ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 مهر 1396     |     کد : 180039

موشک «خرمشهر» نماد اقتدار دفاعی

رژه بزرگ نیروهای مسلح صبح دیروز همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شد و در تهران نیز با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، یگان‌های مسلح در جوار حرم امام خمینی(ره) رژه رفتند.

رژه بزرگ نیروهای مسلح صبح دیروز همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شد و در تهران نیز با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، یگان‌های مسلح در جوار حرم امام خمینی(ره) رژه رفتند.

در رژه تهران، علاوه بر نمایش تجهیزات مختلف یگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، 19 فروند موشک بالستیک میانبرد و برد بلند نیروی هوافضای سپاه که توسط وزارت دفاع ساخته شده است به نمایش درآمد. در کنار این سامانه‌ها، یک فروند موشک بالستیک جدید سپاه نیز با نام «خرمشهر» نمایش داده شد.

موشک خرمشهر قابلیت حمل چند کلاهک جنگی را دارد

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم رژه در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از موشک جدید برد بلند خرمشهر، گفت: این دستاورد توسط وزارت دفاع طراحی و تولید شده و 2000 کیلومتر برد دارد و این موشک سر جنگی را تا 1800 کیلومتر حمل می‌کند. ویژگی این موشک این است که به جای یک کلاهک می‌تواند چند کلاهک را برای هدف قرار دادن چند هدف حمل کند.

روحانی: برای دفاع از کسی اجازه نمی‌گیریم

رئیس‌جمهور کشورمان طی سخنانی در مراسم رژه تهران با بیان این‌که ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نخواهیم گرفت، گفت: چه بخواهید و چه نخواهید ما قدرت نظامی و دفاعی‌ خود را آنقدر که لازم بدانیم تقویت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسن روحانی تصریح کرد: سلاح ما برای دفاع از کشورمان و ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است؛ بنده به آنانی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند، می‌گویم در روزهای سختی مردم منطقه چه کسی پذیرای مردم مظلوم منطقه بوده است؟ آن روز که مردم عراق را به خاک و خون کشیدید آیا این ملت ایران نبود که پذیرای ملت مظلوم عراق بود و آغوش باز خود را به سوی آنان گشود؟ آن روز که شما گروهک تروریستی را ساختید و به آنها پول و آموزش دادید و تسلیح‌شان کردید و آنها در عراق، سوریه، افغانستان و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بی‌گناه را قربانی کردند، این کدام کشور بود که به ندای مردم مظلوم عراق و سوریه و دولت‌های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از تصرف آدمکشان و تروریست‌ها نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد؟

رئیس‌جمهور با بیان این‌که ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نخواهیم گرفت، گفت: ما اگر عهد و پیمانی را با کسی بستیم تا وقتی پای آن ایستاده‌ایم که طرف مقابل به آن احترام بگذارد، تردیدی نداریم زمانی که ملت بزرگ ایران یکپارچه و منسجم با فرامین مقام معظم رهبری و ولایت امر در مسیر عزت خود حرکت می‌کند هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی و حقمان بازدارد.

آغاز رزمایش «محرم»

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در حاشیه مراسم از آغاز برگزاری رزمایش دفاعی امنیتی «محرم» قرارگاه حمزه سیدالشهدای این نیرو از امروز در شمال غرب کشور خبر داد. به گزارش مهر، سردار محمد پاکپور افزود: در این رزمایش دو روزه، یگان‌های برگزیده زرهی، هوانیروز، توپخانه، تکاور و پهپاد، آمادگی، اقتدار و صلابت رزمندگان نیروی زمینی سپاه در حراست و پاسداری از مرزهای ایران اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.


نوشته شده در   شنبه 1 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode