ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 آذر 1396     |     کد : 181284

استاندار آذربایجان شرقی:

فرهنگ، هنر و ادب محوریت برنامه های تبریز ۲۰۱۸ است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: محوریت تبریز ۲۰۱۸ فرهنگ، هنر و ادب است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: محوریت تبریز ۲۰۱۸ فرهنگ، هنر و ادب است.

مجید خدابخش ظهر سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر با بیان اینکه هنرهایی همچون داستان، شعر، نقاشی، فیلم و تئاتر منجر به حیات جوامع می‌ شود، اظهار داشت: حیات جامعه ما وابسته به هنر، ادب و تمدن است و حوزه های دیگر قابل کپی کردن است.

وی با بیان اینکه محوریت تبریز ۲۰۱۸ فرهنگ، هنر و ادب است، افزود: ما در کنار آثار تاریخی، یک اثر فرهنگی ارزشمند داریم که معرفی آن مورد توجه گردشگران خارجی خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی به احیای نمایش "حیدربابا" تاکید کرد و افزود: گردشگر تنها با دیدن مقبره شهریار و یک جلد کتاب دیوان شهریار با این هنرمند آشنا نمی شود، بلکه برای شناساندن شهریار نمایش هایی همچون نمایش "حیدربابا" را احیا کنیم.

خدابخش با بیان اینکه حمایت از هنر تئاتر را رسالت مسئولین و مردم است، اظهار کرد: اجرای نمایش های خیابانی منجر به نشاط اجتماعی می شود و رویکرد شهرداری‌ها در دنیا به سمت و سوی فرهنگ سوق پیدا کرده و هر چه آرامش شهروندان بیشتر باشد، انعکاس حضور آنها نیز در جامعه توام با آرامش خواهد بود.

وی با بیان اینکه بشر به دنبال آرامش است، افزود: همانطور که نماز خواندن و تلاوت قرآن باعث آرامش روحی می شود، هنر و فرهنگ و ادب نیز موجب آرامش دل و روح می شود.

 استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: واقعه‌ی عاشورا و کربلا نیز به وسیله‌ی شعر و اشعار و توسط مادحین نسل‌ به نسل منتقل شده و در واقع با تمسک به هنر بود که اینچنین ماندگار و در قلوب اثر گذار شده است.

وی ادامه داد: تئاتر موزیکال حیدربابا که در دهه هفتاد در تالار تربیت اجرا می‌شد تاثیرگذاری عمیقی داشت و به نظر می‌رسد برای تبریز ۲۰۱۸ باید این نمایش احیا شود.

خدابخش در پایان با اشاره به اهمیت هنر تئاتر گفت: تصمیم دارم حداقل سه بار در کنار مردم تبریز از برنامه‌های شما بهره‌مند شوم و در تئاترهای خیابانی حضور داشته باشم.


نوشته شده در   سه شنبه 14 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode