ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1396     |     کد : 177995

در آیین بدرقه امام جمعه؛

استاندار: آیت الله شبستری تابوی حمایت از بخش خصوصی را شکست

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش بارز امام جمعه سابق تبریز در حمایت از تولید و رونق اقتصادی در کشور، گفت: آیت الله مجتهدشبستری جزو اولین کسانی بود که در سال های اولیه دهه 1370توانست تابوی حمایت و جانبداری از بخش خصوصی را بشکند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش بارز امام جمعه سابق تبریز در حمایت از تولید و رونق اقتصادی در کشور، گفت: آیت الله مجتهدشبستری جزو اولین کسانی بود که در سال های اولیه دهه 1370توانست تابوی حمایت و جانبداری از بخش خصوصی را بشکند.


اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در مراسم بدرقه آیت الله محسن مجتهدشبستری در فرودگاه بین المللی تبریز، ابعاد شخصیتی وی را زیاد دانست و افزود: هرچند در باره ویژگی های علمی، فقهی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی این بزرگوار می توان ساعت ها صحبت کرد، اما یکی از برجسته ترین خصوصیات وی به مسایل اقتصادی و حمایت های بی شائبه ایشان از بخش خصوصص بر می گردد.
وی با اشاره به آشنائی خود با آیت الله مجتهدشبستری در سال های 1370 و 1371، گفت: بنده به عنوان نماینده مردم تبریز و آیت الله شبستری به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس چهارم بودیم که از نزدیک شاهد تلاش های وی برای ایجاد تحولات اساسی در حوزه های اقتصادی بودم.
جبارزاده ادامه داد: به باور بسیاری از کارشناسان مجالس سوم و چهارم جزو بهترین و قوی ترین مجالس جمهوری اسلامی بوده است که به دلیل وجود شخصیت های ممتاز علمی، اقتصادی و سیاسی به لحاظ قانون گذاری جزو معدود مجالس موفق بود.
وی اضافه کرد: در چنین مجلسی آیت الله مجتهدشبستری رئیس کمیسیون بارزگانی وقت و اقتصادی کنونی بودند که علیرغم جو سنگین آن روزهای کشور علیه بخش خصوصی و فعالیت صنعتگران غیردولتی، وی از همان ابتدا حامی اصلی بخش خصوصی بوده و بسیاری از تحولات کنونی در عرصه های اقتصادی مدیون تلاش های ایشان است.
جبارزاده اظهار کرد: در آن سال ها هرچند ایشان هنوز به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی منصوب نشده بودند، اما در کنار نمایندگان استان با جدیت پیگیر مسایل استان بوده و در جلسات نمایندگان آذربایجان شرقی شرکت می کردند و متحمل زحمات زیادی می شدند.
وی یادآور شد: در آن سال ها حمایت از بخش خصوصی گزینه سختی برای مدیران و مسئولان بود و به دلیل سلایق خاص جامعه افراد بسیار کمی از آن حمایت می کردند و اکثر مسئولان از بخش خصوصی فاصله می گرفتند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خاطره ای از آن دوران، گفت: در آن دوران یک کارخانه بر اساس اصل 44 در تبریز به بخش خصوصی واگذار می شد که آیت الله شبستری در مراسم مربوطه حاضر شدند و بحث سنگین حمایت از بخش خصوصی در ان سال ها را شکستند و امروز اگر موفقیت هایی در استان در ابعاد سرمایه گذاری و بخش خصوصی حاصل شده است، نقش بارز آیت الله در آن به وضوع دیده می شود.
جبارزاده با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد ، گفت: آیت الله شبستری 24 سال قبل این موضوع را درک کرده بودند و دلسوزی های فراوانی در این زمینه داشتند.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات 22 ساله آیت الله مجتهدشبستری، از ایشان به عنوان عمار ولایت در آذربایجان نام برد و گفت: مردم ولایت مدار آذربایجان و تبریز هرگز خاطرات شیرین خود با ایشان را فراموش نخواهند کرد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام‌عسکر کریمیان افزود: تشکر ما از جایگاه والای آیت الله چندان قابل توجه نیست، چراکه این حضور 22 ساله و اقدامات مختلف در جهت توسعه استان به ‌خاطر خدا بوده و صرفا برای عمل به وظیفه بوده است.
آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه سابق تبریز با 80 سال سن پس از 22 سال به دلیل شرایط جسمانی از این سمت خداحافظی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم از روحانیون برجسته آذربایجان و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان امام جمعه جدید تبریز منصوب شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 9 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode