ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1396     |     کد : 179190

در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مطرح شد؛

لزوم پرداختن رسانه‌هابه فرهنگ دینی/رسانه‌های غیررسمی راجدی بگیریم

در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت پرداختن رسانه‌ها به فرهنگ دینی تاکید شد.

در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت پرداختن رسانه‌ها به فرهنگ دینی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی  روز سه شنبه در حضور نمایندگان تشکل‌های رسانه‌ای استان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار کرد: میان تبلیغ و رسانه سنخیتی وجود دارد که ما باید به این رابطه و سنخیت به عنوان پتانسیل توجه کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها پتانسیل‌های بالقوه‌ای هستند که می‌توان به وسیله‌ آن‌ها در مورد تبلیغ فرهنگ دینی و اسلامی گام‌های محکم و مهمی برداشت.

دکتر سید شهاب الدین حسینی خاطرنشان کرد: چیزی که در رسانه‌ها مشاهده می‌شود انتقال و اطلاع‌رسانی اخبار روزمره است اما قطعا می‌توان در کنار این اخبار مباحث روز دینی را نیز برای مخاطبان ارائه کرد.

وی همچنین از ضرورت تبلیغ دینی در شبکه ها و رسانه‌های مجازی خبر داد و اعلام داشت: در کشور ما میلیون‌ها کاربر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد ولی استفاده بهینه‌ای از آن‌ها نمی‌شود و به نظر می‌رسد ضرورت دارد که روی موضوعات فرهنگ دینی در شبکات اجتماعی بیشتر کار کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان گفت: اگر یک‌سوم خبرنگاران استان ما با حوزه دین پیوند بخورند و در این عرصه فعالیت‌های ویژه‌ای انجام دهند، قطعا شاهد بازخوردهای مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

همچنین در این جلسه، محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز تشریح کرد: اگر اهمیت رسانه امروز برای مردم و مسئولان تبیین نشود، قطعا جامعه از این ظرفیت عظیم محروم خواهد ماند.

وی اضافه کرد: باور داریم رسانه مانند ظرفی عمل می‌کند که هر قشر از جامعه به اندازه نیاز خود می‌توانند از آن استفاده کنند و بر اساس درخواست‌های خود، مسیر پیش روی رسانه‌ها را تعیین کنند.

محمدپور ادامه داد: رسانه‌ها پتانسیل‌های بسیار خوبی برای تبلیغ فرهنگ دینی در جامعه هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از تعامل رسانه‌ها با دستگاه‌های دینی حمایت می‌کند.

وی همچنین با بیان این که رسانه‌های غیررسمی امروزه وسعت و تاثیرگذاری زیادی دارند، تاکید کرد: باید رسانه‌های غیررسمی را هم جدی گرفت و از آن‌ها استفاده بهینه کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان ابراز داشت: نباید امروزه از رسانه‌ها انتظار تولید محتواهای دینی را داشته باشیم بلکه باید تعامل مثبتی بین رسانه‌ها و نهادهای متخصص حوزه دین مثل حوزه‌های علمیه ایجاد شود تا با هم‌افزایی شاهد اقداماتی تاثیرگذار در فضای رسانه‌ای کشور و استان باشیم.

 


نوشته شده در   سه شنبه 10 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode