ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 مهر 1396     |     کد : 180234

با برگزاری هفتمین دوره مسابقات سراسری خانواده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت

معرفی برترین‌های قرآنی خانواده نیروی زمینی سپاه

هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه، که از صبح روز پنج شنبه 13 مهرماه آغاز شده بود، در شامگاه همان روز در مجتمع فرهنگی غدیر تهران به کار خود پایان داد.


اعتدال: هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه، که از صبح روز پنج شنبه 13 مهرماه آغاز شده بود، در شامگاه همان روز در مجتمع فرهنگی غدیر تهران به کار خود پایان داد.


این مسابقات در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان و در سه سطح همسران، دختران و پسران کارکنان نیروی زمینی سپاه برگزار شد.
این مسابقات یک روزه با رقابت 260 شرکت‌کننده در بخش آقایان و بانوان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد.

* * برترین‌های این رقابت‌ها معرفی شدند
با پایان یافتن مسابقات قرآن خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه، نفرات برتر این مسابقات شب گذشته 13 مهرماه طی مراسمی تجلیل شدند.

* * برترین‌های
گروه فرزندان دختر

* رشته قرائت تحقیق دختران
در رشته قرائت تحقیق فرزندان دختر به ترتیب خانم‌ها محدثه رحمانی، زینب‌السادات علوی‌نیا و فاطمه محمدپور اول تا سوم شدند.

* رشته ترتیل فرزندان دختر
در رشته ترتیل همین بخش نیز نرجس سیاف‌زاده، زهرا یحیی‌زاده و آتنه قربانی اول تا سوم شدند.

* رشته حفظ کل فرزندان دختر
در رشته حفظ کل فرزندان دختر نیز زهرا توکل اول شد، فاطمه عسگری رتبه دوم را کسب کرد و سمیه عطارزاده نیز حائز رتبه سوم شد.

* رشته حفظ 20 جزء دختر ان
در رشته حفظ 20 جزء این بخش نیز فاطمه عطارزاده اول شد، ملیحه فتوحی دوم شد و فاطمه برهانی نیز حائز رتبه سوم شد.

* رشته حفظ 15 جزء دختران
در رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم و در بخش فرزندان دختر مریم محرابی رتبه اول را کسب کرد.
در این رشته کسی رتبه دوم و سوم را به دست نیاورد

* رشته حفظ 10 جزء دختران
در رشته حفظ 10 جزء همین بخش نیز مریم اعجم اکرامی اول شد، طاهره ماروتی رتبه دوم را به دست آورد و حدیثه میرزایی نیز سوم شد.

* رشته حفظ پنج جزء دختران
در رشته حفظ پنج جزء فرزندان دختر نیز فاطمه شاهرخی، فاطمه مشایخی و فاطمه رحمانیان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

* * برترین‌های همسران
* رشته حفظ کل
در بخش همسران و در رشته حفظ کل قرآن کریم معصومه کاظمی، صدیقه اسدیان و لیلا بازوند به ترتیب اول تا سوم سوم شدند.

* رشته ترتیل
در رشته ترتیل همین بخش نیز طیبه میرزایی اول شد، بنت‌الهدی صابری رتبه دوم را کسب کرد و اعظم عجمی اول نیز حائز رتبه سوم شد.

* رشته قرائت تحقیق
در رشته تحقیق بخش همسران رتبه اول را محبوبه توحیدی کسب کرد، رتبه دوم را فاطمه عطاری به دست آورد و رتبه سوم نیز به حکیمه جنگجو رسید.

* رشته حفظ پنج جزء
در رشته حفظ پنج جزء همسران نیز رتبه اول را خانم سفیه محقانی کسب کرد، اعظم صفری رتبه دوم را به دست آورد و رتبه سوم نیز به مریم سرلک رسید.

* رشته حفظ 15 جزء
همچنین در رشته حفظ 15 جزء همسران سیده آمنه ابوالفتحی اول شد و رتبه دوم نیز به حسین‌نژاد رسید.

* رشته حفظ 10 جزء
در رشته حفظ 10 جزء همسران زهرا فلاح اول شد، فرزانه قناعت حائز رتبه دوم شد و رتبه سوم نیز به خدیجه کهن روز رسید.

* رشته حفظ 20 جزء
در رشته حفظ 20 جزء همسران نیز منیژه عبداللهی پور اول شد، سمیه حیدری فرد دوم شد و رتبه سوم نیز به سمیه جمور رسید.

* * برترین‌های بخش فرزندان پسر

* رشته اذان
در رشته اذان بخش فرزندان پسر سیداحمد فاطمی پور، امیرمحمد برزگری و امیر رسولی اول تا سوم شدند.

* رشته قرائت تحقیق
در رشته تحقیق فرزندان پسر نیز حسین شعبانی‌راد موفق به کسب رتبه اول شد، سجاد کوشکی رتبه دوم و حسین دستگیری رتبه سوم را کسب کرد.

* رشته حفظ پنج جزء
در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم در سطح فرزندان پسر نیز محمدیاسر قربانی اول شد، محمد کریمی رتبه دوم را کسب کرد و مهدی صادقیان نیز حائز رتبه سوم شد.

* رشته حفظ 10 جزء
در رشته حفظ 10 جزء فرزندان پسر، محمدمهدی سرداری اول شد، محمدمهدی اکبریان دوم شد و مهدی ملک آبادی نیز رتبه سوم را کسب کرد.

* رشته حفظ 20 جزء
در رشته حفظ 20 جزء فرزندان پسر رتبه اول به شکرالله افتخاری رسید، رتبه دوم به محمدحسین قویدل رسید و رتبه سوم نیز به حسین عبداللهی‌نژاد رسید.

* رشته حفظ کل
در رشته حفظ کل فرزندان پسر نیز مصطفی عطارزاده رتبه اول را کسب کرد و مصطفی چولگشتی نیز حائز رتبه دوم شد.

* رشته ترتیل
در رشته ترتیل فرزندان پسر نیز رتبه اول به علی صادقی رسید، رتبه دوم را محمد حیدری‌فرد کسب کرد و محمدمهدی شول‌ورزی نیز سوم شد.

* * * گزارش افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه
مراسم افتتاحیه این مسابقات که با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری و سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.
در بخشی از مراسم افتتاحیه این مسابقات، آیت الله خاتمی، طی سخنانی با اشاره به اینکه قرآن عنصر حیات بخش زندگی بوده و انس با آن اهمیت زیادی دارد به بحث مستحب بوده نگاه کردن به قرآن اشاره و اظهار کرد: افرادی که به افتخار حفظ قرآن کریم نائل آمده‌اند، باید کاری کنند که این کتاب آسمانی یادشان نرود و سپاسگزار نعمتی که خداوند برای آنها در نظر گرفته است، باشند.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم به گسترش بحث حفظ قرآن و تربیت حفاظ قرآن در کشور اشاره و بیان کرد: روزگاری نه چندان دور وهابی‌ها نداشتن حافظ قرآن در کشور را به ما متذکر می‌دادند و می‌گفتند شما به عدد انگشتان دست حافظ قرآن ندارید، اما امروز بسیار خرسند هستیم که هزاران حافظ قرآن در کشور تربیت شده است، این نشان می دهد حفظ قرآن کریم از افتخارات شیعه است‌.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اهمیت تفسیر قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: حفظ قرآن کریم هر چه گسترش یابد، مطلوب است و خوشبختانه هم در عرصه تلاوت، و هم در عرصه حفظ قرآن کریم شاهد گسترش و رشد خوبی هستیم، جا دارد در زمینه تفسیر و تدبر نیز اقداماتی صورت بگیرد تا به این رشد برسیم. گذراندن دوره‌های تفسیر برای حفاظ قرآن کار مطلوبی است که می‌تواند، صورت بگیرد.  
با برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات، رقابت‌ها در شش رشته و با حضور 260 نفر آغاز شد و در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مجتمع غدیر تهران ادامه یافت.
سرانجام نیز این رقابت‌ها قبل از اذان مغرب به کار خود پایان داد و مراسم اختتامیه آن نیز شامگاه روز 13 مهرماه با حضور جمعی از مسئولان نیروی زمینی سپاه و با هدف تجلیل از برگزیدگان رشته‌های مختلف برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن، علی اکبر پورچمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ضمن ارائه گزارشی از این مسابقات به بیان برخی فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه فعالیت قرآنی و فرهنگی در نیروی زمینی سپاه پرداخت.
همچنین در این مراسم علاوه بر تجلیل از نفرات برتر رشته‌های مختلف از «امیرحسین اسلامی» حافظ کل قرآن و از مدافعان حرم، با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.
مداحی آقای «سلیمی» از مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بخش پایانی مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده کارکنان نیروی زمینی سپاه بود.
 

 


نوشته شده در   جمعه 14 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode