ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1396     |     کد : 179125

امام جمعه هریس: مسجد الاقصی باید از تسلط صهیونیست ها خارج شود

حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته هریس افزود: در پی اقدام های خصمانه روزهای اخیر رژیم غاصب صهیونیستی درباره مسجدالاقصی و مردم فلسطین، موجی از اعتراض در سطح جهان بوجود آمده است.

حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته هریس افزود: در پی اقدام های خصمانه روزهای اخیر رژیم غاصب صهیونیستی درباره مسجدالاقصی و مردم فلسطین، موجی از اعتراض در سطح جهان بوجود آمده است.
وی اظهار کرد: تمام امت اسلامی باید در زمان کنونی برای مسجدالاقصی فریاد بزنند و صدایشان را بالا ببرند تا انتفاضه جدیدی شکل گیرد و درهای مسجدالاقصی باز شود.
خطیب جمعه هریس یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران راه حل مسئله فلسطین را وحدت و یکپارچگی گروه های مختلف فلسطینی و وحدت ملت های اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی می داند.
حجت الاسلام احمدی، ادامه داد: برای حل مسئله فلسطین باید گروه های مختلف در فلسطین در برابر صهیونیست ها وحدت و انسجام داشته باشند.
وی با اشاره به دهه اول ماه ذی القعده و دهه کرامت گفت: دهه کرامت یادآور لطیف ترین علایق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
امام جمعه هریس اظهار کرد: دهه کرامت تداعی کننده عزم، قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان است.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران افزود: نماز جمعه بزرگترین دستاورد معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضرت امام (ره) و شهدای گرانقدر به امت اسلامی است.
وی گفت: نماز جمعه از فریضه های مهم عبادی و سیاسی است و اگر بعد سیاسی آن مورد غفلت قرار گیرد، از تاثیر اجتماعی آن در سرنوشت عمومی مردم و جهت دهی و فرهنگ سازی کاسته می شود.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: باید هم به جنبه معنوی، تربیت و تهذیب نفوس، آدم سازی و گسترش روح تقوای نماز جمعه و هم به جنبه سیاسی آن توجه شود.
وی گفت: نماز جمعه نماز اجتماع و روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم است و بیان اخبار از آفاق عالم به مومنان و آحاد مردم است.
به گزارش ایرنا، مردم نمازگزار هریس بعد از اقامه نماز جمعه این هفته در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.


نوشته شده در   جمعه 6 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode