ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 آبان 1396     |     کد : 180938

با دستور روحانی به معاون اول رئیس‌جمهور:

تمام امکانات بسیج شد

در پی زلزله شب دوشنبه در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود، به وی مأموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.

در پی زلزله شب دوشنبه در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود، به وی مأموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.
 
رییس جمهور در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصریح کرد که « دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود».
 
* متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکترروحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثۀ زلزله در سطح وسیعی از استان­های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز گردید، موجب تأثر همگانی و اندوه فراوان شد.
از ابتدای وقوع این حادثه دردناک و در تماس مستمر با استاندار کرمانشاه و وزیر کشور دستورات لازم برای امدادرسانی و نجات آسیب دیدگان داده شد، و معاون اول رئیس جمهور نیز ماموریت یافت با نظارت و مدیریت عالی، کلیه امکانات کشور در بخش های دولتی، عمومی، نظامی و نهادهای مردمی را در این جهت هماهنگ و بسیج نماید. در عین حال لازم است تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان های همجوار، با همکاری حداکثری و در اختیار گذاردن همه امکانات موجود، نسبت به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.
از صمیم قلب با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان این حادثه همدردی می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان رحمت واسعه، برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای هموطنان مصیبت دیده صبر و سلامتی مسألت دارم.
دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
 
*  رئیس جمهور امروز (سه شنبه)
درجمع زلزله‌زدگان غرب کشور حاضر می‌شود.
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در یادداشتی توییتری اعلام کرد: رئیس جمهور به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، سه‌شنبه به کرمانشاه می رود.
 
*  تماس جهانگیری با سه استاندار مرزی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در دستور حجت الاسلام حسن روحانی به معاون اول رئیس جمهور آمده است؛
پیرو دستوراتی که برای بسیج تمام امکانات موجود کشور و بخصوص استان‎های همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده به وزیر محترم کشور داده شده؛ ضروری است با توجه به وسعت این حادثه دردناک که متاسفانه به از دست دادن و یا مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیز بویژه در استان کرمانشاه منجر شد، جنابعالی ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل های مردمی را در این جهت بسیج نمایید.
همچنین رئیس جمهور در تماسی تلفنی با «هوشنگ بازوند « استاندار کرمانشاه در جریان تازه‎ترین گزارش وضعیت امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.
 
* دستورات ویژه جهانگیری برای امدادرسانی
در پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور نیز آمده است؛
اسحاق جهانگیری صبح دیروز، در پی وقوع زمین لرزه در استان‎های کرمانشاه، کردستان و ایلام، در تماس با استانداران این سه استان زلزله زده، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، از استانداران استانهای مذکور خواست با بکارگیری حداکثر توان، بسیج امکانات و با استفاده تمام ظرفیت استان، کمک به حادثه دیدگان و آواربرداری را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و از هیچ گونه تلاش و اقدام در جهت امدادرسانی به مصدومان دریغ نورزند.
استانداران این سه استان زلزله زده نیز در این تماس های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان خسارات وارده و روند امدادرسانی و آواربرداری به معاون اول رئیس جمهور ارائه کردند.
 
* توصیه وزیر کشور به مردم: 
به آمار غیررسمی توجه نکنید
در کانال تلگرامی وزیر کشور نیز آمده است؛
عبدالرضا رحمانی فضلی، در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که بامداد دوشنبه(22 آبان) برگزار شد درباره آمار مصدومان و ‌کشته شدگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت: متاسفانه این زلزله 7.3 ریشتری که در کرمانشاه آمده زلزله بزرگی است. تلاش شده است که در اولین مراحل همه امکانات بسیج شود، دستگاه های اجرایی و ‌اعضای ستاد همگی در استان تشکیل جلسه داده اند و در تهران در وزارت کشور هم این جلسه تشکیل شده، همچنین استان های مجاور کرمانشاه نیز در حالت آماده باش به سر می برند.
اهم اظهارات وزیر کشور را در ادامه می خوانید؛
* {با اشاره به ارسال نیرو و امکانات از جمله وسائل امداد و ‌چادر و...} به دلیل تاریکی شب امکان پرواز بالگرد نیست و ‌برخی راه ها بسته شده اما تمام تلاش نیروها این بوده که خود را به منطقه برسانند، نگرانی هایی در رابطه با روستاها داریم چراکه اکنون با توجه به تاریکی شب دسترسی به این مناطق مشکل می باشد.
* برق برخی مناطق قطع شده بود که اکنون 70 درصد آنها وصل شده است، اکنون ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت نیرو با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و ‌خود مردم نیز کمک های بسیار خوبی انجام می دهند. باید تلاش کنیم در اسرع وقت کمک ها رسانده شود و هزینه ها و خسارات پایین بیاید،‌ از مردم کرمانشاه خواهشمندیم با صبر به مسئولان و ‌نیروهای اعزامی کمک کنند تا کار با سرعت پیش برود.
* آقای رئیس جمهور در اولین لحظات دستور دادند ستاد تشکیل شود٬ استانداران در محل نیز کار خود را انجام می دهند و همه دستگاه ها پای کار هستند.
* اکنون نمی توان آمار دقیقی درباره کشته شدگان داد و تعداد زخمی ها نیز با توجه به حجم تخریب زیاد بوده است ، به محض طلوع آفتاب بالگردها برای انتقال مصدومان اعزام خواهند شد و اکنون بیمارستان ها در شرایط مناسبی خدمات رسانی می کنند. به علت بالا بودن حجم مصدومان اعلام شد تا بیمارستان های صحرایی در منطقه دایر شود.
* خواهشمندم به اخبار و‌گزارشات غیر رسمی که اکنون هم حجم آن زیاد است توجه نشود و‌ تلاش ما این است که اخبار مربوطه را از طریق ستاد و‌ دستگاه های تخصصی هر حوزه اعلام کنیم. برآورد خسارات را گفتیم که انجام دهند و امکانات لازم هرچه سریع تر فراهم شود.
* برخی از جاده ها ریزش داشتند که نیروها برای بازگشایی آنها اعزام شدند همچنین از نظر مخابراتی 85 درصد پوشش مخابراتی داریم که تقریبا مشکلی از این لحاظ نداریم.
* حجم خرابی زیاد است اما با توجه به زلزله 4.5 ریشتری که در فاصله کوتاه تری از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگی بیشتری قرار بگیرند که همین امر باعث شد تعداد کشته ها پایین بیاید.
 
* تأکید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر امدادرسانی مؤثر به زلزله زدگان
آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت:امیدوارم با همت و تعهد شایسته همه مسئولین امر، هرچه سریعتر امدادرسانی و کمک مؤثر و فراگیر به مصدومان و حادثه دیدگان صورت پذیرد و با بسیج همه نیروها، از بار این مصیبت کاسته شود.
متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی وقوع زلزله غرب کشور به شرخ زیر  است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون
خبر تأسف بار جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان در زلزله شب گذشته و آسیب دیدن جمع کثیر دیگری در استان کرمانشاه موجب تألم و تأثر عمیق قلبی اینجانب گردید.
امیدوارم با همت و تعهد شایسته همه مسئولین امر، هرچه سریعتر امدادرسانی و کمک مؤثر و فراگیر به مصدومان و حادثه دیدگان صورت پذیرد و با بسیج همه نیروها، از بار این مصیبت کاسته شود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر شریف رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و ابراز همدردی و تأسف و تأثر فراوان به مردم شریف استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده بویژه خانواده های داغدار، غفران واسع برای درگذشتگان وصبر و اجر برای بازماندگان و سلامت و عافیت کامل برای آسیب دیدگان و مجروحان از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.
و السلام علکیم و رحمة الله و برکاته
سید محمود هاشمی شاهرودی
 
* بازدید فرمانده سپاه از آسیب‌دیده‌ترین مناطق  زلزله‌ زده
سردار جعفری با حضور در ثلاث باباجانی،‌ از نزدیک از روند امداد رسانی به مردم در این منطقه بازدید کرد.
سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک‌رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله‌زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شده بود.
وی در شهرستان "ثلاث باباجانی" یکی از مناطق کرمانشاه که بیشترین آسیب را دیده است، حضور یافت و از نزدیک در جریان امدادرسانی به مردم قرار گرفت.
سردار جعفری در جریان این بازدید از نزدیک با مردم آسیب دیده گفت‌وگو کرده و از آنها دلجوئی کرد و از نیروهای امدادرسان به خصوص نیروهای سپاه حاضر در منطقه خواست که روند امدادرسانی را سرعت بیشتری ببخشند.
 
* ابراز همدردی یادگار امام 
با زلزله‌زدگان غرب کشور
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش، با خانواده قربانیان زلزله شب گذشته (یکشنبه - ۲۱ آبان) در غرب کشور ابراز همدردی کرد.
متن یادداشت سیدحسن خمینی به شرح زیر است:
«حادثه‌ی زلزله در مناطق مختلف کشور که منجر به درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان شد، تلخ و جانگداز است. خدا به همه آسیب‌دیدگان صبر و مرحمت عطا فرماید و مصیبت آن‌ها را به لطف و کرامت خویش جبران نماید. »


نوشته شده در   سه شنبه 23 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode