ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 تير 1396     |     کد : 178888

استاندار آذربایجان شرقی: امور فرهنگی متولی ندارد

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وجود تخصص در امور فرهنگی و انسجام دستگاه‌هایی که در بخش فرهنگ فعالیت می‌کنند قطعاً جزو ضروریات است، گفت: به علت تعدد پراکندگی مراکز و ماموریت‌های تکراری و یا هم پوشانی‌ها بهره‌دهی و بهره وری منابع را کم می کند.


استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وجود تخصص در امور فرهنگی و انسجام دستگاه‌هایی که در بخش فرهنگ فعالیت می‌کنند قطعاً جزو ضروریات است، گفت: به علت تعدد پراکندگی مراکز و ماموریت‌های تکراری و یا هم پوشانی‌ها بهره‌دهی و بهره وری منابع را کم می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در خصوص مسائل فرهنگی باید در عالم مقایسه صحبت کرد، تا رسیدن به ایده‌آل‌ها و آمال و آرزوهایی که داریم قطعاً فاصله داریم، اظهار داشت: با اطمینان خاطر عرض می‌کنم بحث حجاب و عفاف در استان ما از دیگر استان‌ها بهتر بوده و اینها را بر اساس ارزیابی‌ها می‌گوییم و حرف بی‌اساسی نیست و می‌توانید با دیگر کلان‌شهرها مقایسه کنید.

وی افزود: تبریز شهری است که زنان با عفاف و دختران با حجاب دارد و ما به داشتن چنین زنان و دخترانی افتخار می‌کنیم، در نماز جمعه به مسئله ظریفی اشاره شد مبنی بر اینکه اگر در شهر بی‌حجابی‌هایی دیده می‌شود نوعاً میهمانانی هستند که در فصل تابستان می‌آیند و از میزبانان خواهش شده تا این مسئله را به میهمانان توصیه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در تبریز هر جمعه بیش از 800 هیأت حسینی در خانه‌ها و مساجد برگزار می‌شود، اضافه کرد: مردم ما به حسینی بودن و عشق به اهل بیت(ع) مشهور هستند و همه‌ ساله شاهد این هستیم که این عشق و ارادت بیش از گذشته می‌شود و مردم برای برگزاری هیأت‌ها در طول سال برنامه دارند به طوری که افراد و شخصیت‌ها برای دعوت این هیأت‌ها به خانه خودشان در نوبت می‌مانند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار ما بر این بوده که فرهنگ شهادت و مبارزه و توسعه یاد و نام و خاطره شهدا را گسترش بدهیم وی یکی از دغدغه‌های مسؤولان استان این است که این  فرهنگ را بسط دهند  و در این زمینه برنامه‌های مختلفی دارند به طوری که بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در طول یک‌سال تنها در دانشگاه تبریز برگزار شده است.

جبارزاده با بیان اینکه در راستای انجام اقدامات فرهنگی خودمان را موظف می‌دانیم، گفت: منتها ادعا نداریم که کاری که کردیم در حد کافی بوده بلکه در حد توان و بضاعت بوده و بنا داریم هر ماه حداقل یک کارفرهنگی فاخر در استان اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه وجود تخصص در امور فرهنگی و انسجام دستگاه‌هایی که در بخش فرهنگ فعالیت می‌کنند قطعاً جزو ضروریات است، بیان کرد: به علت تعدد پراکندگی مراکز و ماموریت‌های تکراری و یا هم پوشانی‌ها بهره‌دهی و بهره‌وری منابع را کم می‌کند، کمیسیون فرهنگی قطعاً می‌تواند یک سازماندهی مجددی در بخش‌های فرهنگی داشته باشد و شاید انتظار مردم هم همین است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در خصوص امور فرهنگی متولی خاصی نداریم که بتواند دقیقا آمار را بگویند، گفت: وجود پیوست فرهنگی نکته ارزشمندی است، در این راستا بحث پیوست اثرات اقدامی که روی مردم انجام می‌شود به لحاظ اثرات زیست محیطی و فرهنگی در حد توان تا اینجا سعی کردیم بحث‌های پیوست زیست محیطی و فرهنگی را ارائه دهیم، اما باز اذعان داریم که در حد مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه هیچ اولویتی در استان قائل نیستیم  مگر اولویت‌هایی که ابلاغ شده، بیان کرد: در راستای توسعه استان سند توسعه استان در بخش‌های مختلفی آماده شده و در آن سند به این نتیجه رسیدیم که اسناد ملی پاسخگوی نیاز‌های ما در استان نبوده بر همین اساس با مشارکت همه دستگاه‌ها برنامه‌ای برای استان تدوین کردیم با عنوان سند تدبیر توسعه استان که در سال جاری دوباره بر اساس فرامین مقام معظم رهبری به روز خواهد شد.


نوشته شده در   يکشنبه 25 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode