ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 آبان 1396     |     کد : 180951

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی؛

تبلیغات اسلامی استان آماده همکاری با استانداری آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت:تبلیغات اسلامی استان آماده همکاری با استانداری آذربایجان شرقی برای توسعه فرهنگ قرآن و عترت در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت:تبلیغات اسلامی استان آماده همکاری با استانداری آذربایجان شرقی برای توسعه فرهنگ قرآن و عترت در جامعه است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی صبح امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در مورد فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی گفت: سازمان ما در کل کشور با ۱۴۳زیرمجموعه در حوزه روحانیت و گسترش فرهنگ دینی فعالیت و ارائه خدمت می‌کند.

وی با اعلام اینکه ۳۰۰۰روحانی در استان داریم، خبر داد: در مهر سال گذشته تنها ۵۱ روحانی مستقر در روستاها و مناطق مختلف داشتیم که خوشبختانه امروز این رقم با همان هزینه‌ها به ۱۱۲ نفر رسیده است اما با توجه به وجود ۱۳۰۰روستای بالای ۲۰۰خانوار در سطح استان، این رقم باید افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در ادامه تشریح کرد: همچنین طبق آمار، ۵هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در کل استان فعالیت می‌کنند که ۲هزار و ۸۰۰هیئت از این تعداد متعلق به تبریز هستند. وجود ۶۰۰ مداح و ستایشگر اهل بیت نیز ظرفیت مهمی در استان ما به شمار می‌آید.  

وی از فعالیت ۶۸۰ موسسه قرآنی و خانه قرآنی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: طی توافقی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته، از این پس مجوز فعالیت موسسات قرآنی از یک‌جای مشخص صدور خواهد شد که دبیری شورای قرآنی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

دکتر حسینی مدارس صدرا (مدارس علوم و معارف اسلامی) را پتانسیل مهم و قابل‌توجهی عنوان کرد و گفت: انتظار داریم مجموعه مدیریتی استان و به‌ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان از ۶مدرسه صدرا حمایت کنند تا بتوانیم این مدارس را در دیگر شهرستانهای استان دایر کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی، خاطرنشان کرد: سایت تبیان تبلیغات اسلامی هرروز بیش از ۲۰هزار بازدیدکننده دارد. در حوزه رصد ادیان و عرفان‌های کاذب و نوظهور در فضای مجازی نیز فعالیت‌های مثمر ثمری انجام می‌دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این دیدار حوزه هنری تبلیغات اسلامی و جمعیت زنان فرهیخته را از دیگر زیرمجموعه‌های مهم این اداره در راستای گسترش فرهنگ دینی در جامعه معرفی کرد.

وی همچنین عنوان کرد: تبلیغات اسلامی جزو ۱۱دستگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و ما به همین خاطر با شناسایی نقاط آسیب‌خیز استان سعی در پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها گام توانسته ایم برداریم.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با اشاره به بودجه اندک این اداره کل، از استاندار آذربایجان شرقی خواستار مساعدت در مسائل و فعالیت‌های مادی و معنوی تبلیغات اسلامی شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode