ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 فروردين 1390     |     کد : 18029

صعود به باشگاه‌هاي آسيا با پيروزي بر سپاهان ميسر است

روز جمعه حساس‌ترين بازي فصل تراكتورسازي در تبريز برگزار مي‌شود و تراكتورسازي از هفته سي‌ام ليگ برتر در ورزشگاه 70 هزار نفري يادگار امام (ره) ميزبان تيم سپاهان اصفهان است.

روز جمعه حساس‌ترين بازي فصل تراكتورسازي در تبريز برگزار مي‌شود و تراكتورسازي از هفته سي‌ام ليگ برتر در ورزشگاه 70 هزار نفري يادگار امام (ره) ميزبان تيم سپاهان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، بعد از تساوي تراكتورسازي تبريز با فولاد خوزستان فراز كمالوند در مصاحبه‌اي عنوان كرده بود كه در مقابل استقلال براي پيروزي به ميدان رفته و اگر بتوانيم به سه امتياز بازي استقلال دست يابيم شانس آسيايي شدن تراكتور افزايش مي‌يابد در غير اين صورت تلاش خواهيم كرد همين رتبه چهارمي خود را حفظ كنيم.
حالا چند روز بعد از پيروزي تيم تراكتورسازي مقابل استقلال در تهران تمام شرايط يك پيروزي بزرگ اين تيم مهياست.
تراكتورسازي با 50 امتياز با تيم سوم جدول استقلال دو امتياز و به تيم دوم جدول ذوب آهن سه امتياز فاصله دارد و در پنج هفته پاياني شاگردان فراز كمالوند توانايي جبران اين اختلاف امتياز را دارند.
تراكتورسازي در نخستين گام و براي تعقيب دو رقيب بالا جدولي خود ابتدا سپاهان را شكست دهد، زيرا در صورت عدم كسب سه امتياز اين بازي اين فرصت براي استقلال و ذوب آهن مهيا مي‌شود تا فاصله خود را با تراكتورسازي افزايش دهند كه جبران آن در هفته‌هاي پاياني بسيار مشكل است.
پيروزي تراكتور سازي بر سپاهان خوشحالي ذوب آهن، استقلال و پرسپوليس را نيز به همراه خواهد داشت. زيرا موقعيت قهرماني سپاهان با دومين شكست متوالي اش به شدت به خطر خواهد افتاد.

* راه همواره تراكتور
تراكتورسازي بعد از بازي با سپاهان نسبت به حريفان خود بازي‌هاي راحت‌تري را پيش رو دارد، البته در هفته‌هاي پاياني تمام تيم در تكاپو بوده و هيچ تيمي حاشيه امنيت ندارد اما با ظرفيتي كه تيم تراكتورسازي از آن برخوردار است مي‌توان بعد از پيروزي بر سپاهان شانس آسيايي شدن تراكتور را نسبت به ذوب آهن و استقلال و پرسپوليس بيشتر دانست.
تراكتورسازي در پنج هفته پاياني در تبريز ميزبان سپاهان، سايپا و صباي قم بوده و در خارج از خانه به مصاف پيكان قزوين و نفت آبادان خواهد رفت.
اگر بازي با سپاهان به علت قرار داشتن حريف در كورس قهرماني و بازي با پيكان به علت فرار پيكان از منطقه خطر را سخت‌ترين بازي‌هاي باقيمانده تراكتور نام ببريم اما سه بازي ديگر تراكتور مقابل سايپا، صبا و نفت آبادان از اين علت بازي راحت‌تري تلقي مي‌شود كه اين سه تيم ميانه جدولي نه شانس كسب سهيمه آسيا را دارند نه خطر سقوط آنها را تهديد مي‌كند.
اما آسيايي شدن تراكتورسازي منوط به برد بر سپاهان بوده و براي همين تراكتورسازي در حساس‌ترين بازي فصل خود ميزبان سپاهان است.

* سابقه بازي دو تيم
تراكتورسازي و سپاهان در ليگ برتر پنج بار به مصاف هم رفته‌اند كه يك برد براي تراكتورسازي و سه برد براي سپاهان رقم خورده و يك بازي نيز به تساوي رسيده است، بازي رفت دو تيم در اصفهان با يك گل به سود سپاهان رقم خورده بود ديداري كه تراكتور سازي مستحق حداقل يك امتياز بود.

* حق برادري شهرداري
شهرداري تبريز همشهري تراكتورسازي در اين فصل چند بار برادري خود را براي تراكتورسازي ثابت كرده است پيروزي مقابل مس كرمان و تساوي با پرسپوليس در تهران، صعود تراكتورسازي را در جدول به همراه داشت اما اين هفته شهرداري مي‌تواند براي آسيايي شدن تراكتورسازي نقش موثري را ايفا كند.
يك تساوي مقابل ذوب آهن بحران زده مي‌تواند كمك شاياني براي كاهش اختلاف تراكتور سازي با اين تيم كند، ذوب آهن سال جديد را بسيار بد آغاز كرده و فشار بازي‌هاي آسيايي نيز افت شديد اين تيم را به دنبال داشته و شكست سنگين اين تيم در اصفهان مقابل پرسپوليس مويد اين نكته مهم است كه اگر شهرداري بتواند بازي خوبي را از خود ارائه دهد حتي پيروزي بر ذوب آهن دور از انتظار نيست.
ديدار رفت دو تيم ذوب آهن اصفهان به شهرداري تبريز در ورزشگاه يادگار امان با تساوي يك بر يك به اتمام رسيد ديداري كه اولين نتيجه تيم شهرداري با هدايت حميد درخشان بود.
تيم شهرداري تبريز در حال حاضر با 32 امتياز در رده دوازدهم جدول قرار دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode