ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 مهر 1396     |     کد : 180129

سردار سليماني: شهيد حججي ملت ايران را سربلند كرد ‏

نحوه شهادت شهيد حججي نمونه‌اي از واقعه عاشورا است که اين همه شور و تحول در کشور ايجاد کرد وشهيد محسن حججي با شهادت خود يک ملت را سربلند کرد.

نحوه شهادت شهيد حججي نمونه‌اي از واقعه عاشورا است که اين همه شور و تحول در کشور ايجاد کرد وشهيد محسن حججي با شهادت خود يک ملت را سربلند کرد.
سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع عزاداران حسيني در مسجد امام(ره) اصفهان با بيان اين مطلب، افزود: انسان انقلابي با شهادت خود يک ملت را سربلند مي‌کند و شهيد حججي نمونه بارز آن بود.
وي اضافه كرد: شهيد حججي فقط شهيد نشد بلکه ترسيم خط کرد و اين چيزي است که از مکتب عاشورا فرا گرفته بود.
فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به واقعه عظيم عاشورا و اين که جامعه بشري بدون واقعه عاشورا، خلأيي بزرگي داشت، گفت: امام حسين(ع) با لشکري غير نظامي وارد کارزار شد اما قيام عاشورا تا هميشه ماندگار شد و درس‌هاي آن همه مکاتب بشري را تحت تاثير قرار داد.
سردار سليماني با بيان اين که نام امام حسين(ع) به جامعه معنويت مي‌بخشد، اضافه کرد: انقلاب و دفاع مقدسمان مديون امام حسين(ع) و خط و راه ايشان است.
اين رزمنده دفاع مقدس به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با تشريح نقش و کارکرد دفاع مقدس براي جامعه گفت: شکست دشمني که غافلگيرانه به ما حمله و به سرعت 20هزار کيلومتر از خاک ما را با حمايت مالي و تسليحاتي ديگر کشورها اشغال کرد، دستاورد بزرگ و ارزشمندي است.
فرمانده نيروي قدس سپاه افزود: آنچه اين دستاوردها را به وجود آورد، تاثير هدايت‌ها و بيانات حضرت امام(ره) بود که در دل‌ها اخلاص ايجاد کرد که يک نمونه آن پيام لطيف ايشان بعد از شکست در عمليات بدر است.
وي اضافه کرد: امام(ره) با دقت همه سطوح جنگ را زير نظر داشت و روح ديني را به وجد مي‌آورد.
سردار سليماني در ادامه از برخي سخنان غيرواقعي درباره دوران دفاع مقدس و زير سوال بردن امام(ره) در جامعه ابراز تاسف کرد و افزود: ببينيم رهبر معظم انقلاب به آن دوران چگونه نگاه مي‌کنند؛ اصرار ايشان بر تبيين معارف جنگ و نه سخن درباره شبهه‌ها است.
او تاکيد کرد: رهبر معظم انقلاب از ادبيات دفاع مقدس حمايت و ترويج مي‌کنند، اما برخي افراد با اغراض سياسي شبهاتي را مطرح مي‌کنند که اصلا جاي پرداختن ندارد.
وي با اشاره به تاثير دفاع مقدس در جامعه گفت: نخستين تاثير دفاع مقدس، رجوع عمومي به ارزش‌هاي اصيل ديني، از ميدان به در کردن ليبرال‌ها و فاصله گرفتن از جامعه طاغوتي بود.
سردار سليماني، تقويت بي‌نظير لايه‌هاي ديني و ارزشي جامعه را تاثير ديگر دوران دفاع دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس جامعه ما را به سرعت به جامعه‌اي ديني تبديل کرد.
وي تحول معنوي در رشد اخلاص و شکل گيري نوعي خاص از مديريت به عنوان مديريت بسيجي و جبهه‌اي را از ديگر نتايج دفاع مقدس دانست و بر نقش دفاع مقدس در هويت سازي ملت و پايداري و انقلابي شدن مردم تاکيد کرد.
فرمانده نيروي قدس سپاه با تبيين نقش محوري اصفهان در دوران دفاع مقدس گفت: اصفهان نقش محوري و کليدي در اداره جنگ داشت و اين استان در ابعاد گوناگون ستون فقرات دفاع مقدس بود.
وي نقش اول محوريت اصفهان را در دوران جنگ به دليل حجم حضور، ايثار و فداکاري که بيشترين شهيد را تقديم کرد دانست و اضافه کرد: نقش کليدي ديگر اصفهان در اداره جنگ تحميلي بود.
او تاکيد کرد: هرگز نمي‌توان نقش شهيدان خرازي، کاظمي، همت، رداني، ميثمي و محلاتي را در کسب توفيقات ناديده گرفت.
سردار سليماني افزود: خصوصيت فرماندهي و مديريت در جنگ تحميلي، جامعه را تحت تاثير قرارداد که در هر دوره‌اي مي‌تواند اثر گذار باشد.
وي با تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي تاکيد کرد: قدرت جمهوري اسلامي امروز، قدرتي تثبيت شده و بلاشک است؛ اما دشمن جاهل است که نمي‌فهمد قدرت جمهوري اسلامي پادگاني، استثماري و استعماري نيست.
سردار سليماني افزود: قدرت جمهوري اسلامي قدرت ديني، معنوي، مردمي و بومي است که شکست ناپذير است و در دل‌ها جا دارد.
وي اضافه کرد: اين قدرت برخاسته از چيزي است که دشمن امکان مواجهه با آن را ندارد و ناشي از منطق سياسي ماست که مهمترين آن دفاع از مظلوم در برابر ظالم است.
او افزود: امروز برادران اهل سنت منطقه نزديک‌ترين حامي خود را جمهوري اسلامي مي‌دانند و همه عالم اسلام به اين قدرت تکيه کرده اند.‏


نوشته شده در   پنجشنبه 6 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode