ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 مهر 1396     |     کد : 180137

برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان بناب

همایش بزرگ هیئت امنای مساجد و مسئولین هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در مسجد آقا سلیم شهرستان بناب برگزار شد.

همایش بزرگ هیئت امنای مساجد و مسئولین هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در مسجد آقا سلیم شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛ همایش طلایه داران مکتب عاشورای بناب با حضور مسئولین هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی شهرستان بناب با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر بین هیئت‌‌ها و برنامه‌ریزی ایام محرم برگزار شد.

این گردهمایی با حضور مسئولین هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آیینی در مسجد آقا سلیم برگزار شد.

حجت‌الاسلام رسول یگانه در این همایش با قرائت منشور ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان افزود: شهرستان بناب از نظر وجود آسیبهای عزاداری در سطح استان دارای موقعیت خاص و منحصر به فردی است و به غیر از چند مورد مانند وجود طبل در هیئات حسینی دیگر آسیبهای آن از بین رفته است.

ولی الله فرج اللهی فرماندار شهرستان بناب در این همایش با بیان اینکه دشمنان نظام همواره در صدد احتلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند؛ تصریح کرد: باید تلاش کنیم حرکتی نکنیم که مورد سوءاستفاده و ابزار سوءاستفاده برای دشمنان شود.

وی با تقدیر و تشکر از مسئولان دستجات عزاداری شهرستان به خاطر برگزاری عزاداری های سالم و بدون حاشیه طی سال های اخیر در این شهرستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بحث قمه زنی بعد از فتوای مقام معظم رهبری و سایر بزرگان دین سال هاست در منطقه ریشه کن شده است اما گاهی خبرهایی می رسد که در برخی خانه باغ ها افراد معدودی اقدام به قمه زنی می‌کنند که امیدواریم با اطلاع‌رسانی شاهد برچیده شدن قطعی قمه زنی در منطقه باشیم.

رئیس شورای تامین شهرستان بناب سپس با اشاره به اینکه در سایه الطاف خداوند و تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی امنیت کامل در کشور و شهرستان بناب حاکم است؛ گفت: تمام سعی و تلاش دشمنان و علی الخصوص داعش ایجاد ناامنی در دستجات عزاداری مردم است، لذا ضروری است مردم نهایت دقت را در برگزاری دستجات عزاداری و نیز احسان و نذری خود در مساجد داشته باشند و مراقبت های لازم را بعمل آورند.

فرج اللهی همچنین بر ضرورت احترام هیئات عزاداری به همدیگر تاکید و تصریح کرد: تاکنون من هیچ بی حرمتی از سوی دستجات عزاداری این شهرستان ندیده و نشنیده ام ولی توصیه می‌شود جوانان در این دستجات و عزاداری ها شعور حسینی را ترویج کنند نه شور حسینی را.

وی ایام محرم را ظرفیت و فرصت مناسبی برای جذب جوانان و تربیت حسینی آنان دانست و از ریش سفیدان مساجد و دستجات عزاداری خواست نسبت به جذب جوانان اهتمام کنند و مبادا رفتار و عملکرد آن ها باعث طرد جوانان از مسجد و دستجات شود.

این گزارش می افزاید، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب نیز در این همایش طی سخنانی عزاداری های این شهرستان را بهترین و سالم ترین عزاداری ها برشمرد و گفت: یکی از موضوعات و فاکتورهای مورد تایید عزاداری های بناب برگزاری و اتمام به موقع عزاداری ها بوده و سالیان سال است که این فرهنگ در عزاداری های این شهرستان رخنه کرده است.

سرهنگ رمضان اللهوردیان اذعان کرد: ولی در سال های اخیر برخی هیات ها در حاشیه شهر می خواهند این نظم را بر هم زنند و گاهی تا ساعت ۲ بامداد نیز با برگزاری عزاداری آسایش مردم را سلب می‌کنند.

وی با اشاره به زدوده شدن برخی خرافات از مراسم عزاداری در برخی روستاهای شهرستان در سال های اخیر از مسئولان هیئات عزاداری خواست نسبت به جمع آوری شمایل و آلات موسیقی از دستجات اقدام کنند.

این افسر انتظامی تاکید کرد: در طول ایام دهه اول ماه محرم سعی خواهیم کرد برای رفاه و آسایش مردم هیچ خیابانی را مسدود نکنیم تا مردم از لحاظ تردد به مشکل برنخورند.

اللهوردیان از مسئولان هیئات مذهبی نیز خواست در این ارتباط همکاری لازم را با عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی بعمل آورند.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode