ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 تير 1396     |     کد : 178498

تکرار انزجار ملت ایران از صهیونیسم

راهپیمایی روز جهانی قدس دیروز با شعار”روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی،حمایت از مردم مظلوم فلسطین وزوال قطعی رژیم صهیونیستی” همزمان در تهران وسایر شهرهای کشور در ۸۵کشور برگزارشد.

راهپیمایی روز جهانی قدس دیروز با شعار”روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی،حمایت از مردم مظلوم فلسطین وزوال قطعی رژیم صهیونیستی” همزمان در تهران وسایر شهرهای کشور در ۸۵کشور برگزارشد.
در مراسم راهپیمایی روز قدس، روزه‌داران تهرانی در حالی که پوسترها وتابلوهایی در حمایت از مسئولان کشور و حمله موشکی سپاه به داعش و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین‌،عراق، سوریه ویمن در دست داشتند،نفرت و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و همپیمانانش،اعلام کردند.
همچنین با هدف نمایش قدرت نظامی‌ایران،موشک‌های ذوالفقار و قدر سپاه درمسیر راهپیمایان روز قدس در چهارراه ولیعصرتهران به نمایش در آمد.
غرفه‌ای هم درباره چهار دیپلمات و با حضور سید رائد موسوی مسئول کمیته مردمی‌چهار دیپلمات در خیابان انقلاب و در مسیر راهپیمایان برپا شده بود که مردم با امضای توماری بر لزوم آزادسازی این دیپلمات‌ها‌ تأکید کردند.
لاریجانی: پدیده ای شومتر از رژیم صهیونیستی نداریم
رئیس مجلس‌، تاسیس رژیم صهیونیستی را نقطه آغاز ماجراجویی‌ها‌ی گسترده در خاورمیانه توصیف کرد و گفت: در حافظه قرن اخیر پدیده ای شوم تر از رژیم صهیونیستی نداریم.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در مراسم روز جهانی قدس در دانشگاه تهران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها‌ی نماز جمعه با تمجید از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: در حافظه قرن اخیر پدیده‌ای شومتر از ماجرای ایجاد رژیم صهیونیستی نداریم که بر اساس نقشه شیطانی بود و جنایانی مانند دیر یاسین، غزه، کفر قاسم و صبرا و شتیلا و حرم ابراهیمی‌الخلیل و آواره کردن ملت از سرزمین خود را مرتکب شدند که در تاریخ نظیر ندارد.
لاریجانی گفت:‌ تاسیس این رژیم نقطه آغاز ماجراجویی‌ها‌ی گسترده در خاورمیانه شده است که تا امروز که دست این رژیم در حمایت از تروریست‌ها‌ علنی شده و کل کشورهای اسلامی‌را درگیر کرده است.
وی اظهار داشت:‌ مسلمانان با پدیده ای تبهکار به نام صهیونیسم مواجهند که گرچه خود را متکی به یهود کرده اما این دستاویز و حقیقت قضیه، دسیسه استعماری است که قدرت‌ها‌ی بزرگ در آن دست داشتند تا ملل مسلمان را درگیر کنند وگرنه یهود در ایران زندگی می‌کند و از صهیونیست‌ها‌ بیزارند و در جهان هم یهودانی هستند که صهیونیست‌ها‌ را محکوم می‌کنند.
لاریجانی گفت: این که امام بارها فرمودند مسلمانان متحد شوید و دست جنایتکاران چپ و راست را که در راس آن آمریکا ست قطع و اسرائیل را ریشه کن کنید از آن جهت است که استعماراگران یک غده سرطانی در منطقه ایجاد کرده اند که برای همیشه مسلمانان را درگیر نگه دارند. امروز هم ما با چنین پدیده‌ای مواجه هستیم.
وی افزود: صهیونیسم جنبشی است که هدف آن بازگرداندن یهودیان به وطن خود که به دروغ آن را فلسطین انتخاب کرده اند، است‌.
لاریجانی گفت: قبل از این که قوم یهود وارد سرزمین فلسطین شود، فلسطین مخصوصا شهر اریحا قدمتی چند هزار ساله قبل از میلاد داشت و شواهد تاریخی دلالت بر این دارد که گروهی از قوم صامی‌از حدود سه هزار سال قبل از میلاد که به سرزمین بین النهرین وارد شده بودند، وارد سرزمین اردن، لبنان، فلسطین و کنعان شدند و در آنجا سکنی کردند و حتی دو هزار سال قبل از میلاد قومی‌به همین نام فلسطین وارد اراضی کنعان شدند که احتمالا از اعرابی بودند که از شام به سوی اراضی کنعان هجرت کردند. آن قدر که تاریخ نشان می‌دهد یهودیان در قرونی نزدیک به میلاد مسیح به آنجا آمدند و همیشه هم در اقلیت بودند.
وی توضیح داد: ۱۵۰۰ سال این شهر در دست کنعانیان بود که از جزیره العرب به آنجا آمده بودند و چند قرن در تصرف ایرانیان بود و بعد به دست یونانیان افتاد. دوره آرامش اورشلیم از وقتی آغاز شد که توسط نیروهای مسلمان در دهه دوم هجری فتح و میان مسلمانان و مردم آنجا توافقنامه ای امضا و حقوق همگان مشخص شد. بنابراین این ادعا که یهود صاحبان اصلی سرزمین فلسطین بود از دروغ‌ها‌یی است که برای سلطه صهیونیست‌ها‌ درست شد.
رئیس مجلس با طرح این سئوال که چرا ما مسلمانان نسبت به مساله فلسطین و این سرزمین حساس هستیم و مانند روز قدس برای بازگشت آن به دست مردمانش قیام می‌کنیم؟ گفت: اولا قدس قبله نخستین مسلمانان است؛ پیامبر در دورانی که در مکه عبادت می‌کردند طوری قیام می‌فرمودند که رو به بیت‌المقدس باشند و کعبه میان او و بیت‌المقدس قرار گیرد و ۱۶ ماه بعد از هجرت هم به سوی بیت‌المقدس نماز می‌خواندند.
لاریجانی افزود: بعد از تحول قبله مسلمین از بیت‌المقدس به سوی مسجد‌‌الحرام، همچنان قدس مقدس و محترم ماند و در احادیث از لسان معصومین بر حرمت و کرامت آن تاکید زیادی شده است. معراج پیامبر از مسجد‌‌الحرام به سوی مسجد‌الاقصی در قدس بود که مبدا عروج پیامبر به آسمان شد و از بیت‌المقدس عروج انجام شد.
وی ادامه داد: ثانیا سرزمین فلسطین و قدس شریف خاستگاه پیامبران و سرزمین دعوت‌ها‌ی آسمانی پیامبران بود و چهره‌ها‌ی مقدسی از پیامبران در آن زیستند و در آن سرزمین مدفون هستند. ابراهیم، اسحاق، یعقوب، یوسف، موسی،‌ها‌رون، داود، سلیمان، زکریا، اسماعیل. همچنین عیسی مسیح در آنجا به دنیا آمد و مریم مقدس در آنجا متولد شد و از دنیا رفت، لذا سرزمین وحی و مقدسی برای همه مسلمانان و پیروان همه ادیان است. لذا دستاویزی برای سلطه گیری صهیونیست‌ها‌ نمی‌تواند باشد؛ آن هم با روش‌ها‌یی که امروز برای تغییر ماهیت این سرزمین در پیش گرفته اند. رئیس مجلس تصریح کرد: علاوه بر این فلسطین یک کانون تفکر اسلامی‌بود به طوری که امام محمد غزالی در سده پنج قمری می‌گوید در بیت المقدس افزون بر ۳۶۰ مدرسه علمیه وجود داشت و بسیاری از علما را یاد می‌کند.
لاریجانی توضیح داد: ثالثا دفع ظلم از یک ملت، مسئولیت شناسی مسلمانان را نزد خداوند به عنوان آزمون مشخص می‌کند؛ مرحوم شهید مطهری در زمانی که رژیم صهیونیستی با جنگ و ترور ملت فلسطین را آواره کرده بود فریاد برآوردندکه مسلمانان مسئولیت خود و و شمر و یزید زمان را بشناسید و عزاداری بر حسین(ع) باید مقدمه مسئولیت شناسی زمان باشد.
وی گفت: اتفاقا تمامی‌تلاش غرب در چند دهه این بود که به مسلمانان القا کنند که این یک واقعیت است و باید آن را بپذیرید و تلاش می‌کردند مسلمانان دچار خواب آلودگی شوند و با نسیان از این پدیده شوم در چارچوب طرح‌ها‌ی سازش حرکت کنند، لذا ده‌ها‌ طرح در زمینه سازش ارائه کردند. آمریکا، اروپا و حتی کشورهای عربی به ویژه پس ازچند جنگ ناموفق که دچار یک نوع سرخوردگی شده بودند‌،به دنبال فراموشی و این ظلم تاریخی به ملت بودند، اما این آزمون بزرگ پیش روی مسلمانان است.
رئیس مجلس گفت: این که امام فرمودند که خطر امروز اسرائیل علیه اسلام کمتر از خطر بنی امیه نیست، برای بیدار کردن مسلمانان بود.امام با بیانات مکرر خود با تاسیس روز قدس هدفشان یک نوع افشاگری بزرگ بود تا ملل مسلمان بیدار شوند و دچار غفلت از یک وظیفه اسلامی‌مهم نشوند. این که رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته فرمودند که روز قدس روز احقاق حق و مبارزه با استکبار است نیز از همین جهت است که ملل مسلمان وظیفه خود را بشناسند.
اسرائیل مادر تروریسم است
لاریجانی در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: چهارم؛ مساله حمایت از فلسطین و روز قدس صرف یک احقاق حق و وظیفه اسلامی‌نیست و یک وجه آن این است. وجه مهم دیگر این که رژیم اسرائیل مادر تروریسم است. در طول تاریخ، تروریسمی‌پلیدتر و ماجراجوتر از صهیونیسم نداریم و هیچ جریان ترویستی یک ملت را آواره نکرد.
وی افزود: تروریست‌ها‌ همچون داعش جنایات زیادی کردند اما میلیون‌ها‌ فلسطینی که توسط رژیم صهیونیستی آواره شدند در کارنامه هیچ گروه تروریستی نیست. خشونت بارترین روش‌ها‌ را تروریسم صهیونیستی به کار برد‌.
رئیس مجلس ادامه داد: نویسنده روسی مطالبی را افشا کرد که غوغایی به راه انداخت و توصیه‌ها‌یی که رژیم صهیونیستی بر اساس آن عمل می‌کند را بیان کرد که یکی از اینها آن است که از هر طریق ممکن فلسطین را تحت سلطه درآوریم یا جنگ خارجی یا درگیری داخلی یا با اشاعه مواد مخدر و اعتیاد جوانان و این که قتل سیاسی در این راه توجیه دارد. لذا تروریسم صهیونیستی بدخیم‌ترین تروریسم در طول تاریخ است.
لاریجانی ادامه داد: مناخیم بگین می‌گوید نیروهای پیشرفت در تاریخ جهان صلح نیست شمشیر است. لذا از آغاز سرپرستی انگلیس بر فلسطین ساختار سازمانی تروریسم صهیونیستی در فلسطین ایجاد شد.‌ها‌گانا بازوی مسلح آژانس یهود است که در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و خونبارترین روش‌ها‌ را علیه فلسطینی‌ها‌ به کار برد. سازمان‌ها‌ی تروریستی زیادی در این دوره تشکیل شد که هر کدام از آنها عملیا ت گوناگون داشتند و هزاران مسلمان فلسطینی را حتی در زمانی که استراحت می‌کردند غافلگیرانه قتل عام کردند حتی در مدارس خود آموزش‌ها‌ی تروریستی را تدریس می‌کردند.
داعش نسخه برداری از صهیونیسم
وی افزود: داعش از نسخه تروریست صهیونیستی گرته برداری کرد حتی نسبت به یهودیانی که همراهی نمی‌کردند عملیات نظامی‌می‌کردند. کشتار دیر یاسین به رهبری مناخیم بگین و اسحاق شامیر که بعد از بگین نخست وزیر شد به دست اینها انجام شد.
لاریجانی گفت: به حدود ۲۶۰ فلسطینی از اهالی یک روستا از دو طرف حمله کردند و غافلگیرانه کشتند. کل این روستا ۴۰۰ نفر جمعیت بیشتر نداشت و همینطور در کفر‌قاسم دستور دادند دستگیر نکنید، کشتار بهتر است، احساسات را کنار بگذارید.
وی افزود: در کشتار قانا در عملیات ۱۹۹۶ در لبنان ۲۵۰ لبنانی شهید و ۳۶۸ نفر دیگر زخمی‌شدند؛ تاریخ تروریسم صهیونیستی هزاران فلسطینی و لبنانی را به صورت قتل عام نشان می‌دهد.
رئیس مجلس گفت: کدام گروه تروریستی چنین جنایاتی را انجام داده است؟ در مرزهای بیرونی هم ترورهای زیادی انجام دادند که خود مقوله زیادی است. صدها ترور از شخصیت‌ها‌ی فلسطینی و غیر فلسطینی توسط تروریسم صهیونیستی انجام شد. دکتر فتحی شقاقی مجاهد نستوه، شهید عماد مغنیه و حتی یاسر عرفات با تمامی‌سازشی که با رژیم صهیونیستی داشتند در آخر بار روش‌ها‌ی جدید آنها را هم از پا درآوردند.
لاریجانی افزود: شهدای هسته ای ما در سال‌ها‌ی گذشته نمونه دیگری از اقدامات تروریستی در خارج مرزهاست، اما آمریکا و قدرت‌ها‌ی بزرگ شرقی و غربی هیچ گاه در مورد این رژیم بحث حقوق بشر را مطرح نکردند بلکه رئیس جمهوری آمریکا با افتخار می‌گوید امنیت اسرائیل، امنیت ماست؛ حالا شما طرفدار تروریسم بلکه طرفدار مادر تروریسم هستید نه این که ایران را متهم کنید که طرفدار تروریسم است. این حرف خجالت آور است‌.
وی گفت: ملت ما پس از انقلاب همیشه با تروریسم درگیر بود و بزرگان کشور ما توسط تروریست‌ها‌ به شهادت رسیدند و ۱۷هزار شهید ترور داریم که امروز آمریکایی‌ها‌ نام منافقان را از فهرست تروریست‌ها‌ حذف کرده اند.
لاریجانی یادآوری شد: وزیر خارجه اسبق آمریکا اعلام کرد داعش را ما به وجود آوردیم. در افغانستان به بهانه‌ها‌ی دیگری تروریست‌ها‌ را کمک کردند حتی امروز که دم از مبارزه با ترویسم می‌زنند جبهه النصره را حمایت می‌کنند چون فرزند تروریسم صهیونیستی است.
وی افزود: در کنفرانس هرتسل سال گذشته مسئولان امنیتی اسرائیل اعلام کردند وضع ما در شرایط بحرانی کشورهای اسلامی‌از هر زمانی بهتر است؛ باید مراقبت کنیم اگر داعش از بین رفت جبهه النصره را حمایت کنیم؛ بعد آمریکا از این جبهه حمایت می‌کند‌.
لاریجانی ادامه داد: امروز، آمریکا از یک سو به دلیل حمایت از اسرائیل حامی‌اصلی مادر تروریسم در جهان یعنی تروریسم صهیونسیتی است و از طرفی به خاطر اخاذی از کشورهای اسلامی‌مانند سعودی و برخی دیگر کشورها، علیه ایران یاوه گویی می‌کند.
وی افزود: سعودی‌ها‌ بارها روسای جمهوری آمریکا را تشویق به حمله به ایران کرده اند؛ اخیرا وزیر خارجه قبلی آمریکا در کنفرانسی اعلام کرد شاه سعودی مرتب به ما توصیه می‌کرد علیه ایران جنگ راه بیندازیم و وزیر دفاع اسبق آمریکا گفته است ملک عبدالله شاه سعودی بارها ما را تشویق می‌کرد که ایران را که سرمار است، بزنید.
رئیس مجلس ادامه داد: یکی از شاهان منطقه به ما گفت بوش پسر در سفری به کشور ما به تحریک سعودی‌ها‌ گفت باید به ایران حمله کنیم. این امیر یا شاه به بوش گفت من نصیحتی به شما دارم که با ایران درگیر نشوید چون اینها شیعه هستند، ول نمی‌کنند و شما در باتلاق گیر می‌کنید. ۱۴۰۰سال پیش یکی از اینها را کشتند – که مقصودش امام حسین(ع) بود، اینها هر سال عزاداری می‌کنند و ول نمی‌کنند؛ این یک قلم را خوب فهمید. امام حسین(ع) که همه هستی ماست ولی شیعیان، ظالم را رها نمی‌کنند.
لاریجانی تاکید کرد: این یک فضاحت برای آمریکا است که در دوره انتخابات ریاست جمهوری چون سعودی‌ها‌ از رقیب او حمایت می‌کردند بارها اعلام کردند سعودی‌ها‌ منشا تروریسم هستند اما بعد به خاطر شرکت در کنفرانس قلابی ریاض و اخاذی چند صد میلیاردی از این کشور این رژیم قبیله ای را حمایت کردند که حالا می‌بینید دراین روزها چگونه به صورت کاملا دموکراتیک قدرت را جابجا کردند.
حکومت امروز آمریکا رسواترین حکومت
لاریجانی افزود: با پررویی، ایران را محور حمایت از تروریسم اعلام کردند و بعد دعوای دیگری با قطر راه انداختند و آمریکا قطر را محکوم کرد و بعد از قراردادی که در زمینه فروش هواپیما با این کشور بستند یک مرتبه مانور مشترک هم گذاشتند و مسایل فراموش شد؛ این وضع قدرت جهانی است که مدعی مدیریت جهانی در این زمان ماست.
وی با بیان این که همچون دزدان سر‌گردنه دنبال چپاول کشورهای اسلامی‌هستند؛ تصریح کرد: رسواترین حکومت امروز، حکومت آمریکاست که بی پروا با هر حکومت قبیله ای می‌سازد تا اموال آنها را بگیرد. حالا ملت ایران حق دارد بگوید هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا می‌زنیم؟
رئیس مجلس تاکید کرد: روشن است که این وضع دوام ندارد. ملت ایران راه روشنی را دنبال می‌کند. اگر ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و هزینه آن را می‌دهیم با استراتژی عمیقی این کار را می‌کنیم تا هم امنیت کشور خود را حفظ کنیم و هم تروریسم کور را که آبروی مسلمانان را برده است از بین ببریم.
لاریجانی تصریح کرد: ما در این راه راسخ هستیم و هر کجا چه داخل و خارج مرزها، تروریست‌ها‌ی جنایتکار را دنبال می‌کنیم و عملیات موشکی اخیر علیه تروریست‌ها‌ گوشه‌ای از اقتدار ملت ایران بود که به خوبی هم انجام شد.
رئیس مجلس همچنین گفت: اما پاسخ اقدامات سنا و کنگره آمریکا علیه ملت ایران را با قاطعیت در صحنه‌ها‌ی مختلف خواهیم داد. ملت ایران،‌ ملتی انقلابی و غیرتمند با رهبری هوشمند و با صلابت است و در پیگیری اهداف انقلاب اسلامی‌با جدیت و قاطعیت عمل می‌کند.
تقدیر مراجع از حضور مردم
آیات عظام تقلید با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، از حضور باشکوه و وحدت آفرین مردم در این راهپیمایی تقدیر کردند‌.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی درحاشیه حضور در این راهپیمایی باشکوه درگفتگو با خبرنگاران با تقدیر ازمردم اظهار داشتند: روز قدس یک روز تاریخی است و ارکان غاصبان قدس را می‌لرزاند.این راهپیمایی باعث انسجام داخلی کشورمان می‌شود و ان انشاالله قدس آزاد خواهد شد.
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی هم گفتند: ایران اسلامی‌با انجام عملیات موشکی علیه تروریست‌ها‌ توانست قدرت خود را به جهانیان و دشمنان اسلام نشان دهد‌.
این مرجع تقلید در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس شهرستان دماوند، افزودند: امروز دشمنان اسلام گرچه به نام آمریکا، اسرائیل و داعش ظهور کرده اند اما بدانیم که آل سعود و دیگر کشورهای جهان هم جزئی از پیروان اقماری آنان هستند.
ایشان بر هوشیاری و آگاهی ملت ایران تاکید کردند و گفتند: ملت مسلمان و به پا خاسته ایران اسلامی‌باید بداند که امروز باید دشمن شناس باشند و عدل را احیا کنند تا به برکت قرآن کریم و عترت، ظلم از بین برود.مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی‌همواره در تمامی‌دوران‌ها‌ حقشناسی خود را از ایران مقتدر اعلام کرده اند؛ ایرانی که هم توانست تروریسم را از بین ببرد و هم با پرتاب موشک قدرت خود را نشان دهد‌.
آیت الله العظمی نوری همدانی هم گفتند: راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخی محکم و کوبنده به رژیم کودک کش اسراییل، آمریکا و ایادی استکبار است.
ملت ایران درکنار ملت فلسطین خواهد بود و تا زمانی که این کشور از وجود رژیم جعلی اسراییل پاک نشود، در صحنه حاضر هستند.
روحانی:دولت ایران پاسخ آمریکا را قاطع می‌دهد
رئیس جمهوری همراه و همگام با مردم مومن و انقلابی تهران در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی،در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگویی درباره پیام این حضور باشکوه مردم، گفت: قبل از هر چیز باید از ملت بزرگ ایران تشکر کرد که هر سال پرشورتر از سال‌های قبل در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند. پیام مردم در روز قدس پیام تنفر از رژیم صهیونیستی غاصب و اشغالگر و پیام حمایت از یک ملت مظلوم بزرگ در تاریخ است که ۷۰ سال مورد ظلم و ستم قرار گرفته است.
روحانی افزود: روز جهانی قدس امسال اهمیت ویژه دیگری هم دارد‌، از یکسو به خاطر حضور تروریست‌ها در منطقه که مورد حمایت صهیونیست‌ها هستند و مردم ما قاطعانه می‌خواهند تروریسم را از منطقه بزدایند و بیرون برانند.
مساله دیگر آمریکاست. آمریکایی‌ها‌ همواره به فکر تجاوز به حقوق مردم بودند و امسال هم طرح‌هایی که در سنا و مجلس نمایندگان علیه ملت ایران دارند، ملت ایران قاطعانه در این راهپیمایی می‌خواهد به آمریکایی‌ها‌ بگوید که پاسخ قاطع آنها را دولت جمهوری اسلامی‌ایران خواهد داد و مسیری که ملت ایران انتخاب کرده است، ادامه می‌یابد.
رئیس قوه قضائیه هم با بیان این‌که فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند،تاکید کرد: در دشمنی با اشغالگران صهیونیست، متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این رژیم را برخواهیم کند.
آیت‌الله آملی لاریجانی در راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که چرا نظام سلطه تلاش دارد مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود؟ گفت: مساله فلسطین یک مساله اساسی برای جهان اسلام است و نه فقط موضوع مظلومیت و اشغال ۷۰ ساله بلکه مساله نظام سلطه جهانی است و حمایتی که از این رژیم غاصب انجام می‌دهند. در طول این سال‌ها فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند.
وی ادامه داد: امروز ملت‌های مسلمان با همگرایی یکدیگر بر سر نظام سلطه فریاد می‌زنند و اذناب منطقه‌ایشان تلاش می‌کنند تا این همگرایی را خاموش کنند، البته موفق نخواهند شد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری هم گفت: پیام این راهپیمایی به آمریکا این است که ما نمی‌ترسیم و قدرتمند هستیم.
آیت الله احمد جنتی افزود:راهپیمایی روز جهانی قدس از پرتاب موشک برای آمریکا و اسراییل سنگین تر است. موشک‌ها‌ی پرتاب شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ابتدا به آمریکا و اسرائیل اصابت کرد و سپس به پیشانی داعشی‌ها‌ خورد.
دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، پیام روز قدس را وحدت تمام انسان‌ها‌ دانست و تأکید کرد: مهمترین پیام روز قدس وحدت برای ضربه زدن به اسرائیل است.
دکتر زهرا مصطفوی دختر گرامی‌حضرت امام در گفتگو با جماران، در باره پیام روز قدس اظهار داشت: حضرت امام (ره) پیام روز قدس را وحدت بین تمام انسان‌ها‌ی دنیا می‌دانستند. وحدت بین انسان‌ها‌، با هر مکتبی، می‌تواند حتی برای خود اسلام مفید باشد.
دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: باید فارغ از مذهب، همه مردم در مقابل آمریکا و اسرائیل وحدت داشته باشند و ایستادگی کنند. زیرا مهمترین پیام روز قدس وحدت برای ضربه زدن به اسرائیل است‌.
قطعنامه روز قدس
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در قطعنامه ای اعلام کردند: ‘آزادی بیت‌المقدس′ و ‘رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین’ از سلطه اشغالگران صهیونیست، آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام است.
راهپیمایان،’آزادی بیت‌المقدس′ و ‘رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین’ از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی‌و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانستند واعلام کردند که تمامی‌ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی‌به کار خواهند گرفت.
در این قطعنامه، آزادی قدس شریف و تلاش برای ‘زوال و نابودی قطعی اسرائیل’ و محو غده سرطانی منطقه همچنان ‘اولویت اول جهان اسلام’ و تنها راه حل مسأله فلسطین را ‘بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا’ و ‘برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور’ دانسته شده است.
راهپیمایان ضمن حمایت از ‘خط مقاومت و انتفاضه’ و تأکید بر ضرورت وحدت، همگر‌ایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی،’فتنه’ داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن و بحرین را محکوم کردند.
در ادامه این قطعنامه، تلاش شیطانی ‘آل‌سعود’ و برخی کشورهای منطقه در جهت امنیت‌سازی برای صهیونیست از طریق حمایت از تروریسم محکوم شده و آمریکا همچنان’شیطان بزرگ’، غیر قابل اعتماد و دشمن شماره یک دانسته شده است.
راهپیمایان همچنین تلاش صهیونیست‌های خبیث برای استحاله فرهنگ و هویت جوامع اسلامی‌از طریق مجامع و نهادهای بین‌المللی و تحمیل برخی سندهای به اصطلاح جهانی مانند سند ۲۰۳۰ یونسکو را محکوم و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و تاریخ‌ساز حرم،از نقش‌آفرینی‌های راهبردی و مستشاری سپاه پاسداران در جبهه مقاومت اسلامی‌به‌ ویژه مقابله با تروریست‌های تکفیری حمایت کردند‌.
حضور مقامات در راهپیمایی
در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس حجت الاسلام والمسلمین سیدمیثم خامنه ای‌، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر فیروزآبادی مشاور عالی نظامی‌رهبری، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حجازی از اعضای دفتر رهبری، ‌، اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران،‌، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، محمدرضا باهنر، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، محسن مهرعلیزاده، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، صالحی امیری وزیر ارشاد،علی مطهری نائب رئیس مجلس، کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، آیت‌الله ری‌شهری و…هم شرکت کردند.
تقدیرشورای هماهنگی تبلیغات
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با صدور بیانیه ای از خلق حماسه عظیم حضور و نمایش وحدت، اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی‌همگام و همصدا با « امت بزرگ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم » و سایر مسلمانان و آزادیخواهان عالم، در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد و این حرکت عظیم را مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی و صهیونیسم اشغالگر دانست‌.
دراین بیانیه آمده است:
ابتکار معجز‌گون و آینده‌نگرانه احیاگر اسلام ناب محمدی (ص ) در نامگذاری آرمانی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس و پایبندی عملی توأم بابصیرت و زمان‌شناسی مردم شریف و متدیّن در لبیک جانانه به ندای ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی‌حضرت امام خمینی ( ره )و در استمرار این طریق الهی و وظیفه‌شناسی ملّت سلحشور با تبعیت محض آنان از رهنمودهای گهربار خلف صالح بنیانگذار نظام مقدس اسلامی‌حضرت امام خامنه‌ای«مدظله‌العالی» و دیگر مراجع عظام تقلید در مقطع حساس کنونی تجلّی‌گر خلق حماسه ماندگار دیگری در سی و نهمین سال از برگزاری راهپیمایی‌ یوم الله قدس است.
به درستی که تشکر از این همه شور و شعور به غلیان در آمده از ابراز همدلی و کمک به مردم مظلوم اما مبارز و قهرمان سرزمین‌ها‌ی اشغالی فلسطین اگر امری محال نباشد‌، اما کاری بس سخت و دشوار است‌.به پاس سپاس از ملت بزرگ و ظلم ستیز و مردم عزیز و روزه دار ایران‌، تمامی‌گروها‌، احزاب‌، اقشار، اصناف و آحاد مختلف مردمی، تمامی‌پیروان ادیان الهی که در جای جای میهن اسلامی‌همراه با سایر مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس مرگ امریکا و صهیونیسم اشغالگر را فریاد زدند و همچنین از رهنمودهای روشنگرانه علمای اعلام و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و تمامی‌خادمین صدیق مردم فهیم و دشمن‌شناس و خدمتگزاران دلسوز امر برگزاری مراسم‌، اعم از دستگاه‌ها‌‌، ارگان‌ها‌، نهادهای مختلف و تمامی‌اصحاب رسانه‌ها‌ی جمعی که در افزایش آگاهی بخشی و تشویق مردم به حضور پرشور و آگاهانه در راهپیمایی روز جهانی قدس نقش بی بدیلی داشته اند، صمیمانه قدردانی می‌کند.


نوشته شده در   شنبه 3 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode