ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 مهر 1396     |     کد : 180126

یک ملت بغض

مراسم باشکوه تشییع شهید مدافع حرم «محسن حججی» دیروز با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی همزمان با ششمین روز از ماه محرم در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

مراسم باشکوه تشییع شهید مدافع حرم «محسن حججی» دیروز با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی همزمان با ششمین روز از ماه محرم در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. خیابان‌های اطراف میدان پر از جمعیت بود و خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم تهران و شهرهای اطراف در این مراسم حضور داشتند.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید به نمایندگی از رئیس‌جمهور، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، علی‌اکبر ناطق‌نوری و محمدحسن ابوترابی‌فرد از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تشییع شهید مدافع حرم محسن حججی که در محل میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد، با بیان این‌که شهید حججی افتخاری برای همه شهدای مدافع حرم بود، اظهار کرد: باید او را فخرالشهدای مدافع حرم نامید و احترامی که مردم برای این شهید عزیز در طول این مدت قائل بودند و این تشییع باشکوه و تشییع دیگری که در شهر خودشان خواهد بود، همه احترام به همه شهدای مدافع حرم است که برخی‌شان بسیار غریب هستند و راه را برای شهید حججی باز کردند.

پناهیان افزود: انتقام خون شهید حججی با نابودی داعش گرفته نمی‌شود، بلکه با نابودی رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه هم در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید ، محسن حججی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: مردم با حضور خود در مراسم تشییع پیکر شهید حججی اعلام می‌کنند همه ما آماده‌ایم هدف مقدسی را که محسن حججی و حججی‌ها طی کرده‌اند با یکدیگر طی کنیم، حتی اگر قطعه قطعه شویم و سر از تنمان جدا شود.

وی تاکید کرد: مسیری که شهید حججی رفت، مسیری است که انقلاب اسلامی و حضرت اباعبدالله الحسین قبل‌تر در پیش گرفته بودند و مردم با حضور امروز خود اعلام می‌کنند که هم در راه مقدس آن شهید حرکت خواهند کرد و هم آماده طی کردن این مسیر تا پایان هستند.

وداع با اسوه‌ای مثال‌زدنی

دکتر علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما هم در مراسم تشییع پیکر شهید حججی، از مقام والای شهدای مدافع حرم بویژه شهید محسن حججی تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر، شهید حججی را اسوه شهدای مدافع حرم خواند و گفت: شهدای مدافع حرم همگی اسوه‌اند و شهید حججی اسوه اسوه‌هاست.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در صفحه اینستاگرام خود از شهید محسن حججی تجلیل کرد.

در پیام ظریف آمده است: خوشا به سعادت شهید حججی عزیز که در ایام عاشورای سرور و سالارش، توسط رهبر فرزانه و مردم قدرشناس ایران به سوی آرامش جاودانه بدرقه می‌شود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هم به بهانه بدرقه شهید محسن حججی دلنوشته‌ای را منتشر کرد.

در بخشی از این متن آمده است: 1400سال محمدانه زیستن را به یک جوانی پیمودن کار آسانی نیست، مگر حسینی باشی و درس‌آموز مکتب زینب. استواری نگاهت به گاه گام نهادن در قربانگاه، سربلندمان کرد، چون بلندای قامت سرو نشانت. رویمان سفید شد به پرگشودنت به پروازت، به اوج گرفتنت، به همخانگی‌ات با شهیدان و شاهدان طریق عاشقی و طریقت نامیرای آزادگی و ظلم‌ستیزی.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به مناسبت تشییع پیکر شهید حججی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

در این یادداشت آمده است: پیکر پاک شهید محسن حججی، سردار پاکباز ایرانی به میهن بازگشت؛ درست در ایامی که ملت ایران و آزادیخواهان جهان در عزای سیدالشهدا (ع) و یاران وفادار او به سر می‌برند.

رضایی در این یادداشت با بیان این‌که حججی اتمام حجت خداوند با ما بود تا نشان دهد که راه سرداری و سربداری همچنان گشوده است، نوشت: حججی سر داد تا ما بر سر پیمان خویش با امام و رهبر انقلاب بمانیم. آن پیکر پاک و آن سر، سربلند بازگشت تا سرها به سوی این حقیقت بزرگ برگردد که راه عزت از شهادت می‌گذرد.

حسام‌الدین آشنا نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: قابل توجه کاخ‌نشینان واشنگتن؛ قبل از فکر در مورد هر اقدامی علیه تهران، تشییع پیکر بی‌سر شهید حججی در میدان امام حسین(ع) را به یاد داشته باشید.

استقبال باشکوه مردم اصفهان ازشهید حججی


نوشته شده در   پنجشنبه 6 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode