ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 مرداد 1396     |     کد : 179258

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)عنوان کرد

خطه شهیدپرور تبریز نباید فریب برخی دسیسه‌ها را بخورد/نباید افراد ناشایست در دولت پست بگیرند

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دولت نیروهای انقلابی به کار گیرد نه افراد غرب‌زده که با یک موشک چمدان خود را خواهند بست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دولت نیروهای انقلابی به کار گیرد نه افراد غرب‌زده که با یک موشک چمدان خود را خواهند بست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امشب در مراسم میلاد امام رضا(ع) در تبریز با تبریک این روز مبارک و ابراز خوشنودی از حضور خود در جمع مردم تبریز اظهار کرد: نام مبارک امام هشتم هم‌نام با امام علی(ع) با کنیه ابوالحسن است و ایشان با القاب متفاوتی شناخته شده‌اند که معروف‌ترین آن رضاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه هر کسی رضای خود را به رضای الهی مقدم داند، رضای مضموم خواهد بود، ادامه داد: رضای غیرممکن نیز همان کسب رضایت جمیع مردم است که این امر امکان‌پذیز نیست زیرا در جامعه افرادی خواهند بود که همیشه ناراضی بوده و این مهم است که رضایت اکثریت را به دست آورد.

وی رضای ممدوح را بهترین رضا دانست و با اشاره به اینکه مقام تسلیم و رضا بالاترین جایگاه دین است، خاطرنشان کرد: اگر با رضای خدا بتوان اکثریت رضای مردم را به دست آورد، به مرحله رضای ممدوح رسیده‌ایم که جایگاه والایی دارد.

آیت‌الله مجتهد شبستری اذعان داشت: توجه به اینکه چرا لقب امام هشتم رضا شد، بسیار اهمیت دارد و حتی از امام جواد(ع)  نیز در این خصوص سوال شده که پاسخ داده‌اند, پدرم در مقابل فرامین و مقدرات الهی به مقام تسلیم رسیده بودند و مقام رضایت پیامبر و جمیع مردم را به دست آورده بودند.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر سیره اخلاقی امام رضا(ع) ایشان به درجه رضای الهی رسیده و به تبع آن رضایت عموم مردم را به دست آورده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه در هر ولادت امام، تلاش کنیم تا یک صفت از آن امام به یادگار برداریم، خاطرنشان کرد: نتیجه این کار وحدت اجتماعی خواهد بود که نیاز بزرگ جامعه امروز است.

وی با اشاره به گفته یک دانشمند خارجی در خصوص عدم وجود وحدت بین مسلمانان در جهان بیان کرد: به عقیده این پژوهشگر وحدت‌ها بین مسلمانان واحد نبوده و حقوق اجتماعی برابر نیست در حالیکه با یکسان‌سازی اهداف می‌توان وحدت گسترده‌ای ایجاد کرد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با ایجاد دو قطبی‌سازی در کشور و سخنان گوهربار امام راحل در راستای وحدت ابراز کرد: برادران و خواهران نباید از نمازهای جمعه غافل شوند و البته تمام نمازها با اهمیت هستند ولی نماز جمعه اهمیت ویژه‌تری داشته و نیاز به اهتمام بیشتری دارد.

وی افزود: با وجود مصلای زیبای تبریز هیچ و عذر و بهانه‌ای در رابطه با عدم حضور در نماز جمعه تبریز پذیرفته نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بنده به دلیل کسالت جسمی برای اقامه نماز جمعه و برخی مسائل خانوادگی از مقام معظم رهبری درخواست جایگزین دادم، افزود: با درایت مقام معظم رهبری انتخاب به جایی در استان صورت گرفته است.

آیت‌الله شبستری به زحمات ۱۸ ساله زحمت‌کشان در خصوص ساخت مصلای تبریز و تحمل مشکلات فراوان اشاره کرد و ادامه داد: به لطف و عنایت خدا در حال حاضر صاحب یک مجموعه بزرگ عبادی و سیاسی در کشور هستیم.

وی با تاکید به اینکه حوزه علمیه ثامن‌الحجج نیاز به حمایت مردمی دارد، گفت:  استان آذربایجان‌شرقی دارای ۱۳۰هزار طلبه برادر و ۷۰۰ طلبه خواهر است که متاسفانه با کمبود فضا برای این تعداد طلبه روبه رو هستیم و  برای تبریزی که مهد علم و علماست نیاز به گسترش فضای حوزه علمیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از نظر متقاضی طلبه،شاهد رشد چشمگیری در استان هستیم، ادامه داد:این طلبه‌ها نیاز به فضای علمی مناسبی دارند که مردم شهیدپرور تبریز باید پای کار بیایند.

وی اذعان داشت: غیرت دینی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار بوده و از آنجایی که خطه آذربایجان معروف به غیرت است، باید به این موضوع توجه ویژه شود.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با تاکید به اینکه دشمنان در تلاش گسترش ابتذال در کشور هستند و از این رو لزوم تلاش به حفظ اصالت و نجابت در تبریز وجود دارد، افزود: باید تلاش کنیم که خانواده‌ محترم مانده و بدحجابی گسترش نیابد، اجازه ندهیم استکبار جهانی که هماره در تلاش است تا به ایران ضربه  بزند،در کار خود موفق شود.

تبریز را در تولید و اقتصاد اول کنیم نه در لهو و لعب
وی با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری با این  مضمون که بعضی شب‌ها به خاطر معضلات فرهنگی کشور خوابم نمی‌برد، ادامه داد: بعد از شهر مذهبی قم، این تبریز است که باید فرهنگ اصیل دینی خود را حفظ کند و این به حمایت و توجه مردم شهر اولین‌ها بستگی دارد.

امام جمعه سابق تبریز با تاکید به اینکه خدایی ناکرده کاری نکنیم که شهر اولین‌ها در لهو و لعب اول شود، تصریح کرد: بلکه باید این شهر در تولید، اقتصاد و خودکفایی اول باشد و به یک شهر تام و تمام در امر ولایی و قرآنی تبدیل شود.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به تهدید جوانان در جنگ نرم، با بیان اینکه فرزندان ما در معرض خطر هستند، ادامه داد: این مسائل ممکن است خانواده‌ها را از هم بپاشد که نیاز به یک راه‌حل مناسب دارد.

وی متذکر شد: کابینه جدید دولت دوازدهم باید در زمینه فرهنگی فعال شود و امید است بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه دولت قرار گیرد تا مشکلات فرهنگی و اقتصادی حل شود و نباید فقط به شعار بسنده کنند و باید گفته را به عمل بدل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق روایات نباید افراد ناشایست در دولت اسلامی  سر کار بیایند و اگر این‌گونه باشد، زنگ خطر برای دولت به صدا درخواهد آمد، ابراز کرد: دولت باید طبق فرمان رهبری از نیروهای انقلابی استفاده کند و ارزشی‌ها را به کار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:امنیت موجود در کشور زیر سایه تدابیر رهبری، نیروهای مسلح و مدافعان حرم است نه غرب‌زدگان.

آیت‌الله مجتهد شبستری بیان داشت: در اطراف کشور فقط جنگ و جدل وجود دارد در حالیکه  این کشور در امنیت کامل به سرمی‌برد و از این رو باید تلاش به حفظ غیرت دینی داشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه همه صحبت از وحدت و یکپارچگی می‌کنند که این وحدت با محوریت مقام معظم رهبری ایجاد خواهد شد که عامل وحدت در کشور هستند، ادامه داد: خطه شهیدپرور تبریز نباید فریب برخی دسیسه‌ها را بخورد،باید با آگاهی کامل مطیع رهبر فرزانه انقلاب بود.


نوشته شده در   شنبه 14 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode