ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 شهريور 1396     |     کد : 179619

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در «کارگاه آموزشی منبر غدیر»

سخنرانی‌های روحانیت باید مبنای قرآنی داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دیروز جمعه در دومین روز از «کارگاه آموزشی منبر غدیر» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم با تأکید بر این که همه سخنانی که توسط روحانیت برای مردم بیان می‌شود، باید مبنای قرآنی داشته باشد، افزود: در حوزه سیاست نیز دیدگاه‌هائی که منشاء آن آیه‌های قرآن باشد، بیشتر مورد توجه عموم قرار می‌گیرد.


اعتدال: حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دیروز جمعه در دومین روز از «کارگاه آموزشی منبر غدیر» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم با تأکید بر این که همه سخنانی که توسط روحانیت برای مردم بیان می‌شود، باید مبنای قرآنی داشته باشد، افزود: در حوزه سیاست نیز دیدگاه‌هائی که منشاء آن آیه‌های قرآن باشد، بیشتر مورد توجه عموم قرار می‌گیرد.
 
* با آغاز ماه ذی الحجه و در آستانه عید قربان و غدیر کارگاه آموزشی تربیت مبلغ غدیر با عنوان «منبر غدیر» و با هدف اعزام مبلغان در دهه ولایت در روزهای پنجشنبه . دیروز جمعه به مدت دو روز در سالن اجتماعات دارالشفای قم برگزار شد.
در اولین روز از «کارگاه آموزشی منبر غدیر» حجت الاسلام والمسلمین  کاظم صدیقی  در سخنانی به مسأله ولایت  اشاره کرد و با بیان این که ولایت روح و حقیقت دین است گفت:  آیه مباهله علاوه بر این که حجت بالغه بودن 5 تن آل عبا و عالی ترین افراد بشری را معرفی می کند، خداوند متعال روزنه های جدیدی از رسیدن به پیروزی به بندگان باز کرده است که اگر انسان دنبال اهل بیت(ع) باشد در میدان جنگ پیروز خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان این که  امام علی(ع) سر الانبیا، سر توحید و سرالادیان است، افزود:  برخی زمانی که نتوانستند غدیر را انکار کنند گفتند مولا به معنای دوست است در حالی که کلمه انما در آیه ولایت همه احتمالات غیر از ولایت و سرپرستی را نفی می کند.
وی اظهارداشت:  ولی ارتباط خلایق با خالق را تنظیم می کند و مسائل اقتصادی آن ها را سامان می بخشد رییس بنیاد بین المللی غدیر گفت: این ها مسائلی است که حوزه و علما باید به آن بپردازند، انقلاب اسلامی از حوزه و از یک فقیه و مرجع تقلید بوده است، پر و بال مرجع تقلیدی که انقلاب را به پیروزی رسانده طلاب، علما و حوزویان بودند.
* حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی مسئول برگزاری این  دوره  نیز به اهمیت  ترویج فرهنگ غدیر  اشاره کرد و گفت:  خداوند متعال در صورتی که انسان از نعمتی استفاده نکند آن نعمت را سلب خواهد کرد.
در ادامه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت  به سخنرانی پرداخت .
 
*  همچنین حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت به تشریح برخی از جدی ترین شبهات  دشمنان علیه ولایت امیرمؤمنان و پاسخ آن ها پرداخت.
* نوبت عصر  این همایش  نیز با سخنرانی حجت الاسلام توحیدی ادامه یافت و صبح دیروز، جمعه دومین روز  «کارگاه آموزشی منبر غدیر»  با سخنرانی استاد  نجم الدین طبسی و حجت الاسلام والمسلمین قرائتیادامه یافت.
 
* * همه سخنان روحانیت باید مبنای قرآنی داشته باشد
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دیروز جمعه در دومین روز از «کارگاه آموزشی منبر غدیر» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم با تأکید بر این که همه سخنانی که توسط روحانیت برای مردم بیان می‌شود، باید مبنای قرآنی داشته باشد، افزود: در حوزه سیاست نیز دیدگاه‌هائی که منشاء آن آیه‌های قرآن باشد، بیشتر مورد توجه عموم قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات دانستند، اما در ابتدا قبول کردن این سخن کمی دشوار به نظر می‌رسید ولی وقتی به قرآن مراجعه کردیم، مشخص شد این حرف کاملا سخن قرآن است.
قرائتی با اشاره به لزوم آمادگی روحانیان و مبلغان مذهبی برای پاسخگوئی به شبهه‌های دشمن افزود: روحانیت باید در این زمینه از چنان آمادگی برخوردار باشد که وقتی شبهه‌ای در فضای مجازی علیه مکتب تشیع منتشر می‌شود کمتر از یک ربع ساعت پاسخ آن را بدهد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عید سعید غدیر خم افزود: غدیر یک روز خاص برای همه تاریخ است و روزی است که نعمت الهی بر بشر تمام شد و باید قدردان این نعمت باشیم.
کارگاه آموزشی منبر غدیر با شرکت یک هزار و 800 تن از طلبه‌های حوزه علمیه قم با هدف تربیت سخنرانان و مبلغان اعزامی برای برنامه‌های دهه ولایت به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه، مؤسسه غدیر شناسی و شبکه جهانی ولایت برگزار و روز پنجشنبه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء قم آغاز شد و دیروز، جمعه به کار خود پایان داد.


نوشته شده در   جمعه 3 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode