ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 مهر 1396     |     کد : 180264

۲۶ و ۲۷ مهرماه؛

هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در تبریز برگزار می‌شود

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد ۲۶ و ۲۷ مهرماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد ۲۶ و ۲۷ مهرماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که در محل سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد استان‌های آذربایجان شرغی، آذربایجان غربی و اردبیل ۲۶ و ۲۷ مهرماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از رسالت‌های اصلی جامعه روحانیت همراهی و همدلی با بلاد اسلامی است و برای عملی کردن این هدف اجلاس‌های سراسری و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تاکنون ۱۰ اجلاس سراسری برگزار شده که عمده آن‌ها در قم بوده است، گفت: طرح مباحثی که به روحانیت و حوزه مربوط شود و دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آسیب‌های اجتماعی هر منطقه از موضوعات این اجلاس‌ها بوده است.

وی افزود: در گذشته اجلاس‌ها استانی برگزار می‌شد که به دلیل زمان بر بودن آن اجلاس‌های منطقه‌ای ایجاد شد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: اجلاس منطقه‌ای آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان مقام معظم رهبری در آن استان و ائمه جماعات و مسئولان استانی و ۱۵۰ نفر از قم، جامعه مدرسین و در کل با حضور ۱۲۵۰ نفر ۲۶ و ۲۷ مهرماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: کمیسیون‌های سه گانه حوزه و روحانیت، فرهنگی و تبلیغی و سیاسی و اجتماعی ۲۶ مهرماه با طرح مسائل کشوری و کلان و مسائل منطقه‌ای به تناسب نیازهای این سه استان برگزار می‌شود تا تبادل نظر و گره‌گشایی در مشکلات آن‌ها شده تا باعث تقویت بنیه سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی و تقویت بنیه حوزه و روحانیت در آن مناطق شود.

توجه به فرهنگی و اجتماعی

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران تصریح کرد: نتایج اجلاس جمع بندی شده و مباحث آن طی نامه‌هایی به نهادهای مخاطب که در اجلاس حضور دارند، ارسال می‌شود.

وی افزود: عمده مسائل فرهنگی و اجتماعی استان‌ها مشترک است مگر این که در مناطقی مسائلی در حوزه علمیه و یا پیرامون آن مسائل سیاسی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: نامه‌های ارسالی به نهادها در اجلاس‌های گذشته تأثیرگذاری داشته و کارهای ما نقش دستوری ندارد و بیشتر تبادل نظر و همفکری بوده و تأثیرگذاری آن بر حوزویان فکری است.

وی بیان کرد: حوزویان در جهت تحقق منویات رهبری تلاش شبانه روزی به خصوص در بعد تحول از نظر آموزشی، پژوهشی و رفتاری و اخلاقی دارند و این جزو برنامه‌های جدی اجلاس است.

عده‌ای تلاش می‌کنند جایگاه روحانیت را در میان مردم نادیده بگیرند

امام جمعه قم با بیان این که فرمایش مقام معظم رهبری موتور محرک برای حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: معتقد نیستیم هر آنچه روحانیت گفته همان در خارج محقق شده است. عده‌ای تلاش می‌کنند جایگاه روحانیت را در میان مردم نادیده بگیرند. دامن زدن به این که پرونده ارتباط مردم با روحانیت روبه افول است منصفانه نیست.

دبیرهشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این باره اضافه کرد: کسانی که در بعد سیاسی نظری غیر از روحانیت دارند طبیعی است و می‌بینیم در جاهای دیگر همچون نماز جمعه مردم در کنار روحانیت هستند. ما اعتقاد داریم انقلاب اسلامی بستری فراهم کرده تا مردم خودشان بررسی کرده و انتخاب کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: یکی از رسالت‌های روحانیت تدین مردم و تلاش برای آشنایی مردم با دین اسلام است. یکی از اهداف این اجلاس نیز همین تدین مردم مناطق است.

 


نوشته شده در   يکشنبه 16 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode