ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 آبان 1396     |     کد : 180770

برگزاري راهپيمايي پرشكوه روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در 1000 شهر

راهپيمايي يوم الله 13 آبان «روز ملي مبارزه با استکبار جهاني» در سراسر ميهن اسلاميمان با حضور پر شور دانش آموزان كه ماكت‌هاي مختلفي از چهره خبيث استكبار بردست داشتند برگزار شد. ‏

راهپيمايي يوم الله 13 آبان «روز ملي مبارزه با استکبار جهاني» در سراسر ميهن اسلاميمان با حضور پر شور دانش آموزان كه ماكت‌هاي مختلفي از چهره خبيث استكبار بردست داشتند برگزار شد. ‏
به گزارش خبرنگاران ما از سراسر كشور، در اين راهپيمايي‌ها دانش آموزان با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي و سربندهايي که نشانه ايستادگي و مقاومت در برابر استکبار است و با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريکا، مرگ بر استکبار و مرگ بر اسرائيل، بار ديگر اعلام کردند که در مقابل هر ظلمي ايستاده‌اند و سر تسليم فرود نخواهند آورد.‏
حضور دانش آموزان در صفوف اين راهپيمايي نشانگرتعهد اين قشر آگاه براي تحقق اهداف والا و عظيم انقلاب اسلامي بود و فريادهاي استکبار ستيزانه گروه‌هاي مختلف مردم در اين راهپيمايي جلوه‌اي از وحدت مردم در مبارزه با استکبار رابه نمايش گذاشت. ‏
همزمان با سراسر کشور، دانشجويان و دانش آموزان قزويني همراه با ساير قشرهاي مردم مراسم گراميداشت يوم الله 13 آبان را برگزار کردند.در اين آيين، حاضران مسير ميدان آزادي تا خيابان شهدا را با سردادن شعارهاي «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «ما ملت بصيريم،ذلت نمي‌پذيريم» پيمودند. علاوه بر دانش آموزان و دانشجويان پرشور، جمعي از خانواده شهدا و ايثارگران و جانبازان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي نيز به همراه ديگر قشرها در آيين حضور يافتند.
مردم استان سمنان همزمان با سراسر کشور در راهپيمايي يوم‌الله 13 آبان، فرياد «مرگ بر آمريکا» سردادند و بار ديگر انزجار خود از استکبار و بدخواهي‌هاي آمريکا و همدستانش را در فضاي شهرها طنين‌انداز کردند.
راهپيمايي ضد استکباري سيزدهم آبان همزمان با سراسر کشور با شعار استکبارستيزي مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختياري برگزارشد.در اين مراسم، جمعيت دانش‌آموزان، دانشجويان و طلاب حوزه‌هاي علميه با تعطيل کردن کلاس‌هاي درس به جمع راهپيمايان سيزدهم آبان پيوستند.‏
مراسم روز ملي مبارزه با استکبار جهاني در سنندج با حضور گسترده و پرشور قشرهاي مختلف مردم، دانش آموزان، دانشجويان و مسئولان از ميدان آزادي به سمت خيابان فردوسي، خيابان امام خميني(ره) و سه راه حبيبي برگزارشد.‏
مردم کرمان به‌ويژه جوانان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپيمايي 13 آبان، فرياد استکبارستيزي را طنين انداز کردند. راهپيمايي 13 آبان امسال در کرمان در پاسخ به سخنان سخيفانه ترامپ محکم‌تر از سال‌هاي گذشته و با شور و اشتياقي وصف ناشدني برگزار شد.‏
همچنين آيت‌الله جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان و عليرضا رزم‌حسيني استاندار كرمان نيز در پيامي مشترك، يوم‌الله 13 آبان را گرامي داشتند. ‏
راهپيمايي 13 آبان روز ملي استکبارستيزي با حضور قشرهاي مختلف مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان در بيش از 50 نقطه استان برگزار شد.
حجت الاسلام حسن باراني مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در قرارگاه قدس جنوب شرق در جمع راهپيمايان زاهداني گفت: 13 آبان يادآور بصيرت، آگاهي، فهم و حضور به موقع ملت آگاه و رهبر آزاده و با بصير ايران اسلامي در صحنه انقلاب است.
دانش آموزان زنجاني در کنار مردم و مسئولان اين استان بار ديگر در صحنه حماسه سازي وحدت و استکبارستيزي 13 آبان حضور يافتند و پايبندي خود به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشتند.
راهپيمايي يوم‌الله 13 آبان در مناطق مختلف استان همدان برگزار شد و مردم ديار الوند يکصدا فرياد استکبار ستيزي سر دادند و بار ديگر حمايت خود را از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي اعلام کردند.
مردم مازندران همصدا با ديگر مردم کشور با اعلام انزجار از رفتاردولتمردان آمريکا درباره برجام و دخالت در برنامه‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران، سياست دوگانه و فاقد اطمينان آمريکا را به گوش جهانيان رساندند.
مردم ولايتمدار و سلحشور کهگيلويه و بويراحمد از پير و جوان، دانش آموز و دانشجو و شيرزنان و مردان غيور عشايري در حالي که پلاکاردهايي با مضمون مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل در دست داشتند، انزجار خود را از استکبار جهاني نشان دادند.
حضور عشاير غيور ملبس به لباس شجاعت و غيرت عشايري و درحالي که سلاح بر دوش داشتند، چشمگير بود.
در سالروز گراميداشت روز ملي مبارزه با استکبار جهاني دانش آموزان، دانشجويان و قشرهاي مختلف مردم قم با حضور در راهپيمايي باشکوه روز 13 آبان با آرمان‌هاي امام راحل و شهدا تجديد ميثاق و با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تجديد بيعت کردند.
راهپيمايان قم درحالي‌که تصاوير بنيانگذار جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري و پلاکاردهايي در محکوميت جنايات استکبار جهاني در دست داشتند و پيشاپيش آنان طلاب و روحانيون و استادان حوزه و دانشگاه حضور داشتند، از ميدان روح‌الله قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) حرکت کردند. در اين راهپيمايي باشکوه پرچم آمريکا و آدمک ترامپ به آتش کشيده شد.
* آمريکايي‌ها بايد منطقه را ترک کنند
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخنراني مراسم يوم‌الله 13 آبان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: آمريکايي‌ها مي‌دانند در صورت رخ دادن جنگ جديد، آنها هستند که بايد منطقه خاور ميانه را ترک کنند، چراکه نظام اسلامي به همراه جبهه مقاومت با تمام قدرت در صحنه حاضر است و جهاد با دشمنان را عامل عزت خود مي‌داند.
سردار حسين سلامي، افزود: رويارويي ايران با آمريکا، مقابله حق با باطل است و اين صحنه نبرد در تمامي کشورهاي منطقه از جمله عراق، سوريه و يمن نشان مي‌دهد، قدرت جبهه مقاومت رو به رشد و قدرت جبهه استکبار رو به افول است.
وي با اشاره به اين که گزينه نظامي عليه ملت ايران ديگر به فکر مسئولان آمريکايي هم نمي‌آيد، اضافه کرد: آن‌ها مي‌دانند اگر موتور محرک جهاد در جبهه مقاومت با همه ظرفيت خود فعال شود، نقشه منطقه و جهان تغيير خواهد کرد و کشوري به نام اسرائيل ديگر وجود خارجي نخواهد داشت.
سردار سلامي با اشاره به اين که آمريکايي‌ها مي‌دانند هر حرکت جديدي در منطقه به نابودي کامل رژيم صهيونيستي خواهد انجاميد، افزود: امروز انقلاب اسلامي، حزب الله و جبهه مقاومت در سراسر نقاط عالم حامي مستضعفان و مظلومان جهان در برابر مستکبران هستند و اجازه اجرايي شدن نقشه‌هاي دشمن در هيچ عرصه‌اي را نخواهند داد. وي اضافه کرد: توطئه تجزيه طلبي در کشور عراق نيز با هوشياري نيروهاي مقاومت در برابر چشم همه جهانيان و مستکبران عالم خنثي شد و نشان داد خواست دشمن ديگر در تحولات منطقه تاثير گذار نيست. او ادامه داد: روزگاري منطقه غرب آسيا ميدان تاخت و تاز آمريکايي‌ها بود و آنها سرمايه مسلمانان را به غارت مي‌بردند اما اکنون يک آمريکايي نمي‌تواند با آرامش از خيابان‌هاي شهرهاي اسلامي عبور کند، چراکه مردم در کشورهاي مسلمان بيدار شده‌اند و مي‌دانند آمريکا ريشه اصلي مشکلات آنان است.
وي گفت: نظام اسلامي دشمنان را از لانه‌هاي خود بيرون آورد و آنها را در مرزهاي جهان اسلام تعقيب کرد و به زودي تاريخ جديدي در جهان اسلام با نابودي دشمنان رقم خواهد خورد که نمايانگر غروب قدرت آمريکا و استکبار جهاني است.
او اضافه کرد: هرکس مي‌خواهد از موشک‌هاي ما در امان بماند، بايد دشمني با ملت ايران را کنار گذارد، در غير اين صورت پناهگاه‌هاي خود را آماده کند.
جانشين فرمانده سپاه تاکيد کرد: هدف آمريکايي‌ها از فشار بر قدرت موشکي ايران، برهم زدن تعادل قدرت است تا بتوانند در موقعيت مناسب خواسته‌هاي سياسي خود را عليه ملت ما اجرايي کنند.
جانشين فرمانده کل سپاه با اشاره به اين که ايران راهبردهاي خود را بر اساس معادلات جهاني و خواست دشمنان ترسيم نمي‌کند، افزود: ما در مساله برجام و عهد خود وفادار هستيم اما اگر با پيمان شکني مواجه شويم، با عهدشکنان مقابله مي‌کنيم و هيچگاه به دشمنان پشت نخواهيم کرد؛ ملت ايران در طول تاريخ انقلاب اسلامي ثابت کرده است از رويارويي با دشمنان هراسي ندارد.
وي بيان کرد: آمريکايي‌ها بدانند دوران قدرت آنها تمام شده است، امروز بي اعتباري آمريکا براي همگان آشکار شده است و در مقابل مولفه‌هاي قدرت نظام اسلامي روز به روز در حال شکوفايي است.
وي ادامه داد: دشمنان نشان دادند از قدرت نظام جمهوري اسلامي بسيار هراسانند؛ آنان از طرفي خود را دوست ملت ايران معرفي مي‌کنند و از طرف ديگر ملت ما را تروريست مي‌خوانند.
سردار سلامي گفت: سپاه امروز مدافع ملت ايران است و پاسداران سنگربانان جان مردم هستند؛ سپاه و ملت ايران در حقيقت يکي هستند و دشمنان نمي‌توانند ملت و سپاه را از يکديگر جدا کنند.
وي افزود:آمريکايي‌ها سپاه را نقطه تهاجم خود قرار داده‌اند تا مردم را در مقابل سپاه قرار دهند و بيان کنند مشکلات مردم به خاطر حضور سپاه در عرصه‌هاي نبرد با مستکبران است، اما آنان نمي‌دانند سپاه هيچگاه خود را در راه دفاع از ملت ايران و آزادگان جهان خلع سلاح نمي‌کند و اين روياي کودکانه دشمنان است که نشان مي‌دهد آنان از حقيقت انقلاب اسلامي اطلاعي ندارند.
راهپيمايي 13 آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني در 30 شهر و برخي از روستاهاي استان مرزي گلستان برگزار شد.در پايان اين مراسم قطعنامه سراسري روز ملي مبارزه با استکبار جهاني قرائت و حاضرين با شعارهاي الله اکبر، مرگ‌ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل، آن را تاييد کردند. قشرهاي مختلف مردم به‌ويژه دانش آموزان و دانشجويان در حالي که بارش باران و هواي سرد در بسياري از مناطق استان اردبيل حاکم بود با راهپيمايي پر شور خود و با شعارهاي مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل روز ملي مبارزه با استکبار جهاني را گرامي داشتند.‏
‏* ايستادگي در برابر طاغوت‏
‏ مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه در جمع راهپيمايان 13 آبان در اروميه با اشاره به شعار مرگ بر آمريکا گفت: اين شعار تا ابد از سوي ملت ايران عليه ظالمان و ستمکاران سر داده مي‌شود و يادآور ايستادگي در برابر طاغوت است.
سردارجواني ادامه داد: بر اساس آموزه‌هاي اديان توحيدي از جمله اسلام، ايستادن در برابر طاغوت و ظالم يک تکليف ديني و شرعي است.
مراسم گراميداشت يوم الله 13 آبان با حضور قشرهاي مختلف مردم، مسئولان، دانش آموزان و دانشگاهيان مقابل مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.
در اين مراسم، مردم ولايتمدار کرمانشاه با سردادن شعارهايي نظير «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر انگليس» و «مرگ بر داعشي» جنايات استکبار را محکوم کردند.
راهپيمايي 13 آبان روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني با حضور قشرهاي مختلف مردم و مسئولان به ويژه دانش آموزان و سخنراني عزت الله ضرغامي در مشهد برگزار شد.
سيد عزت الله ضرغامي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين راهپيمايي در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: مشکل آمريکا با ايران هسته‌اي، موشکي و حقوق بشري نيست بلکه آنها از ايران مقتدر و باصلابت که فکر انقلابي اش در همه جا گسترش يافته است هراس دارند.‏
راهپيمايان يوم‌الله 13 آبان در نقاط مختلف خراسان جنوبي با حضور با شکوه و پرشور قشرهاي مختلف مردم به ويژه دانش آموزان و دانشجويان استان برگزار شد.
راهپيمايان در حالي‌که تصاوير و پارچه نوشته‌هايي در اهميت مبارزه با استکبار جهاني و عناويني از جمله «من يک سپاهي‌ام» در دست داشتند با فريادهاي کوبنده «مرگ بر آمريکا» و «مرگ بر اسرائيل» از ميدان شهداي بيرجند تا ميدان ابوذر اين شهر را پيمودند.‏
‏* تحريم سپاه بهانه است
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در راهپيمايي يوم الله 13 آبان در بجنورد مرکز خراسان شمالي با بيان اينکه دشمنان امروز در مقابل نظام جمهوري اسلامي ايران احساس شکست و ناکامي مي‌کنند، افزود: تحريم سپاه به جرم ايستادگي در برابر توطئه‌هاي آمريکا، بهانه است.
سردار رسول سنايي راد اظهارداشت: آمريکايي‌ها به دنبال فرسايش قدرتي هستند که از نگاه آنها يعني قدرت منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران،يعني قدرتي الهام بخش براي سد کردن مسير نفوذ منطقه‌اي آن‌ها، و امروز ما به اين جرم در معرض فشار و تشديد تحريم‌ها هستيم که البته سپاه را بهانه قرار داده اند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آيين گراميداشت روز 13 آبان در جمع دانش آموزان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان بوشهر گفت: امروز آمريکا به دليل شکست‌هاي پي درپي در ضعيف‌ترين موضع خود قرار دارد.
دريادار علي فدوي افزود: شکست آمريکا در عراق، سوريه، پاکستان و افغانستان به دليل حضور ايران بوده است.
* ايجاد امنيت براي صهيونيست‌ها ‏
مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم راهپيمايي 13 آبان در ميدان شهداي يزد گفت: هدف آمريکا از حضور فعال در خاورميانه، ايجاد امنيت بيشتر براي رژيم غاصب صهيونيستي و حاميان آنها در منطقه است.
سردار رمضان شريف، افزود: با وجود تلاش‌هايي که آمريکايي‌ها براي امنيت صهيونيست‌ها انجام مي‌دهند در رسيدن به اهداف خود موفق نبوده و
نيستند.
وي يادآور شد: درايت مقام معظم رهبري و توصيه‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي در قبال غاصبان صهيونيستي موجب شکست توطئه‌هاي مختلف دشمنان در سال‌هاي گذشته شده است.‏
‏* اتحاد زير پرچم اسلام ‏
نماينده ولي فقيه در سپاه قدس در مراسم راهپيمايي 13 آبان در گرگان گفت: اگر کشورهاي اسلامي و منطقه زير پرچم اسلام متحد و يکپارچه شوند، نقشه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان و استکبار جهاني و سلطه گران بر باد خواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمين علي شيرازي افزود: آنچه در سوريه، افغانستان، عراق، بحرين، يمن و بسياري از کشورهاي ديگر مسلمان مي‌گذرد،‌ نشاندهنده اين است که اگر ملت‌هاي اسلامي زير پرچم دين حرکت کنند قدرت‌هاي جهاني در مقابل اراده آنان کاري از پيش نمي‌برند.
به گفته وي؛ اگر مسئولان نظام ما و مسئولان کشورها به اسلام ناب محمدي توجه ويژه داشته و از آن تبعيت كنند، مي‌توانند به بهترين روش کشور را اداره کنند.
رئيس سابق شوراي شهر تهران در اجتماع راهپيمايان روز 13 آبان در شهرکرد گفت: ملت ايران بر خلاف توهين‌هاي آشکار رئيس‌جمهوري آمريکا عليه ايرانيان، مردم آمريکا را تروريست نمي‌داند، بلکه دولتمردان آمريکا تروريست و حامي تروريست هستند.
مهدي چمران افزود: اگرچه دونالد ترامپ با وحشيگري، ملت ايران را تروريست خواند، ‌ولي ملت ايران به مردم آمريکا احترام مي‌گذارد.


نوشته شده در   يکشنبه 14 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode