ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 آبان 1396     |     کد : 180882

امام خامنه‌ای در مراسم عزاداری اربعین حسینی در جمع دانشجویان:

باید ثبات قدم داشته باشیم

پیش از ظهر پنجشنبه در روز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجوئی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

اعتدال: پیش از ظهر پنجشنبه در روز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجوئی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.
امام خامنه‌ای بین نماز ظهر و عصر، در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تأثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

* متن سخنان کوتاه ولی امر، به نقل از کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است
من در برنامه‌ی امروز عرایضی ندارم؛ الحمدلله استفاده کردید،‌ همه شنیدید، من هم مثل شما شنیدم و بهره بردم. به‌هرحال این دیدارها،‌ این اجتماعات، این یادآوری‌ها من و شما را بایستی در راهی که در پیش داریم تقویت کند. عزم ما را ثابت کند، ثاقب کند.
در دعا میخوانید اللّهمّ ارزُقنی علماً واسعاً و عزماً ثاقباً... عزم و اراده‌ی محکم و پایدار داشته باشیم در این راه. راه، راه درستی است؛ هدف، هدف بسیار والائی است و اقدام جوانهای امروز، مردم امروز، برادران و خواهران ما، در حرکت در این راهِ مبارک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی،  ان‌شاءالله حرکت محبوبِ الهی است، مرضیِّ الهی است؛ منتها آنچه مهم است و همه‌مان باید در نظر داشته باشیم، ثبات در این راه است؛ ثبات در این راه!

* راه رسیدن به نظام حقیقی اسلامی راه دشواری است
در دو جای قرآن «استقم»(1) دارد؛ استقامت کردن یعنی ثبات ورزیدن در این راه و تحت تأثیر عوامل گوناگون قرار نگرفتن. راه،‌ راه همواری نیست؛ راه خدا، راه تلاش در راه خدا، راه اقامه‌ی حق و عدل، راه رسیدن به تمدّن اسلامی و نظام حقیقی اسلامی و جامعه‌ی اسلامی، راه دشواری است؛ راهی است که پیغمبران در این راه به زحمت حرکت کردند و پیش رفتند.
امروز بحمدالله ملّت ایران وقتی به پشت سر خود نگاه می‌کند، موفّقیّت‌های فراوانی را میبیند. پیشِ‌رو هم همین‌جور؛ پیشِ‌رو هم کاملاً امیدبخش و خوش‌عاقبت است؛ در این هیچ تردیدی نیست. منتها راه،‌ راهِ همواری نیست؛ راه پرپیچ و خمی است، راه پرفراز و نشیبی است، راهی است که بعضی‌ها ممکن است در این راه به‌خاطر برخورد با عوامل نامساعد، از عزم و اراده‌شان کاسته بشود؛ سعی‌تان این باشد که از عزم و اراده‌تان در این راه کاسته نشود.
روزبه‌روز ان‌شاءالله  ثابت‌قدم‌تر بشوید.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

* در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخن پرداخت و آقای میثم مطیعی نیز به مرثیه خوانی  و نوحه‌سرائی کردس.
در پایان این مراسم دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت ولی امر مسلمین اقامه کردند.

* پی نوشت
1 - ... فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ (سوره هود / 11)
فَلِذَلِکَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ ...
(سوره شورا / 15)


نوشته شده در   جمعه 19 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode