ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1396     |     کد : 179189

دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان خبر داد:

اجرای طرح قرآنی در ۱۱۳ باب مسجد آذربایجان شرقی

دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از اجرای طرح قرآنی هزار و ۴۵۱ در ۱۱۳ باب از کانون های مساجد استان خبر داد.

 دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از اجرای طرح قرآنی هزار و ۴۵۱ در ۱۱۳ باب از کانون های مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدپور افزود: این طرح قرآنی با همت شبکه قرآن و با همکاری نهادهای قرآنی کشور، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از ۱۰ سال پیش تاکنون در سطح مساجد به منظور غنی ‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ ها اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین طرح ملی با نام هزار و ۴۴۱ آغاز و دهمین دوره آن نیز در سال ۹۶ با نام هزار و ۴۵۱ انجام شده است، اظهار کرد: طرح بشارت هزار و ۴۵۱ در سال جاری با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان پیش از فصل تابستان پایان یافت با محوریت دو سوره در ماه مبارک رمضان و ایام تابستان از ۶ خرداد تا اوایل شهریور جاری در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سوره‌ محوری ماه مبارک رمضان، سوره‌ 'ملک' بود یادآوری کرد: این سوره به جهت تعداد آیه ها با تعداد روزهای ماه مبارک انتخاب شده بود.

محمدپور ادامه داد: سوره محوری فصل تابستان نیز که پس از عید فطر اجرا ‌شد، سوره مبارکه واقعه است و این سوره ٩٦ آیه ‌ای مطابق با سال ۱۳۹۶ و با محوریت 'سبک زندگی قرآنی و اقتصاد' انتخاب شده است.

وی گفت: از تفاوت های برگزاری این دوره می توان به اجرای جشنواره های مختلف مانند بخش های ترتیل، هنرهای قرآنی در رشته‌ هایی عکاسی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و شعر قرآنی و بخش شبکه ‌های اجتماعی و فضای مجازی شامل تولیدات قرآنی در وبلاگ‌ ها، کانال‌ های تلگرامی، شبکه‌ های مجازی، اینستاگرام، آپارات و سایر بسترهای مجازی اشاره کرد که شرکت کنندگان در این بخش ها با هم به رقابت می پردازند.

دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این طرح جزو طرح های شاخص اوات فراغت است، گفت: براساس سهمیه کشوری این طرح، مقرر بود کلاس های حضوری طرح بشارت هزار و ٤٥١ به تعداد ١١٤ کلاس برگزار شود که نظر به اطلاع رسانی منسجم و هماهنگی های انجام شده تعداد این کلاس ها به ١٣٥ کلاس در ١١٣ باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان افزایش یافته است.

محمدپور افزود: تعداد ١٣٥ کلاس تشکیل شده که از این تعداد ٥٧ کلاس به ظرفیت هزار و ٤٤٤ نفر ویژه خواهران و ٧٨ کلاس به تعداد ١٦١٥ نفر ویژه برادران است.

وی گفت: از این تعداد ٥٢ باب کانون روستایی و ٦١ باب کانون شهری است که در کل تعداد سه هزار و ٢٩٩ نفر در این طرح شرکت دارند.

محمدپور با اشاره به اینکه تبریز بیشترین مشارکت را در اجرای این طرح قرآنی دارد، اظهار کرد: طرح قرآنی هزار و ٤٥١ در ٣٢ باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر تبریز در حال اجراست و شهر مرند نیز با ٢٩ باب کانون فرهنگی و هنری در رده بعدی قرار داد.

طرح ملی قرآنی بشارت هزار و ۴۵۱ در سال گذشته با شرکت هزار و ۵۲۹ نفر و با تشکیل ۱۰۴ کلاس(۴۴ کلاس ویژه خواهران و ۶۰ کلاس ویژه برادران) و ۴۷۴ نفر از کانون های روستایی و ۷۳۹ نفر از کانون های شهری برگزار شده بود.

این طرح همراه با پویش ملی حفظ سوره واقعه، به همت شبکه قرآن سیما و با همکاری حوزه های علمیه، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و برخی از دستگاه های فرهنگی در سطح کشور در حال اجراست


نوشته شده در   سه شنبه 10 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode