ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390     |     کد : 17976

شناسايي 70 باند سرقت

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي از شناسايي 70 باند سرقت در ايام نوروز خبر داد و گفت: با توجه به شناسايي اين باندها، با افزايش 55 درصدي ميزان كشفيات در انواع سرقت ها در تعطيلات نوروز مواجه شديم .

جام جم آنلاين: معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي نيروي انتظامي از شناسايي 70 باند سرقت در ايام نوروز خبر داد و گفت: با توجه به شناسايي اين باندها، با افزايش 55 درصدي ميزان كشفيات در انواع سرقت ها در تعطيلات نوروز مواجه شديم .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ 'فريدون خالقي فرد'، اين ميزان كشفيات را در حوزه كشف به وقوع اعلام كرد.

وي گفت: با توجه به افزايش خريدهاي نوروزي در پايان سال، ماموران مبارزه با سرقت سراسر كشور از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فرودين ماه امسال با انجام برنامه ريزي، اقدامات موثري را انجام دادند.

خالقي فرد با بيان اينكه، اقدامات اين يگان، منجر به شناسايي و متلاشي كردن، 70 باند سرقت در كشور در مدت فوق شده است، تصريح كرد: ميزان كشفيات پليس در انواع سرقت ها نسبت به وقوع در ايام نوروز، بالغ بر 55 درصد بوده است.

اين مقام انتظامي در خصوص سرقت خودرو نيز تصريح كرد: ميزان كشف به كشف 79 درصد و كشف به وقوع نيز 110 درصد در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، افزايش يافته است.

وي با اعلام افزايش 28 درصدي سرقت ميزان كشف به كشف موتورسيكلت در اين ايام اظهار داشت: ميزان كشف به وقوع اين سرقت نيز، 69 درصد افزايش را نشان مي دهد.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، در خصوص كيف قاپي نيز خاطرنشان كرد: در اين جرم شاهد افزايش 45 درصدي كشف به كشف و 56 درصدي كشف به وقوع بوديم.

وي يادآور شد: در سرقت منزل نيز ميزان كشف به كشف، 13 درصد و كشف به وقوع 40 درصد افزايش داشته است. همچنين در سرقت از مغازه به ترتيب فوق شاهد افزايش 45 درصدي و 56 درصدي، در ايام نوروز بوديم.

سرهنگ خالقي فرد، يكي از عوامل موثر در پيشگيري از سرقت را ميزان كشف به وقوع دانست و گفت: ميزان كشف به وقوع، متاثر از آمار دستگيري هاي پليس است چرا كه به هرميزان آمار دستگيري افزايش يابد، در واقع ميزان كشفيات افزايش مي يابد و از اين طريق، زمينه هاي جرم از بين مي رود و وقوع نيز كاهش مي يابد و از طرفي، كاهش وقوع نيز كاهش دستگيري ها را در پي دارد.

به گفته اين مقام مسوول در پليس آگاهي ناجا، متاسفانه پليس از تمامي توان خود براي مبارزه با سرقت استفاده كرده است اما عوامل بازدارنده سرقت كمرنگ و در مقابل، زمينه هاي ارتكاب سرقت هنوز در جامعه پررنگ است كه از جمله اين زمينه ها، مي توان عدم افزايش ضريب امنيتي بانك ها و خودروها را بيان كرد.

وي در خصوص اقدام شاخص معاونت مبارزه با سرقت در سال گذشته، اظهار داشت: يكي از اقدامات ما در سال گذشته انهدام باند سرقت خودروهاي سنگين بود كه حاصل تلاش شبانه روزي كارآگاهان پليس و از طريق هدايت چند استان، محقق شد.

خالقي فرد، يادآور شد: اعضاي اين باند، خوردوهاي سنگين را در تهران، قم و سمنان به سرقت مي بردند و سپس آنها را با مبالغ هنگفتي به سازمان ها اجاره مي دادند كه دراين رابطه 12 نفر دستگير و بالغ بر 30 دستگاه خودرو نيز از آنها كشف شد.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي، اقدام شاخص ديگر اين يگان را در سال گذشته، شناسايي و انهدام باند سرقت محموله هاي مس و بالغ بر 160 تن كشفيات اعلام داشت و تصريح كرد: اعضاي اين باند در چهار استان تهران، سمنان، قم، اصفهان و مركزي، محموله هاي مس را سرقت مي كردند.

وي با بيان اينكه، هشت تن از اعضاي اين باند دستگير و روانه زندان شدند، در تشريح شگرد آنان گفت: اعضاي باند، پس از شناسايي محموله هاي مس و تعقيب رانندگان از محل بارگيري، در يك فرصت و محل مناسب با معرفي خود به عنوان مامور، راننده و خودرو را متوقف و پس از بستن دست و پاي او، خودرو را به همراه بار به سرقت مي بردند.

خالقي فرد، اقدام موثر ديگر اين يگان را كاهش سرقت عابربانك ها برشمرد و خاطرنشان كرد: با تلاش و اقدام موثر ماموران مبارزه با سرقت، تعدادي از سارقان عابر بانك ها كه متاسفانه آمار اين نوع سرقت نيز رو به افزايش بود، شناسايي و دستگير شدند و اقدامات تكميلي در اين خصوص كماكان ادامه دارد.

وي اظهار اميدواري كرد مسوولان بانك ها با در نظرداشتن نقطه نظرات كارشناسان پليس آگاهي، نسبت به ارتقاي ضريب امنيت فيزيكي بانك ها، اقدام كنند كه اين اقدام، از خواسته هاي اساسي پليس از مسوولان بانك ها است.


نوشته شده در   سه شنبه 23 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode