ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1396     |     کد : 178327

در خطبه های نماز جمعه بناب مطرح شد؛

انتخابات میدان امتحان بود/ امام جمعه نباید یک طرفه سخن بگوید

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بناب با تشریح فضائل، شخصیت و عظمت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: هنوز جهان برای تبیین معرفت و منزلت آن حضرت نابالغ است.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بناب با تشریح فضائل، شخصیت و عظمت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: هنوز جهان برای تبیین معرفت و منزلت آن حضرت نابالغ است.

وی افزود: دنیا برای شناخت هرچه بیشتر امیرالمؤمنین علی(ع) نیاز به تکامل و رشد فراوان دارد و قطعاً شناخت ایشان برای آن ها از محالات است.

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: معاویه سرسخت ترین دشمن امیرالمؤمین علی(ع) در تشریح و توصیف آن حضرت می گوید«علی (ع) کل آسمان هاست و بقیه مردم خاک هستند.».

باقری بنابی همچنین با بیان اینکه شیعه و سنی در تحلیل و توصیف مقام و جایگاه و عظمت حضرت علی(ع) در مانده اند؛ تأکید کرد: امروز افتخار می کنیم که پیرو امیرالمؤمین علی(ع) بوده و آن را یدک می کشیم و همین تکلیف ما را در این ارتباط خطیر کرده است.

فاصله زیادی با جامعه علوی و مهدوی داریم

وی خاطرنشان کرد: مع الأسف ما امروز فاصله زیادی با جامعه علوی و مهدوی داریم و انتخابات گذشته نمودار آن بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه انتخابات میدان امتحان بود و کشوری که قریب به اتفاق مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) هستند؛ گفت: در پس و پیش تبلیغات انتخابات نامزدهای انتخابات و طرفداران آن ها چه ناسزاها، چه نارواها و چه تهمت هایی که نگفتند!

حجت الاسلام باقری بنابی اذعان کرد: ماه رمضان و شب های قدر برای این است که به خود برگردیم، علوی فکر و علوی عمل کرده، رقیب را تحمل کنیم و این حماسه عظیمی که با مشارکت قریب به ۴۲ میلیون نفری در کشور اتفاق افتاد قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی افزود: نباید مردم را به جان همدیگر بیندازیم و لازم است استغفار و توبه کنیم.

امام جمعه بناب در ادامه خطبه ها به جایگاه رفیع تریبون نماز جمعه در کشور اشاره و اظهار کرد: اینجا جایگاه پیامبر اکرم(ص) و سنگر عدالت است. گرچه بنده پیاده هستم ولی تریبون نماز جمعه تریبون احزاب نیست و بعضاً انتظار این است که امام جمعه بناب چرا برخی مسئولان را بخاطر عملکرد ضعیف آن ها مورد سرزنش قرار نداده و انتقاد نمی کند.

حضور پرشور مردم و جوانان در برنامه های شب های قدر

باقری بنابی تصریح کرد: جایگاه تریبون نماز جمعه چنین ایجاب می کند که در کنار نقد عملکردهای مسئولان از زحمات آن ها نیز تقدیر بعمل آید.

وی اذعان کرد: صرف انتقاد عادلانه نیست و این گونه رفتارها در جامعه جواب نداده و نمی دهد و غیر از افزایش کینه و دشمنی ها مردم از نظام سلب اعتماد می شوند.

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: امام جمعه نمی تواند یک طرفه صحبت کند. امام جمعه باید نقش پدری را در جامعه ایفاد کند و اگر چنین نکند اشتباه کرده و راه را خطا می رود!

باقری بنابی تأکید کرد: نقد و انتقاد داریم، زیاد هم داریم اما در وقت مناسب به مسئولان رده بالای نظام هم نوشتیم و هم از نزدیک گفتیم و بی پرده مطالب را در جلسات خصوصی عرض کردیم و بنده تا زنده ام این راه و این مسیر را ادامه خواهم داد. چرا که مسئول را از اعتبار انداختن عادلانه نیست و هر امام جمعه ای که این مسیر را طی کند راه را خطا رفته است.

امام جمعه شهرستان بناب در ادامه خطبه ها ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم علی الخصوص جوانان در برنامه های شب های احیاء و قدردانی از تلاش های خالصانه مدافعان حرم، از زحمات نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه که در جهت ایجاد آسایش و امنیت مردم شبانه روز تلاش می کنند، تجلیل کرد.

 


نوشته شده در   جمعه 26 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode