

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ابتکار امام جمعه سابق تبریز در برگزاری راهپیمایی ۸دی تبریزدر سال ۸۸ را مقدمه‌ای برای به‌وجودآمدن حماسه ملی ۹دی دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ابتکار امام جمعه سابق تبریز در برگزاری راهپیمایی ۸دی تبریزدر سال ۸۸ را مقدمه‌ای برای به‌وجودآمدن حماسه ملی ۹دی دانست.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نماز جمعه امروز، ٨دی که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، درمورد وظیفه بانوان در برابر همسران‌شان اظهار کرد: پرهیز از آزار شوهر و تندخویی به قدری در اسلام مهم است که خانم‌هایی که همسران خود را مورد آزار قرار می‌دهند، حتی عبادت هایشان نیز مورد قبول پروردگار قرار نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) فرموده‌اند نماز ٣طایفه قبول نمی‌شود که یکی از آن‌ها عبارت است از خانم‌هایی که با همسران خود بدرفتاری می‌کنند و در نتیجه همسر، مورد خشم قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت علی‌ابن‌جعفر (ع) از برادر خود درباره خانمی که با همسر خود بدرفتاری میٰ‌کند پرسید که آیا نمازش قبول است؟ و ایشان گفتند چنین آدمی در معصیت است مگر اینکه رضایت همسر خود را به دست آورد.

غذاهای گوناگون بهشتی، در انتظار زنی که غذاهای خوب برای همسرش می‌پزد

وی همچنین گفت: مردان که از صبح تا شب در بیرون از خانه کار می‌کنند، نیازمند محبت در خانه هستند. پیامبر (ص) از بانوان خواسته است شوکت و غرور همسران‌شان را در برابر هیچ کسی نشکنند و به آنان محبت بورزند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: خدمت همسران در خانه همسر برای رضایت خداوند و همسر خود بسیار کار نیکویی است و به گفته معصومین (ع) اگر خانمی غذای خوبی برای همسر خود آماده کند، خداوند متعال خوراک‌های گوناگون در بهشت برایش محیا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به سخن پیامبر درباره این موضوع، تاکید کرد: هر خانمی که به منظور زیباسازی منزل وسیله‌ای از وسایل منزل جابه‌جا کند مورد رحمت خداوند قرار خواهد گرفت.

توجه بیش‌تر به خانه‌داری، مسئله‌ای که باید از الگوی زنان اسلام یاد گرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) که نمونه بارز یک بانوی اسلامی هستند، در خانه عهده‌دار کارهای بسیاری بودند و این بدان معناست که خانم ها باید بیشتر به کارهای خانه بپردازند تا کارهای بیرون.

امام جمعه تبریز همچنین در خطبه های سیاسی نماز جمعه امروز  با اشاره به درگذشت آیت‌الله حائزی شیرازی در هفته گذشته از زحمات چندین ساله وی برای انقلاب اسلامی تقدیر و از خداوند خواستار شادی روح او شد.

وی بااشاره به روز وفات حضرت معصومه (س) نیز بیان کرد: حضرت معصومه دارای شخصیتی معنوی بودند و بعد سیاسی و فرهنگی شخصیت ایشان همچون زندگی‌شان قابل تامل و توجه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: امام رضا (ع) نیز در این‌باره فرموده است هرکس در قم حضرت معصومه را زیارت کند انگار من را زیارت کرده است و قطعا این جمله نشان از ارزش والای آن حضرت برای ما دارد.

حضور ۴۰میلیونی ملت ایران در انتخابات، موضوعی که فتنه دشمن آن را گم کرد

وی در ادامه سخنان خود درباره حماسه ملت ایران در ۸ و ۹ دی سال ۸۸ اظهار کرد: ۹دی یکی از روزهای تاریخی و حماسی ملت ایران است. ملت بصیر ایران یک‌بار دیگر در آن‌روز با آرمان‌های امام تجدید بیعت کردند و فتنه دشمن را نقش برآب ساختند.

امام جمعه تبریز تشریح کرد: حضور پرشکوه ملت ایران و حضور بیش از ۴۰ میلیون ایرانی در انتخابات دهم نکته مهمی بود که باید به عنوان اصلی مهم از آن درمورد حضور دائمی ملت ایران یاد می‌شد اما دشمن با فتنه‌برانگیزی سعی داشت موضوع انتخابات را منحرف کرده و به اهداف دائمی و دیرینه خود دست یابد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم وقایع شوم پس از انتخابات را ازپیش طراحی‌شده توسط دشمنان خارجی دانست و بی‌بصیرتی را عامل اصلی پیوستن عده‌ای از افراد در داخل کشور به این فتنه عنوان کرد.

فتنه ۸۸ مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای را افزایش داد

وی درباره پیامدهای فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: با این فتنه به ارزش‌های دینی و انقلابی هجمه وارد کردند و نهادهای رسمی را زیرسوال برده و روحیه یاس را در جامعه رواج دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در پی این فتنه، مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای بیشتر و تحریم‌ها افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه مردم بابصیرت ایران ۹دی را در مقابل  فتنه شوم ۸۸ آفریدند، گفت: البته جای تقدیر است که این حماسه ملی ابتدا با ابتکار امام جمعه سابق تبریز از تبریز در ۸دی‌ماه آغاز شد و مقدمه‌ای گشت برای پیوستن دیگر شهرها به این حماسه که در نهایت و در ۹دی به نتیجه اصلی خود رسید.

مردم آذربایجان تا آخرین قطره خونشان حامی ارزش‌های انقلاب هستند

امام جمعه تبریز همچنین در بخشی از سخنان خود درمورد حماسه ۹دی ملت ایران اعلام کرد: ۹دی در واقع پیوندی ناگسستنی بین مردم و رهبر انقلاب به وجود آورد و نقش مهمی در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان ایفا کرد.

وی در پایان ضمن اینکه خواستار حضور تمام نمازگزاران در راهپیمایی ۸دی بعد از نماز جمعه شد، تاکید کرد: مردم قهرمان آذربایجان اعلام می‌کنند تا آخرین قطره خون‌شان در جهت حراست و دفاع از آرمان های انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.


نوشته شده در   جمعه 8 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode