ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 خرداد 1396     |     کد : 177945

نیروهای عراقی به آخرین سنگر داعش در موصل رسیدند

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود، با آزادسازی چند منطقه دیگر در غرب موصل، به آخرین سنگرهای داعش در این شهر رسیدند.

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود، با آزادسازی چند منطقه دیگر در غرب موصل، به آخرین سنگرهای داعش در این شهر رسیدند.
در این راستا، نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود، دو منطقه «الشفاء» و «الزنجیلی» را در شمال منطقه «موصل قدیم» از اشغال داعش آزاد کردند و وارد بیمارستان «الجمهوری» شدند.
در این رابطه، منابع امنیتی گفتند: نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل شهر موصل، با به هلاکت رساندن ۲۹ داعشی، وارد مناطق «الشفا» و «الزنجیلی» شدند و به این ترتیب تنها منطقه «موصل قدیم» تحت اشغال داعش باقی مانده است؛ محله‌ای که با توجه به بافت متراکم آن، احتمالا شدیدترین درگیری‌هایی که نیروهای عراقی تاکنون شاهد آن بوده‌اند را به آنها تحمیل می‌کند.
این منابع افزودند: داعشی‌ها با عقب نشینی تدریجی از بقیه مناطق موصل، خود و خانواده‌هایشان اکنون در منطقه «موصل قدیم» محاصره شده‌اند و جنگ در این منطقه، جنگ برای بقا است و داعشی‌ها عملا چیزی برای از دست دادن ندارند که همین موضوع احتمال افزایش تلفات غیر نظامیان را به شدت افزایش می دهد.
از سوی دیگر، ، الحشدالشعبی نیز با پشتیبانی هوایی بالگردهای ارتش، روستاهای «العدنانیه»، «القابوسیه» و همچنین منطقه «القحطانیه» را در غرب الانبار آزاد کردند. در همین حال، منابع امنیتی عراق از کشته شدن دست کم ۴۹نفر از عناصر داعش در حملات هوایی ارتش عراق به استان های«کرکوک» و «نینوا» خبر دادند.
در این رابطه، یک منبع امنیتی در استان کرکوک در شمال عراق اعلام کرد: ۲۰ عضو گروه تروریستی داعش در حمله جنگنده های عراق به جنوب غربی این استان کشته شدند.این منبع خبری همچنین از هلاکت ۲۹ تروریست دیگر و انهدام شش خودروی آنها در حمله هوایی به دو منطقه «البعاج» و «القیروان» در غرب موصل خبر داد.
همچنین انفجاری انتحاری در مرکز شهر «بعقوبه»، در استان «دیالی» عراق، چهار کشته و ۱۴زخمی بر جا گذاشت. در این رابطه، یک منبع امنیتی در استان دیالی گفت: این عامل انتحاری، کمربند انفجاری خود را مقابل یک مرکز امنیتی در ورودی خیابان «المحافظه»، در مرکز شهر بعقوبه منفجر کرد.این منبع امنیتی افزود: در این انفجار همچنین تعدادی از خودروها در محل دچار آتش سوزی شدند. منابع امنیتی همچنین از احتمال افزایش شمار کشته ها خبر دادند.
از طرفی، تروریست‌های داعش با یورش به مواضع پیشمرگه در منطقه «طوزخورماتو»، در استان صلاح الدین عراق و کشتن شماری از نیروهای آنان، تلاش کردند نقاطی را به اشغال درآورند اما ناکام ماندند. در چنین شرایطی، حمله جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع «پ.ک.ک» در شمال عراق ، به کشته شدن ۱۳ تن از عناصر این گروه منجر شد.
در همین حال،نیروی هوایی ترکیه مواضع پ.ک.ک در شهر وان را نیز بمباران کرد که ۱۰ تن از شبه نظامیان وابسته به این گروه کشته شدند.
در خبر دیگری، روسیه با ابراز نگرانی شدید از قتل عام شمار زیادی از غیرنظامیان عراقی بر اثر بمباران جنگنده های آمریکایی و ائتلاف وابسته، تاکید کرد: ابعاد کشتارهای صورت گرفته اخیر در شهر موصل، شوک آور است.


نوشته شده در   دوشنبه 8 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode