ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 آذر 1396     |     کد : 181264

عقب‌نشيني معارضان سوريه از شرط لزوم کناره‌گيري اسد

فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که در مذاکرات ژنو - ۸ برای نخستین بار به مساله کناره گیری بشار اسد از قدرت پرداخته نشد.

فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که در مذاکرات ژنو - ۸ برای نخستین بار به مساله کناره گیری بشار اسد از قدرت پرداخته نشد.
استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که نشست‌های همزمان غیرمستقیمی را با هیات‌های مخالفان و دولت سوریه ظرف دو روز گذشته برگزار کرده است که در جریان این مذاکرات به مساله سرنوشت ریاست جمهوری در سوریه پرداخته نشد و این دور از مذاکرات تا نیمه دسامبر جاری ادامه خواهد یافت .دو هیات در این دیدارهای جداگانه نظرات خود را نسبت به طرح اصول اساسی که دی‌میستورا درخصوص راهکار سیاسی در سوریه داده بود، مطرح کردند. مخالفان در سندی ۱۲ بندی اعلام کردند: فقط مردم آینده کشور خود را با راهکارهای دموکراتیک از طریق صندوق‌های رای‌گیری تعیین می‌کنند.در این سند همچنین قید شده است که دولت باید به وحدت ملی و تمرکززدایی اداری بر اساس توسعه فراگیر پایبند باشد و قانون اساسی تضمین کند که ارتش سوریه اصلاح شود تا یک ارتش واحد شود که به بی طرفی سیاسی پایبند باشد.در بند هشتم این سند آمده است که بر اساس قانون اساسی اجازه تبعیض علیه هیچ گروه نژادی یا دینی یا فرهنگی داده نشود و قانون اساسی باید ضامن حقوق قومی تمامی عرب‌ها، کردها، ترکمان‌ها، سریانی‌ها، آشوری‌ها و دیگران باشد.
این درحالی است که پیشتر نماینده روسیه در ژنو اعلام کرده بود صحبت از کناره‌گیری اسد از قدرت در شرایط فعلی سوریه اصلا واقع‌گرایانه نیست و معارضان سوری نباید صحبتی از این موضوع به میان آورند. «الکسی بوروداوکین» گفته بود که روسیه از شرکای خود در ژنو خواسته است معارضان سوریه را وادار به پذیرش واقعیت کنند چرا که اصرار بر کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به گفت‌وگوهای سازنده کمکی نمی‌کند. در این حال رئیس شورای امنیت ملی روسیه از آمادگی مسکو برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از سوریه خبر داد. شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرده که مسکو آمادگی دارد تا نیروهای نظامی خود را به صورت مشروط از سوریه خارج کند. «نیکلای پاتروشوف» اعلام کرد، روسیه تدارکات لازم برای کاهش حضور نظامی خود در سوریه را آغاز کرده است. وی از ارائه زمانبندی خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه خودداری کرد و گفت این امر زمانی آغاز می‌شود که آمادگی کامل وجود داشته باشد. در خبری دیگر سفیر سوریه در روسیه بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با همه طرف‌ها تاکید کرد. ریاض حداد تاکید کرد که دمشق هیچ پیش‌شرطی برای مذاکرات ندارد.
از طرفی پنتاگون و فرمانده عملیات ائتلاف آمریکا در سوریه می‌گوید تعدادی از نیروهای رزمی این کشور از سوریه خارج شده‌اند ولی این به معنی توقف حمایت نظامی مستقیم از نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه نیست. ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا از خروج 400 نیروی نظامی این کشور از سوریه پس از تکمیل عملیات کردها برای بیرون راندن داعش از رقه و تصرف این شهر، خبر داد. کردهای تحت حمایت آمریکا که با نام نیروهای دموکراتیک سوریه شناخته می‌شوند، ماه گذشته توانستند پس از چند ماه نبرد سخت، پایتخت داعش را فتح کنند؛ کردها البته پس از بیرون راندن داعش، با اقدام نظامی مانع از بازگشت ساکنان عرب رقه شدند و دولت سوریه هم گفت که حضور آنها در رقه را به رسمیت نمی‌شناسد و از نظر دمشق، رقه کماکان تحت اشغال است.
خبر دیگر اینکه گروه تروریستی داعش در اقدامی وحشیانه، یک خلبان ارتش سوریه را که به اسارت گرفته بود، آتش زد. این گروه تروریستی در ویدیویی تصاویری از به آتش کشیدن «عزام عید»، خلبان نیروی هوایی ارتش سوریه را به نمایش گذاشت. در این حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای هوایی این کشور بیش از ۹۱۰ پایگاه تروریست های داعش را در سوریه در هفته گذشته هدف قرار داده است.

codex02x
ارسال خبر از طريق ايميل


نوشته شده در   شنبه 11 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode