ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 شهريور 1396     |     کد : 179747

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خطبه‌های نمازعید قربان:

عمل به سخنان مقام معظم رهبری باعث موفقیت دولت دوازدهم خواهد شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در صورت عمل به توصیه‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری توسط اعضای کابینه دولت دوازدهم، باعث موفقیت آنان در پایان کار می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در صورت عمل به توصیه‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری توسط اعضای کابینه دولت دوازدهم، باعث موفقیت آنان در پایان کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز، ضمن تبریک این مناسبت اظهار کرد: عید قربان فصل قرب مسلمانان به خداوند در سایه عبودیت است.

وی با اشاره به روایاتی از واقعه قربان ادامه داد: همچنین عید قربان یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است و به همین دلیل برای ما مسلمانان از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است.

امام جمعه تبریز در خطبه دوم نماز عید قربان نیز به یادآوری مناسبت‌های هفته پرداخت و گفت: سالگرد حاج مهدی عراقی روز بسیج اصناف نامیده شده است و ما باید از فعالیت‌های این قشر از بسیجیان که در مقاطع مختلف انقلاب تاثیرگذار بوده‌اند تقدیر و تشکر کنیم.

وی همچنین سالروز درگذشت آیت‌الله قدوسی را که هم به عنوان دادستان انقلاب و هم به عنوان عهده‌دار تربیت طلاب دینی قبل از انقلاب فعالیت کرده است، گرامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخشی از سخنان خود به روز پدافند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: هر هواپیمایی که بخواهد به آسمان ایران وارد یا از آن خارج شود، تحت نظارت و حراست پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند و از این جهت ارزشمند هستند.

سالروز فاجعه منا یادآور بی‌کفایتی‌های آل‌سعود است

وی همچنین فاجعه منا را یک حادثه تلخ و فاجعه‌بار خواند و گفت: این‌روزها سالگرد درگذشت بسیاری از حجاج ایرانی در سال ۶۶ و هم در سال ۹۴ در مناست که یادآور بی‌کفایتی‌های آل‌سعود است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: به دهه ولایت نیز نزدیک می‌شویم و چه خوب است که تمام کارهای خیر و مقدس‌مان را در ایام این دهه برای کسب برکت بیش‌تر انجام دهیم.

وی دیدار رهبر انقلاب اسلامی با کابینه جدید را سرفصل بخشی از سخنان خود قرار داد و تشریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت دوازدهم، علاوه بر توصیه‌های مفید، راهبردهای بسیار ارزشمندی نیز ارائه کرده‌اند که اگر به آن‌ها عمل شود، در پایان کار شاهد موفقیت دولت دوازدهم خواهیم بود.

ویژگی‌هایی که اعضای کابینه دولت دوازدهم باید داشته باشند

وی افزود: داشتن نیت الهی برای خدمت خالصانه به مردم، همکاری و هم‌سویی مسئولان بخش‌ها و ارگان‌های مختلف، انتقادپذیری و صبر در برابر مخالفت‌ها، داشتن ارتباط نزدیک با مردم و انجام سفرهای استانی متعدد از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به کابینه دوازدهم بود که باید انجام شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در این خصوص ادامه داد: همچنین پرهیز از اشرافی‌گری، انقلابی‌بودن، انتخاب مدیران زیردست بر اساس دین‌داری و کارایی از ویژگی‌هایی هستند که رهبر معظم انقلاب از اعضای دولت انتظار دارند در وجود خود ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز در پایان به زلزله اخیر شربیان اشاره کرد و تاکید داشت: هرچند این زمین‌لرزه خسارات جانی در پی نداشت اما باعث خرابی خانه‌ها و ابزار و وسایل روستاییان و اهالی گشت و ضرورت دارد از تلاش وافر مسئولان و دستگاه‌های مربوطه برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان قدردانی کنیم.
 


نوشته شده در   جمعه 10 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode