ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1396     |     کد : 179307

امام جمعه تبریز:

خبرنگار دارای جایگاه و شأن اجتماعی بالایی است/خبرنگاران معمار فرهنگی و فکری جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه خبرنگاران معمار فرهنگی و فکری جامعه بوده و رسالت بسیار عظیم و حساسی نسبت به میهن اسلامی خود دارند،گفت: از جمله عواملی که اصحاب رسانه موثر را می‌تواند به گمراهی بکشد، تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین است.

 
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه خبرنگاران معمار فرهنگی و فکری جامعه بوده و رسالت بسیار عظیم و حساسی نسبت به میهن اسلامی خود دارند،گفت: از جمله عواملی که اصحاب رسانه موثر را می‌تواند به گمراهی بکشد، تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امشب در همایش گرامیداشت  روز خبرنگار با تبریک این روز به خبرنگاران استان اظهار داشت: چندین سال در روابط عمومی ارتش بوده و مشکلات خبرنگاران را کامل درک و لمس کرده‌ام.
 
وی با بیان اینکه چند مجله ماهانه زیر نظارت من چاپ شده همچنین چندین گروه تلویزیونی و رادیویی را فعال کرده‌ام، افزود: حساسیت کاری خبرنگاران به قدری زیاد است که زمان نمی‌شناسد و این افراد از آرامش و تفریح خود زده و شبانه‌روزی مسائل را بررسی می‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان با ابراز خشنودی از اینکه در جمع خبرنگاران حضور دارد، با بیان اینکه خبرنگاران فعالان فرهنگی کشوری هستند، ادامه داد: خبرنگار و اهل قلم نسبت به سایر اعضای جامعه باید از هر نظر تقدم داشته تا مشکلات جامعه را به خوبی و دقت اطلاع‌رسانی و انعکاس دهند.
 
وی با تاکید به اینکه در کشور خبرنگار دارای جایگاه و شأن اجتماعی بالایی است، خاطرنشان کرد: خبرنگار در راستای آرمان‌های امام راحل و تحکیم اهداف رهبر فرزانه انقلاب تلاش می‌کنند و باید برای کار تک تک آنها ارزش قائل شد.
 
امام جمعه تبریز با تاکید به رعایت اخلاق رسانه‌ای که آن را از مهم‌ترین نقاط تلاقی در حوزه ارتباط جمعی و علم رسانه مطرح کرد، گفت: اخلاق رسانه‌ای باید منطبق با ارزش‌ها باشد همچنین اصول و خط مشی یک خبرنگار و رسانه باید حق مداری، عدالت‌خواهی و مردم‌داری باشد.
 
وی افزود: خبرنگار باید اصل خیرخواهی در جامعه را در اولویت کاری خود قرار دهد و با شجاعت و شرافت و اصل پرهیز از فریب‌کاری و غوعاسالاری کار خود را انجام دهد.
 
آل هاشم متذکر شد: لرزش‌هایی که شاید در اصحاب رسانه به چشم بیاید، دوری از اخلاق رسانه‌ای است.
 
وی با بیان اینکه خبرنگاران معمار فرهنگی و فکری جامعه بوده و رسالت بسیار عظیم و حساسی نسبت به میهن اسلامی ایران دارند، بیان داشت: از جمله عواملی که اصحاب رسانه موثر را می‌تواند به گمراهی بکشد، تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین است.
 
نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: پیروی از هوای نفس و شتابزدگی باعث انعکاس اخبار نادرست می‌شود که آن هم در این اوضاع و شرایط کشور که در مقطع حساسی قرار دارد، اصلا به صلاح نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: طیف عظیم دشمنان در جبهه گسترده‌ای در مقابل نطام جمهوری اسلامی قرار دارند و با تمام عده خود در تلاش برای براندازی نظام جمهوری هستند.
 
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروزه دغدغه اصلی کشور مربوط به حوزه گفتمانی و هویتی است و دشمنان تلاش دارند تا  نظام جمهوری و تحریف اندیشه‌ها و سیره امام راحل را به انحراف بکشند تا از این طریق به ایران اسلامی ضربه بزنند، اظهار داشت: آمریکا در مقطع کنونی سیاست براندازی نظام جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند و از این رو خبرنگاران وظیفه سنگینی به عهده دارند.
 
وی با ابراز اینکه مقام معظم رهبری به مسائل فرهنگی تاکید فراوان داشته و مداوم آن را گوشزد می‌کنند،گفت: خبرنگاران منطبق بر وظیفه ذاتی هر موضوعی که در جامعه شبهه ایجاد می‌کند را از جامعه دور می‌کنند همچنین باید در جامعه امیدافزایی را تزریق کنند.


نوشته شده در   سه شنبه 17 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode