ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 خرداد 1396     |     کد : 178055

عهد ناگسستنی با امام و رهبری

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) فردا در حرم مطهر ایشان برگزار می‌شود و ملت مومن و قدرشناس ایران اسلامی همچون سال‌های گذشته ...

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) فردا در حرم مطهر ایشان برگزار می‌شود و ملت مومن و قدرشناس ایران اسلامی همچون سال‌های گذشته خود را برای حضور گسترده و پرشور در این مراسم آماده می‌کنند و فردا یک‌بار دیگر با آرمان‌های امام تجدید میثاق کرده و بر تداوم راه ایشان در سایه هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کنند.

به گزارش جام‌جم، مراسم 14 خرداد برخلاف سال‌های گذشته که از ساعت 9 تا 11صبح برگزار می‌شد، امسال به‌دلیل تقارن با ماه رمضان عصر 14خرداد و از ساعت 18 عصر تا 20 در حرم امام(ره) برگزار می‌شود. این مراسم با حضور همه شخصیت‌های نظام و با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.

محمدعلی انصاری، دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در همین ارتباط گفت: این مراسم باشکوه ایجاب می‌کند به مسائل امنیتی توجه داشته باشیم، در همین راستا کمیته امنیت به ریاست وزیر کشور تشکیل‌شده و دستورالعمل‌های اطلاعاتی را صادر کردند اما تنها توصیه به کمیته امنیت این است که مراسم امام باید یک مراسم روان بدون دغدغه و تکریم زائران و توجه به مسائل امنیتی باشد. انصاری با تأکید بر این‌که ما به دنیا نشان خواهیم داد که 28 سال از رحلت امام گذشته اما مردم تهران با زبان روزه همچنان وفادار به امام هستند، خاطرنشان کرد: ما 10 عنوان کتاب از اندیشه‌های امام و 7 عنوان نشریه ویژه جوانان، نوجوانان، کودکان، دانش آموزان و دانشجویان برای توزیع بین زائرین آماده کرده‌ایم.

پیش‌بینی حضور 250هزار زائر

وی گفت: جمعیت مهمانان 250 هزار نفر است که عمدتاً از استان تهران، البرز، قم و بخش‌های استان سمنان و اصفهان خواهند بود و قریب به 10 هزار نفر نیرو آموزش‌دیده بسیجی و سپاهی مسئولیت رفاهی را برعهده ‌دارند.

همچنین هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار ویژه شهرستان ری در تشریح آخرین اقدامات شهرستان ری برای برگزاری مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: امسال به دلیل تقارن سالگرد رحلت حضرت امام(ره) با ماه مبارک رمضان، و همچنین به این دلیل که شهروندان به‌دلیل مسائل شرعی در مورد روزه، نمی‌توانند از اقصی نقاط ایران، برای زیارت امام خویش به تهران سفر کنند، تدارک اسکان برای مسافران در نظر نگرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در پایان مراسم 14 خرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، در قالب بسته‌هایی که در نظر گرفته شده، از دوستداران حضرت امام پذیرایی خواهد شد تا روزه خویش را در حرم ایشان افطار کنند.

جمالی‌پور پیش‌بینی کرد در حدود چهل‌هزار نفر در داخل حرم جای می‌گیرند و بقیه نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در اضلاع و صحن‌های حرم مستقر می‌شوند.

جمالی‌پور همچنین درخصوص انتقال زائرین به حرم امام خمینی(ره) گفت: برای سهولت امر تردد و ایاب و ذهاب شهروندان در روز 14 خرداد، سرویس‌هایی در نقاط مختلف شهر برای انتقال زائرین تدارک دیده شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور هم از بیمه شدن زائران و تمامی افراد حاضر در مراسم بیست‌و‌هشتمین سالگرد امام خمینی(ره) خبر داد.

مرتضی اکبرپور گفت: برابر تدابیر اتخاذ‌شده در ستاد ارتحال امام خمینی تصمیم بر آن شد تا تمامی زائران از زمان آغاز سفر تا پایان مراسم تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که این پوشش بیمه‌ای رایگان است گفت: اعتبارات آن نیز از سوی دستگاه‌های دولتی تامین شده است.

تبیین شخصیت امام عامل مصونیت‌ساز انقلاب

در همین حال ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت یوم‌الله 14 و 15 خرداد، با تاکید بر همراهی و شرکت یکپارچه خانواده بزرگ نیروهای مسلح در تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) و بیعت مجدد با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، از اقشار و آحاد امت ولایت مدار و انقلابی کشور برای حضور گسترده و پرشور در آیین‌های گرامیداشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دعوت به عمل آورد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حضرت امام خمینی(ره) با رهبری حکیمانه و عالمانه خود عظیم‌ترین حماسه مردمی و شگفت‌انگیزترین پدیده قرن اخیر را با خلق یک حکومت دینی برخاسته از اراده مردم طراحی و پایه‌گذاری نمود که منافع استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار را با بیداری ملت‌های مسلمان و مظلوم در سراسر جهان به‌چالش کشید و نویدبخش تحقق نظم نوین الهی مبتنی بر اسلام ناب محمدی گردید. تبیین شخصیت و اندیشه امام راحل(ره) عامل مصونیت‌ساز انقلاب اسلامی است.

 


نوشته شده در   شنبه 13 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode