ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1396     |     کد : 181190

لاريجاني: ديپلماسي ايران حل مناقشات منطقه است

رئيس مجلس شوراي اسلامي ديپلماسي ايران را حل مناقشات از طريق مذاکره دانست و ادامه داد: ايران خود را متعهد به برجام مي داند و نبايد گذاشت اتهامات بي پايه و اساسي که از سوي آمريکا و برخي از متحدانش در منطقه بيان مي شود، مانع روند اجراي مفاد اين توافقنامه شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ديپلماسي ايران را حل مناقشات از طريق مذاکره دانست و ادامه داد: ايران خود را متعهد به برجام مي داند و نبايد گذاشت اتهامات بي پايه و اساسي که از سوي آمريکا و برخي از متحدانش در منطقه بيان مي شود، مانع روند اجراي مفاد اين توافقنامه شود.
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني در ديدار يانوش لواندوفسکي نماينده و رئيس هيات روابط با ايران در پارلمان اتحاديه اروپا، به مراودات تجاري با اين اتحاديه اشاره کرد و افزود: اتحاديه اروپا مي تواند از فضاي پس از برجام بهره ببرد و با رفع موانع موجود، به گسترش روابط اقتصادي کمک كند.
وي ادامه داد: ما در مجلس قانون برنامه ششم را به تصويب رسانديم و در اين برنامه اولويت‌هايي را در زمينه سرمايه گذاري در بخش نفت، گاز و پتروشيمي، بهره برداري از انرژي‌هاي پاک، راه آهن، بهره برداري از معادن و محيط زيست درنظر گرفتيم که اتحاديه اروپا دراين زمينه‌ها مي تواند سرمايه گذاري کند.
لاريجاني ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران را حل مناقشات از طريق گفتگو و مذاکره دانست و ادامه داد: ايران خود را متعهد به برجام مي داند و نبايد گذاشت که اتهامات بي پايه و اساسي که از سوي آمريکا و برخي از متحدانش در منطقه بيان مي شود، مانع روند اجراي مفاد اين توافقنامه شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: رئيس جمهوري آمريکا هر روز سخن جديدي عليه ايران نقل مي کند تا با ايجاد هراس در دل کشورها بتواند آنها را قانع کند تا با ايران مراوده نداشته باشند و از سوي ديگر به کشورهاي حامي تروريسم، جايزه مي دهد.
وي با بيان اين که ايجاد ثبات و امنيت در منطقه و جهان از اهميت زيادي برخوردار است، تصريح کرد: ما در مبارزه با تروريسم تمام تلاش خود را کرده ايم ولي براي نابودي آنها نياز به عزم بين المللي است، اما متاسفانه برخي از کشورها از آنها حمايت مي كنند و سلاح در اختيار آنها قرار مي دهند و در عين حال بيانيه هم صادر مي کنند که با تروريسم مخالف هستند.
لاريجاني اظهار داشت: آنهايي که طالبان را بوجود آوردند، داعش را هم متولد ساختند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به لزوم مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: ايران در حد توان خود با قاچاق مواد مخدر مبارزه مي کند ولي اين کار با تلاش يک يا دو کشور به نتيجه نخواهد رسيد و همه کشورها بايد در اين مبارزه سهيم باشند.
اتحاديه اروپا ملزم به اجراي مفاد برجام است
يانوش لواندوفسکي نماينده و رئيس هيات روابط با ايران در پارلمان اتحاديه اروپا هم در اين ديدار ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله اخير در ايران و باتشکر از امداد و نجات سريع به زلزله زدگان، اظهار داشت: ما حامل پيام‌هاي خوب ازطرف اتحاديه اروپا هستيم و صرفنظر از اين که ترامپ هر تصميمي بگيرد، اتحاديه اروپا خود را ملزم به اجراي مفاد برجام مي داند و در کنار ايران مي ماند.
وي افزود: پارلمان اتحاديه اروپا از 28 کشور تشکيل شده است که به زودي با خروج انگليس شامل 27 کشور خواهد شد که اين کشورها خواستار حمايت از جمهوري اسلامي در توافق هسته اي هستند.
لواندوفسکي خاطرنشان کرد: ايجاد ثبات در منطقه براي ما حائز اهميت است و ايران دراين ميان نقش بسزايي دارد، چرا که ايران در مبارزه با داعش بسيار تلاش ارزنده اي داشت که برکسي پوشيده نيست.وي تصريح کرد: اما پيروزي بر داعش، پايان اين ماجرا نيست ولي يک پيروزي در اين مرحله است و ضرورت دارد که مبارزه با تروريسم تا نابودي کامل آن ادامه پيدا کند و کشورهاي اروپايي و بروکسل به عنوان پايتخت اين اتحاديه، به خوبي خطر حضور تروريست‌ها را درک کرده اند.
رئيس هيات روابط با ايران در پارلمان اتحاديه اروپا در ادامه افزود: اتحاديه اروپا بسيار علاقه مند به گسترش روابط تجاري با ايران است و اميدواريم که زمينه‌هاي گسترش همکاري‌ها به زودي فراهم شود و ما تلاش خواهيم کرد که موانع بانکي هرچه سريعتر برطرف شود.
وي به خطر گسترش تجارت مواد مخدر در جهان اشاره کرد و يادآور شد: يکي ديگر از معضلات، قاچاق مواد مخدر بالاخص از سوي افغانستان است و اتحاديه اروپا و ايران مي توانند دراين زمينه و ساير جرايم سازمان يافته با يکديگر همکاري نزديکي داشته باشند.
لواندوفسکي درپايان ابراز اميدواري کرد که مراودات ميان ايران و اتحاديه اروپا بيش از پيش گسترش يابد.
ديدار ظريف با مقامات خارجي يانوش لواندوفسکي رئيس گروه روابط با ايران پارلمان اروپا هم در محل وزارت خارجه ايران با محمد جواد ظريف گفتگو کرد.
ظريف همچنين با دو مقام لتوني و افغانستان ديدار کرد. پتريس کارليس سفير آکروديته لتوني در ديدار با وزير خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقديم کرد.
وزير خارجه کشورمان در ادامه ديدارهاي ديپلماتيک خود با محمد محقق رئيس اجرايي دولت افغانستان ديدار و رايزني کرد. در اين ديدار طرفين بر گسترش روابط دو جانبه و همکاري‌هاي دو کشور در حوزه‌هاي مختلف تاکيد کردند. لزوم همکاري بيشتر در زمينه مبارزه با گروه‌هاي تروريستي و تسريع در پيگيري موضوعات در کميته‌هاي پنجگانه ايران و افغانستان از محورهاي گفتگو در اين ديدار بود.همچنين شيخ احمد بن جاسم آل ثاني وزير اقتصاد و تجارت قطر درتهران ، با ظريف ديدار و گفتگو کرد.
در اين ديدار، طرفين درباره آخرين وضع روابط اقتصادي و تجاري دو کشور و راه‌هاي گسترش آن گفتگو و تبادل نظر کردند. تاکيد بر رفع موانع تجاري و تسهيل شرايط براي تبادلات اقتصادي و تجاري ميان دو کشور از ديگر محورهاي گفتگو در اين ديدار بود.


نوشته شده در   سه شنبه 7 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode