ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 آبان 1396     |     کد : 180653

رئيس ‌جمهوري در ديدار مدير کل آژانس اتمي:‎

‎آژانس صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران را سريع تراعلام کند

رئيس جمهوري، ضرورت حفظ استقلال و بي طرفي آژانس بين المللي انرژي اتمي را مورد تاکيد قرار داد و با بيان اين که آژانس يگانه مرجع تائيد کننده پايبندي ايران به برجام است، تصريح کرد: برجام معيار مشخصي دارد و ملاک عمل ايران هم صرفا همان معيارها ست.

رئيس جمهوري، ضرورت حفظ استقلال و بي طرفي آژانس بين المللي انرژي اتمي را مورد تاکيد قرار داد و با بيان اين که آژانس يگانه مرجع تائيد کننده پايبندي ايران به برجام است، تصريح کرد: برجام معيار مشخصي دارد و ملاک عمل ايران هم صرفا همان معيارها ست.
‌حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني روز يکشنبه در ديدار "يوکيو آمانو" مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به اين که آژانس تا اين مرحله در نحوه اجرا و ثبات توافق برجام نقش مثبت و سازنده اي داشته است ، گفت: مجموعه همکاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران با آژانس کامل و قابل توجه بوده است.
رئيس جمهوري با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران در چارچوب پادمان آژانس ، مقررات بين المللي و توافق برجام آماده توسعه همکاري‌هاي خود با آژانس است ، افزود: اراده ما مبتني بر انجام همکاري بلندمدت با آژانس در چارچوب مقررات بين المللي است و اميدواريم با توجه به همکاري کامل ايران در سال‌هاي اخير، آژانس هر چه سريعتر نتيجه نهايي مبني بر صلح آميز بودن ماهيت برنامه هسته اي ايران را اعلام کند.
دکتر روحاني با بيان اين که انتظار داريم آژانس در چارچوب اقدامات و وظايف خود ، کمک‌هايي را که به ديگر کشورهاي متعهد به پادمان و ان پي تي در زمينه‌هاي مختلف علمي ، کشاورزي ، حفاظت و پزشکي ارائه مي کند در اختيار ايران نيز قرار دهد، بر ضرورت حضور افراد توانمند ايراني در مسئوليت‌هاي مديريتي آژانس تاکيد کرد.
رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که يک کشور هر طور که بخواهد نمي تواند با توافقات چندجانبه و بين المللي برخورد کند، گفت: استحکام مقررات و معاهدات بين‌المللي بسيار مهم است.
دکتر روحاني با بيان اين که ايران همانطور که بارها اعلام کرده است هرگز اولين کشوري نخواهد بود که از برجام خارج مي شود، گفت: تا زماني نسبت به برجام پايبند و متعهد هستيم که بتوانيم از منافع قيد شده در آن بهره مند شويم.
رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: اعتبار آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان يک نهاد مهم بين المللي در افکار عمومي جهان بر مبناي اين است که بدون تاثيرپذيري از قدرت‌ها، فعاليت‌هاي حرفه اي و فني خود را به انجام برساند و اين که برخي از کشورها و مقامات آنها بخواهند بر تصميمات آژانس تاثير بگذارند و اعمال فشار کنند براي ما قابل قبول نيست.
دکتر روحاني با بيان اين که همکاري‌هاي ايران و آژانس بايد گام به گام موجب تقويت اعتماد دو طرف شود ، گفت: نبايد اجازه دهيم برجام به عنوان دستاوردي مهم، خدشه دار شود و بايد با همکاري گسترده اين تعهد مهم بين المللي را تثبيت کنيم.
رئيس جمهوري با بيان اين که رفتار جديد دولت آمريکا هيچ کمکي به ثبات و امنيت منطقه نخواهد کرد، گفت: مبارزه با تروريسم يکي از مهمترين اهداف در منطقه به شمار مي رود و امروز ثبات و امنيت براي ملتهاي منطقه بسيار حائز اهميت است.
"يوکيو آمانو" مديرکل آژانس بين الملي انرژي اتمي هم در اين ديدار برجام را توافقي بسيار خوب دانست و گفت: امروز بر اساس تلاش‌هاي مشترکي که به انجام رسيده است مي توانيم تاکيد کنيم که جمهوري اسلامي ايران به تمامي تعهدات خود در چارچوب مقررات بين المللي و برجام عمل کرده است.
مديرکل آژانس بين الملي انرژي اتمي با تاکيد بر اين که اکثر مقامات و مسئولان عالي رتبه کشورهاي جهان در فضاي بين المللي با قدرت از برجام حمايت مي کنند، اظهار داشت: اجراي تعهدات و پايبندي به آنها از سوي همه طرف‌ها نقش اساسي و حياتي در ثبات و آينده برجام خواهد داشت.
آمانو با تجليل از پايبندي ايران در عمل به تعهدات خود در برجام، خاطرنشان کرد: اعتبار آژانس بسيار حائز اهميت بوده و همچنان بر بي طرفي خود در مواضع، ادامه مي دهد و بر اساس حقايق و پادمان‌ها گزارش‌هاي واقعي را ارائه خواهد کرد.
مديرکل آژانس بين الملي انرژي اتمي با تاکيد بر ضرورت حمايت از پروژه‌هاي تحقيقاتي ايران و توسعه همکاري‌هاي ايران و آژانس در بخش‌هاي مختلف، گفت: از حضور متخصصان ايراني براي تصدي مسئوليت‌هاي مديريتي در آژانس استقبال مي‌کنيم .
ديدار آمانو با وزير خارجه
مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي در ديدار با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه هم تاکيد کرد : از ديدگاه آژانس اجراي برجام از سوي همه طرف‌ها حائز اهميت است.
به گزارش مرکز ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، يوکيا آمانو افزود: ايران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است. در اين ديدار بر لزوم‌ پايندي همه طرف‌ها به برجام تاکيد شد.‌


 


نوشته شده در   دوشنبه 8 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode