ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 تير 1396     |     کد : 178749

هشدار خطیب جمعه تبریز نسبت به عواقب بدحجابی در جامعه

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه زنانی که نسبت به موضوع حجاب سهل انگارند در درگاه الهی مسئولند، گفت: خطرات ناشی از بدحجابی فراتر از جنبه فردی به کل جامعه تاثیر می گذارد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه زنانی که نسبت به موضوع حجاب سهل انگارند در درگاه الهی مسئولند، گفت: خطرات ناشی از بدحجابی فراتر از جنبه فردی به کل جامعه تاثیر می گذارد.

 

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدتقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز بابیان اینکه حجاب و عفاف ریشه در دین دارد، اظهار کرد: حجاب از الزامات دین مقدس اسلام بوده و ترک آن حرام است.
وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسئله حجاب از سوی بانوان می‌تواند آثار مخرب و جبران‌ناپذیر روحی، روانی و فرهنگی در کشور داشته باشد، تاکید کرد: حجاب بانوان حکم معمولی در اسلام نیست و همگان باید به آن مقید باشند.
آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: مردانی که زنان خود را مجبور به بی‌حجابی می‌کنند، منتظر غضب الهی باشند؛ زیرا حجاب دستور خداوند بوده و نباید به خاطر هوس و یا رنگ و لعاب دنیا، زنان را به انحراف کشید.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تبیین جایگاه امر به معروف در جامعه تاکید دارند، گفت: نباید نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشیم .
وی با اشاره به مناسبت‌های روز هفته، روز قلم را به اصحاب قلم تبریک گفت و افزود: حرمت قلم به قدری با ارزش است که به آن قسم یاد شده و خوشا به حال افرادی که با قلم خود باقیات صالحات به جای می‌گذارند.
امام جمعه موقت تبریز آثار قلمی علامه‌های بزرگی مانند علامه امینی، طباطبایی و جعفری را از جمله باقیت صالحات عنوان کرد و گفت: ما علمای بزرگی در اسلام داریم که باقیات ماندگار برایمان به یادگار گذاشته‌اند و در حال حاضر مقام معظم رهبری را داریم که برکت برای جامعه اسلامی هستند.
وی به‌ روز ادبیات کودکان و آینده‌سازان کشور اشاره کرد و از پدر، مادر، خانواده و معلمان خواست در تربیت کودکان کوشا باشند زیرا که کوتاهی در تربیت و اخلاق اسلامی به کودکان پذیرفتنی نیست.
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه 21 تیرماه نیز روز فرهنگ قهرمانی و پهلوانی نام گذاری شده است، افزود: شهدای دفاع مقدس بزرگترین پهلوانان ما بودند.


نوشته شده در   جمعه 16 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode