ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 فروردين 1390     |     کد : 18020

سارق مامورنما در دام پليس افتاد

مرد جوان 30 ساله در مرخصي از زندان تحت پوشش مامور سرقت مي‌كرد.

به گزارش فارس، عصر 3 بهمن سال گذشته زن جواني با مراجعه به كلانتري 101 تجريش به مأموران گفت: مرد جواني كه خود را مأمور معرفي كرده بود تمامي وجوه نقد همراهم به مبلغ 460 هزار تومان وجه نقد كه براي شهريه دانشگاه خود در نظر گرفته بودم به سرقت برده است.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور سليماني، داديار شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

زن جوان مالباخته پس از حضور در اداره پنجم درباره نحوه سرقت اموالش به كارآگاهان گفت: در ساعت 21 شامگاه 2 بهمن به قصد رفتن به منزل، از تجريش سوار يك خودرو پرايد تيره رنگ نوك مدادي شدم؛ در بين راه ناگهان راننده پرايد به دستور يك نفر كه خود را مأمور معرفي كرده بود مجبور به توقف شد و به اصرار اين فرد مدارك خود را به او ارائه داد؛ بعد از بررسي مدارك، مأمورنما كه به همراه خود بي‌سيم و دستبند داشت به راننده عنوان كرد: اين زن بايد دستگير شود و شما مي‌توانيد برويد.

وي افزود: پس از رفتن راننده پرايد، اين فرد مرا به كوچه خلوتي برد و ضمن فحاشي و اذيت و آزار كيف مرا خالي كرد و مبلغ 460 هزار تومان پول داخل كيفم را برداشت و از محل فرار كرد.

با توجه به اظهارات شاكي پرونده و نوع ارتكاب سرقت، كارآگاهان اداره پنجم ضمن بررسي سوابق مجرمان سابقه‌ داري كه به شيوه مأمورنما اقدام به سرقت كرده‌اند به يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام مرتضي 30 ساله مشكوك شدند.

بلافاصله تصاوير موجود در سوابق متهم در مقابل شاكي پرونده قرار گرفت و او نيز اين مجرم سابقه‌دار را مورد شناسايي قرار داد.

در ادامه مشخص شد متهم به نام مرتضي يكي از مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي است كه داراي 9 فقره سابقه دستگيري و زندان به اتهام ارتكاب سرقت، تجاوز، جعل عنوان و غيره است.

با توجه به شناسايي دقيق متهم از سوي مالباخته و اطلاعات موجود از اين مجرم سابقه‌دار بلافاصله مخفيگاه وي در منطقه شمال شرق تهران مورد شناسايي قرار گرفت؛ در مراجعه كارآگاهان به محل سكونت متهم و انجام تحقيقات و بررسي‌هاي دقيق‌تر مشخص شد كه متهم در زمان ارتكاب سرقت با سپرده شدن وثيقه از سوي اعضاي خانواده‌اش خارج از زندان بوده اما پس از آزادي موقت قصد بازگشت به زندان را نداشته كه در تاريخ 16 اسفند به اجبار و توسط 2 برادرش به زندان معرفي شده است.

با شناسايي متهم، بلافاصله دستور قضايي لازم جهت انتقال متهم به اداره پنجم پليس آگاهي اخذ و متهم به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

با انتقال متهم به اداره پنجم و انجام تحقيقات، وي در اظهارات اوليه منكر هرگونه ارتكاب سرقت در مدت زمان آزادي موقت خود بود اما پس از حضور مالباخته در اداره پنجم و با توجه به دلايل و مدارك قطعي ارائه شده از سوي كارآگاهان صراحتا به سرقت اموال مالباخته و آزار و اذيت وي اعتراف كرد.

سرهنگ عباسعلي محمديان ، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به شيوه و شگرد متهم در نحوه انتخاب مالباختگان گفت: متهم در غالب سرقت‌هاي خود، با جعل عنوان مأمور و انتخاب افراد جوان و پرسيدن سؤال درباره علت ارتباط آنها با يكديگر، ضمن تهديد افراد به بازداشت و دستگيري اقدام به بازرسي اموال همراه كرده و در صورت وجود نقد و ديگر اموال باارزش همراه افراد اقدام به سرقت و متواري شدن از محل كرده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode