ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 شهريور 1396     |     کد : 179938

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی:

خط ولایت باعث ترقی و رشد می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:خط ولایت باعث ترقی و رشد شده و خروج از آن خسران و تباهی به دنبال دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:خط ولایت باعث ترقی و رشد شده و خروج از آن خسران و تباهی به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید شهاب الدین حسینی با اشاره به مسئله ولایت گفت: ولایت جهت اکمال دین است و آنچه پیامبر در روز غدیر مامور به آن بود ولایت امیرالمومنین (ع) بود و بی توجهی به غدیر باعث به وجود آمدن حادثه غم بار عاشورا در50سال بعد شد.

دکتر حسینی افزود هدف دین اسلام جهت رسیدن به کمال ولایت اهل بیت (ع) است و آنچه باعث ارتقاء بشریت و اکمال دین است مسئله ولایت اهل بیت است وادامه داد: اگر مردم پیام غدیر را درک می کردند و آنچه پیامبر مامور ابلاغ آن بودرا درک می کردند به هیچ وجه حادثه عاشورا به وجود نمی آمد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عامل رشد و صعود انسان را توجه به مسئله غدیر برشمرد وافزود: نیازمندی جامعه امروز توجه به حادثه غدیر و توجه همزمان به حادثه عاشورا است اگر با امام انس بگیریم و آشنا شویم باعث ترقی و رشد انسان می‌شود.

حسینی در ادامه به جایگاه امام اشاره کرد و گفت: رسالت جلوه شریعت است و مقام انبیاء است و جهت رسیدن به رسالت معبری جزء ولایت و امامت وجود ندارد.

حسینی در ادامه با تاکید بر جایگاه هدایت گری اصل ولایت افزود کسی که به امام آشنا باشد صعود می‌کند و کسی که بیگانه از امام باشد سقوط خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ضمن انتقاد از کم رنگ شدن حضور مردم در عزاداریها افزود: عزاداریها جایی کم رنگ می‌شود که اخلاصمان کم شود و منبرها جایی کم رنگ می‌شود که اخلاصمان کم می‌شود و این سازگار با مرام ابا عبدالله الحسین(ع) نیست.

وی با تاکید بر جایگاه امامت ادامه دادند: بی توجهی به فرامین امیرالمومنین و شهادت آن حضرت در محراب و از مسیر خارج شدن ولایت باعث قیام امام حسین (ع) شد بدعتها به وجود آمد و دراین شرایط امام حسین نتوانست آرام بگیرد.

وی با اشاره به زیارت عاشورا گفت: امام حسین قیام کرد تا مردم نجات یابند و از ظلم و ستم و بدعت نجات یابند و باب الحسین نافذترین بابهاست.

گفتنی است در این مراسم شاعر اهل بیت کلامی زنجانی اشعاری را در مضامین مذهبی و اجتماعی قرائت کرده و مداح اهل بیت بهروز روستایی مداحی کرد.

 


نوشته شده در   يکشنبه 26 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode