ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1396     |     کد : 179289

سیف:‌حداکثر زمان دریافت وام ازدواج فقط یک‌ماه

رئیس‌کل بانک مرکزی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت: انتظار داشتیم پس از برجام روابط بانکی برقرار و مشکلات حل شود، گشایش‌ها قابل توجه بوده، اما هنوز با سطح مطلوب فاصله داریم.

رئیس‌کل بانک مرکزی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت: انتظار داشتیم پس از برجام روابط بانکی برقرار و مشکلات حل شود، گشایش‌ها قابل توجه بوده، اما هنوز با سطح مطلوب فاصله داریم.

به گزارش فارس، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: فکر می‌کردم پس از برجام ارتباطات بانکی بین‌المللی ما در شرایط مطلوبی قرار می‌گیرد و می‌توانیم روابط بانکی را در حد نیاز ایجاد کنیم و به تبع آن اقداماتی مانند یکسان‌سازی نرخ ارز می‌تواند عملیاتی شود، اما متاسفانه به علت نبود روابط بین‌المللی کافی، هنوز انجام نشده است. ولی‌الله سیف افزود: البته نسبت به پیش از برجام روابط بانکی زیادی ایجاد شده، اما انتظاراتی داشتیم که هنوز برآورد نشده است. رئیس‌کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هنوز تحریم‌های اولیه پابرجاست. بنابراین نمی‌توانیم با دلار کار کنیم بنابراین بانک‌هایی که با دلار کار می‌کنند از طرف آمریکایی‌ها نگران هستند و این موضوع شرایط خاصی را ایجاد کرده است.

سیف درخصوص روند دریافت وام ازدواج نیز گفت: با توجه به منابع قرض‌الحسنه محدود و افزایش وام ازدواج از سه میلیون تومان به ده میلیون تومان، تا یک ماه پیش شاهد صف طولانی برای دریافت وام ازدواج بودیم، اما پس از بحث‌هایی که با بانک‌ها داشتیم، طرح ضربتی را دنبال کردیم که خوشبختانه توانست خیلی مؤثر عمل کند.سیف افزود: بر این اساس پیش‌بینی ما این است که تا آخر شهریور دیگر صفی برای دریافت وام ازدواج نداشته باشیم و حداکثر زمان دریافت وام یک ماه باشد. رئیس‌کل بانک مرکزی که معتقد است رکود اقتصادی را قبول ندارد، گفت: رشد اقتصادی ما در سال گذشته 5/12 درصد بوده است که 3/3 درصد آن به رشد اقتصادی بدون نفت مربوط بوده است. سیف در رابطه با طرح خروج از رکود بانک مرکزی و وزارت صنعت و اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی نیز عنوان کرد: در سال 95 به 25 هزار و 300 واحد کوچک و متوسط 17 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم و برای سال 96 برنامه‌ریزی کردیم 30 هزار میلیارد تومان به این واحدها و پروژه‌های بالای 60 درصد پیشرفت تسهیلات پرداخت کنیم.


نوشته شده در   دوشنبه 16 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode