ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 مرداد 1396     |     کد : 179118

امام جمعه تبریز: کشورهای اسلامی از یهودی سازی قبله اول مسلمانان جلوگیری کنند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به بستن درهای مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی به روی مسلمانان، گفت: کشورهای اسلامی و عربی باید از یهودی سازی قبله اول مسلمانان جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به بستن درهای مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی به روی مسلمانان، گفت: کشورهای اسلامی و عربی باید از یهودی سازی قبله اول مسلمانان جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: در فلسطین اشغالی انتفاضه دیگری آغاز شده و مساله قدس در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.
وی یادآوری کرد: رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پس از جنگ 6 روزه که قدس را به مناطق اشغالی اضافه کرد، درهای مسجد الاقصی را به روی مسلمانان بسته است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی ضمن بستن درهای مسجد الاقصی حتی اقامه نماز در داخل این مسجد را ممنوع اعلام کرده و این تصمیم موجب برانگیخته شدن خشم مردم فلسطین شده و در جریان اعتراض آن ها به این اقدام رژیم صهیونیستی چند فلسطینی شهید و چند نفر مجروح شدند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: این رژیم برای فرار از بحران به وجود آمده در قدس تلاش می کند با کشورهای عربی درباره قدس گفت و گو و انتفاضه را خاموش کند و از طرفی بدنبال عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی مسلمان است.
وی گفت: کشورهای عربی و اسلامی نباید در زمین رژیم صهیونیستی بازی کنند بلکه باید ابتکار عمل را بدست بگیرند.
خطیب جمعه تبریز یادآوری کرد: حرکات اخیر در فلسطین و بسته شدن درهای مسجد الاقصی موجب بروز واکنش های وسیع در کشورهای اسلامی و محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی از سوی سران و مردم این کشورها از جمله مصر، ترکیه، فرانسه و جمهوری اسلامی شده است.
حجت الاسلام آل هاشم، افزود: مسلمانان باید هم صدا شدن و حمایت از مردم فلسطین را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به چهار محور اساسی تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان، عوامل موثر منطقه ای برای اعمال این تحریم ها را تحولات منطقه و پیروزی جبهه مقاومت در انجام عملیات موفقیت آمیز آزاد سازی موصل در عراق و شکست تکفیری ها و داعشی ها و تضمین تمامیت ارضی این کشور اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه تبریز گفت: موفقیت های جبهه مقاومت در آزاد سازی حلب و شرق سوریه، ناکامی عربستان در یمن، پیشرفت های میدانی جبهه مقاومت، شکست طرح شوم آمریکایی یعنی خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای اسلامی و گسترش حوزه نفوذ ایران اسلامی در منطقه و تبدیل شدن آن به الگویی برای آزادیخواهان جهان از عوامل موثر منطقه ای برای اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اقدام ها در مقابله با این تحریم ها ادامه داد: با توجه به منشا اصلی شکست های زنجیره ای آمریکا و شکست های راهبردی در جهت سلطه بر جهان اسلام و منطقه و از طرفی اراده فولادین ملت ها برای استقلال و رهایی از سلطه کفار، باید جبهه مقاومت اسلامی مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد.
وی، اصرار بر استعدادها و توانمندی های داخلی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، روشنگری و افشای چهره واقعی استبداد و استعمار و خنثی سازی ریشه های اصلی فتنه و ناامنی (آمریکا و حامیانش در منطقه) و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به اهداف شوم جبهه استکبار به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از اقدام ها برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا اعلام کرد.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی به ویژه در سطوح عالی نظام که دیدار فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهوری نقطعه عطفی در این زمینه بوده و نقد راهبردهای شوم آمریکا در منطقه و تبیین مصادیق روشن بدعهدی های آمریکا در خصوص روح و متن برجام از دیگر اقدام ها در این زمینه است.


نوشته شده در   جمعه 6 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode