ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 تير 1396     |     کد : 178845

قطر اسناد حمایت عربستان از داعش و القاعده را افشا کرد

دولت قطر، اسناد حمایت عربستان و امارات از تروریست های داعش و القاعده در یمن را افشا کرد.

 دولت قطر، اسناد حمایت عربستان و امارات از تروریست های داعش و القاعده در یمن را افشا کرد.
در این رابطه، شبکه «المیادین» گزارش داد: این اسناد دیپلماتیک که از سفارت قطر در واشنگتن به بیرون درز کرده و در ۲۶ اکتبر گذشته در اختیار « محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر قرار گرفته است، نشان می دهد که «محمدبن سلمان»، ولیعهد سعودی و «محمدبن زاید»، ولیعهد امارات از برخی سرکردگان تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند.
بر اساس این اسناد، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم گفته است که بن سلمان و بن زاید با «علی ابکر الحسن» و «عبدالله فیصل الاهدل یمنی» که نامشان در فهرست آمریکایی افراد مرتبط با سازمان تروریستی القاعده است، ارتباط مداوم داشته اند.
در این اسناد جزئیاتی از فعالیت های دو سرکرده سازمان القاعده و همچنین کمک های مالی مستقیم از سوی «خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان به «علی ابکر» برای خرید ملزومات و ارائه آن به اعضای داعش آورده شده است. همزمان، معاون وزیر دارایی آمریکا از ارتباط بن سلمان با گروه های افراطی القاعده و داعش و گروه های تروریستی دیگر ابراز نگرانی کرد .
در چنین شرایطی، وزیر خارجه قطر گفت: کشورش با آمریکا یادداشت تفاهم در زمینه مبارزه با تروریسم امضا کرده است.«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» افزود: امضای توافقنامه همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم، ارتباطی به بحران به وجود آمده با کشورهای چهارگانه ندارد.
در همین حال، چهار کشور تحریم کننده قطر در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که اقدام دوحه و واشنگتن برای مقابله با تروریسم کافی نیست و میزان جدیت مقامات دوحه در این زمینه را تحت نظر خواهند گرفت. از سوی دیگر، اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز در مورد حمایت خود از قطر گفت: ترکیه بخشی از این مناقشه و بحران نیست و ما برعکس در منطقه خلیج فارس خواستار تشویق گفتگو و صلح هستیم. از طرفی، «نعمان کورتولموش»، معاون نخست وزیر ترکیه نیز اظهار داشت: تعطیلی یا فعالیت پایگاه نظامیان کشورش در قطر ارتباطی به دیگر کشورها ندارد و این پایگاه باقی و دایر می ماند.
همزمان با این سخنان و اظهارات مقامات آنکارا در حمایت از دوحه، ترکیه روند استقرار نیروهای نظامی خود را در قطر تسریع کرد و پنجمین گروه از نظامیان این کشور نیز وارد قطر شدند.
اعدام ۴ معترض شیعه عربستانی
عربستان سعودی چهار شهروند شیعه معترض این کشور را به دلیل آنچه اعتراضات خیابانی و اقدام علیه امنیت کشور خوانده شد، اعدام کرد.
در همین رابطه، شبکه خبری «النبأ» در واکنش به اعدام چهار شیعه این کشور به اتهام اخلال در امنیت و اقدام تروریستی تأکید کرد: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در حالی که بیش از دوماه است که شهرک «العوامیه» را محاصره کرده و اهالی منطقه «الشرقیه» را مورد هدف قرار داده، چهار فعال حرکت مسالمت آمیز مدنی در القطیف را نیز اعدام کرد.
خبر دیگری حاکیست، برخی منابع اعلام کردند: در نشست رهبران عربستان فاش شد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، یک منصب عالیرتبه‌ دیگر را بر عهده گرفته است.


نوشته شده در   پنجشنبه 22 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode