ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 آذر 1396     |     کد : 181134

كشته در حمله تروريستي به نمازگزاران مسجدي در سيناي مصر

افراد مسلح ناشناس با حمله تروريستي به نمازگزاران مسجدي در شمال منطقه سيناي مصر و کشتن دست کم 235 تن و زخمي کردن 135 نفر ديگر، روز خونيني را براي اين کشور رقم زدند.

افراد مسلح ناشناس با حمله تروريستي به نمازگزاران مسجدي در شمال منطقه سيناي مصر و کشتن دست کم 235 تن و زخمي کردن 135 نفر ديگر، روز خونيني را براي اين کشور رقم زدند.
شبکه خبري اسکاي نيوز در اين رابطه گزارش داد: شماري از مهاجمان مسلح سوار بر چند خودرو، پس از انفجاري شديد در مسجد شهرک«الروضه »، در منطقه سيناي مصر، نمازگزاران را نيز به گلوله بستند و 235 تن را کشتند . اين شبکه خبري افزود: تروريست‌ها اين مسجد را با چهار خودرو محاصره و به سمت نمازگزاران تيراندازي کردند.اين منابع افزودند: در اين حمله همچنين 135 تن ديگر نيز زخمي شدند.
تروريست ها همچنين خودروهاي ساکنان را در اطراف مسجد به آتش کشيدند و مسيرهاي منتهي به روستاي الروضه را بستند. به گفته منابع خبري، بيشتر کشته شدگان افراد غيرنظامي هستند که براي اداي نماز جمعه به اين مسجد رفته بودند . مسئولان امنيتي مصر نيز اعلام کردند که شماري از نظاميان مصري نيز در بين کشته شدگان هستند.‌به گفته وزارت بهداشت مصر، حال برخي از زخمي ها نيز وخيم است و در بيمارستان «بئر العبد» در استان سيناي شمالي وضعيت فوق‌العاده اعلام شده است. اين حمله به دليل اينکه يک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داد در نوع خود در مصر بي‌سابقه است .در پي اين حمله، دولت مصر سه روز عزاي عمومي اعلام کرد. ارتش مصر نيز تجهيزات نظامي و نيرو به منطقه اعزام کرده است که حاکي از عمليات گسترده عليه گروه‌هاي تندرو در روزهاي آينده است.
در همين حال، «عبدالفتاح السيسي»، رئيس جمهوري مصر در پي حمله خونين به مسجدي در منطقه «سينا»، با وزيران دفاع، کشور و مديران امنيتي و اطلاعاتي اين کشور نشست فوق العاده امنيتي برگزار و در شمال سينا‌ حالت فوق العاده اعلام کرد.از طرفي، الازهر مصر نيز حمله به مسجد و قرباني شدن نمازگزاران را به شدت محکوم کرد.
از سوي ديگر، وزارت کشور مصر نيز همزمان از ناکام گذاشتن يک سلسله حملات تروريستي گسترده ديگر به مراکز حياتي در اين کشور خبر داد.وزارت کشور مصر در اين رابطه اعلام کرد: براساس اطلاعات بخش امنيت ملي، رهبران اخوان المسلمين در خارج به گروه "لواء الثوره" که يکي از شاخه‌هاي نظامي اخوان است، دستور داده‌ بودند که اين حملات را انجام دهند.
در واکنش به اين حمله تروريستي، سخنگوي وزارت خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن اين حمله، با بازماندگان ابراز همدردي کرد. همچنين اتحاديه عرب، پارلمان عربي، سازمان همکاري اسلامي، سوريه، لبنان،امارات و روسيه اين حمله وحشيانه را محکوم کردند.


 


نوشته شده در   شنبه 4 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode