ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 خرداد 1396     |     کد : 177864

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی،

عظمت ماه رمضان به دلیل نزول قرآن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:عظمت ماه رمضان به خاطر نزول قرآن است، قرآنی که انسان فرشی را عرشی و ملکوتی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:عظمت ماه رمضان به خاطر نزول قرآن است، قرآنی که انسان فرشی را عرشی و ملکوتی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در مراسم تجلیل از طلاب برگزیده حوزه های علمیه خواهران استان که درمصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و روحایت ابتدا باید خود نسبت به تهذیب نفس بپردازد، سپس اقدام به هدایت جامعه بپردازد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و فرصت‌های تبلیغی ماه ضیافت الهی، خاطرنشان کرد: عظمت ماه رمضان به خاطر نزول قرآن است، قرآنی که انسان فرشی را عرشی و ملکوتی می‌کند و جامعه با تمسک به آیات الهی به تعالی می‌رسد، بنابر این نباید در این ماه عزیز از ترویج معارف قرآنی غافل شوید.

دکتر حسینی رسالت مبلغان دینی را گسترش ارزش‌های اسلامی و ترویج اخلاق و معرفت در جامعه دانست و افزود: رساندن پیام وحی به جامعه منجر به صفای قلوب و اندیشه‌ها برای پذیرش احکام و معارف دینی است، در عصری که بزرگترین گمشده بشریت؛ معنویت است، مبلغان دینی رسالت خطیری بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با تأکید بر مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی در امر تبلیغ دین، گفت: هرگونه کم‌کاری حوزه های علمیه خواهران منجر به گشودن فضایی وسیع برای عده‌ای بی‌سواد و خانم جلسه‌ای ها خواهد شد که حتی برخی از آنان سواد خواندن و نوشتن نیز ندارند.

وی با بیان این‌که در برخی مواقع مبلغه‌های سنتی و گاه بی‌سواد عرصه را برای مبلغان حوزوی تنگ کرده‌اند، افزود: برخی از این افراد قبل از انقلاب در مرام و مسلک خاص بودند و بعد از انقلاب رنگ عوض کرده و حتی باسواد پنجم ابتدایی و دریافت هزینه های کلان در مجالس و محافل مذهبی بانوان برنامه اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: باید نیت‌ها را اصلاح کنیم؛ اگر برای کسب درآمد و شغل وارد عرصه تبلیغ دین شده‌اید، راه را اشتباه آمده‌اید، اگر دلسوز جامعه و جوانان هستید؟ باید با توطئه‌های روز دشمنان آشنا شده و نسبت به فتنه‌های بدخواهان اسلام و تشیع آمادگی لازم را کسب کنید.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 4 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode