ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 فروردين 1390     |     کد : 17882

آيت‌الله مجتهد شبستري: مجلس و دولت به ارتقاي كيفيت كاري و معيشت پرستاران توجه كنند

نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي گفت: مجلس و دولت بايد بر ارتقاي كيفيت كاري و معيشت پرستاران توجه كرده و در اجراي قوانين حمايتي سعي و تلاش لازم را داشته باشند.

 نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي گفت: مجلس و دولت بايد بر ارتقاي كيفيت كاري و معيشت پرستاران توجه كرده و در اجراي قوانين حمايتي سعي و تلاش لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري ظهر امروز در ديدار جامعه پرستاري استان بر تقدس پرستاري تاكيد كرد.
وي با گراميداشت ميلاد حضرت زينب(س) اظهارداشت: ويژگي‌هاي خاصي كه در شخصيت آن بانوي بزرگ وجود داشت موجب شده تا سالروز ميلاد آن بانوي بزرگ به عنوان روز پرستار نامگذاري شود.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: كار پرستاري با توجه به زحمت و مشقات آن يك كار خداپسندانه محسوب مي‌شود و به همين دليل پرستاري شغلي مقدس و با ارزش است.
وي در ادامه با اشاره به اجر معنوي عيادت از بيماران اظهار داشت: در روايات اسلامي عيادت از بيمار همرديف با عيادت از خدا محسوب شده و اجري فراوان دارد.
آيت‌الله مجتهد شبستري خاطرنشان كرد: پرستاران نيز به واسطه اينكه عيادت مكرر از بيماران انجام مي‌دهند، به شرط داشتن نيت قرب داراي اجري بزرگ هستند.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: صبر و تحمل در كار پرستاري از اهميت خاصي برخوردار است و از جمله خصوصيات حضرت زينب(س) كه سالروز ولادت ايشان به نام رور پرستار نامگذاري شده، صبر و تحمل در برابر مشكلات است.
وي با اشاره به جايگاه صبر در اسلام تاكيد كرد: صبر در اسلام از جايگاهي خاص برخوردار است و سر ايمان شمرده مي‌شود و در كار پرستاري نيز حوصله پرستاران در مورد پرخاش و تقاضاي بيماران داراي يك اجر فوق‌العاده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، مهر، عطوفت و القاي روحيه مثبت را از ملزومات كار پرستاري و پزشكي برشمرد و گفت: دلداري دادن به مريض، القاي روحيه مثبت و مهرورزي به وي موجب تسريع در امر درمان مي‌شود.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه كمبود نيرو در جامعه پرستاري يك موضوع جدي است، اظهار داشت: وجود نيرو به اندازه كافي موجب خواهد شد تا خدمات‌رساني به بيماران به نحو مطلوبي رشد يابد.
وي با بيان اينكه مجلس و دولت بايد بر ارتقاي كيفيت كاري و معيشت پرستاران توجه كنند، خاطرنشان كرد: مسئولان مربوطه بايد در اجراي قوانين حمايتي سعي و تلاش لازم را داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به تصميم دولت براي حل مشكل بيكاري در كشور گفت: جبران كمبود نيرو در جامعه پرستاري نيز مي‌تواند در راستاي ايجاد اشتغال در سراسر كشور باشد.


نوشته شده در   دوشنبه 22 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode