ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 ارديبهشت 1396     |     کد : 177668

وزیر ورزش و جوانان در بازدید از مؤسسه اطلاعات: اعتبارات بخش جوانان ۷۰ برابر شده است

اعتبارات بخش جوانان کشور از سال ۹۲ تاکنون ۷۰ برابر شده و از ۶ میلیارد تومان به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اعتبارات بخش جوانان کشور از سال ۹۲ تاکنون ۷۰ برابر شده و از ۶ میلیارد تومان به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ظهر دیروز در بازدید از مؤسسه اطلاعات و شرکت ایرانچاپ با اعلام این مطلب افزود: دولت یازدهم به امور جوانان اهتمام ویژه کرده است به طوری که شورای عالی جوانان که سالها غیرفعال شده بود، مجدداً تشکیل جلسه داد و به طور جدی به حل و فصل مسائل جوانان ورود کرد.
سلطانی‌فر گفت: وزارت ورزش و جوانان به حمایت از تشکل‌های غیردولتی جوانان اهتمام دارد به طوری که شمار این تشکل‌ها از ۵۰ تشکل در آغاز دولت به بیش از ۲هزار تشکل افزایش یافته است.
وزیر ورزش گفت: شخص رئیس جمهوری هم به مسائل جوانان و هم به حوزه ورزش توجه اصولی دارد. ایشان در حوزه ورزش دستور دادند که حمایت از ورزش حرفه‌ای بانوان در رأس برنامه ها قرار گیرند و شرایط حضور و رقابت بانوان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی بیش از پیش مهیا شود.
سلطانی‌فر افزود: مطالعات جداشدن وظایف جوانان از وزارت ورزش انجام شده و در اختیار رئیس جمهوری قرار گرفته است و آقای
روحانی دستور بررسی آن را داده‌اند.
به گفته وی در صورت تصویب این پیشنهاد در هیأت دولت، لایحه مزبور به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: در صورت تصویب مجلس، وزارت ورزش مستقل خواهد شد و سازمان ملی جوانان بار دیگر متولد می‌شود.
حال ورزش کشور خوب است
سلطانی فر در ارزیابی کلی از حال فعلی ورزش کشور گفت: حال ورزش کشور خوب است. از نظر نتایج و دستاوردها و مسابقات بین‌المللی وضع خوبی داریم. هیچگاه در تاریخ ورزش کشور این توفیق را نداشتیم که در همه رده‌های سنی والیبال و فوتبال به مسابقات جهانی صعود کنیم و در مسابقات فوتبال ساحلی جهان سوم شدیم همچنین بانوان ما توانستند در آسیا موقعیت برتر را کسب کنند.
وی تأکید کرد: انشاءالله قصد داریم این دفعه سنت شکنی کنیم و۲ دوره پشت سرهم و متوالی به جام جهانی فوتبال صعود کنیم. سلطانی‌فر گفت: از برجام به این طرف ۶۶ رویداد بین‌المللی را میزبانی کرده‌ایم. از جمله مسابقات شطرنج قهرمانی جهان بانوان و ماراتن پارس در تهران، جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه، جام جهانی کشتی فرنگی در آبادان ضمن آن‌که افتخار کسب اولین مدال المپیک بانوان در رشته تکواندو را به دست آوریم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: بر روی رشته‌های پایه و پرمدال از جمله دوومیدانی، شنا، ژیمناستیک، قایقرانی و تیراندازی تمرکز و تلاش بیشتر کرده‌ایم.
برای اولین‌بار والیبال ما به مرحله یک هشتم نهایی رفت. بعد از ۱۶سال کشتی آزاد توانست مدال طلا بگیرد. دونده ما ـ تفتیان ـ توانست به مرحله دوم مسابقات دو ومیدانی راه پیدا کند اکنون از ۴تیم باشگاهی فوتبال ما که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند ۳تیم باشگاهی به مرحله دوم صعود کردند که دستآورد بزرگی است.
تیم ملی فوتبال ما در ۷ بازی ۱۷امتیاز دارد و گل نخورده است و چنانچه از ۳ بازی باقیمانده یک بازی را ببرد، به جام جهانی صعود خواهیم کرد.
هم در قهرمانی و هم در همگانی پیشرفت کرده‌ایم
وی افزود: در مجموع فکر می‌کنم با همه تلاش‌هایی که همکاران من در این دولت انجام داده‌اند؛ وضع فعلی ورزش کشور هم در بخش قهرمانی و هم همگانی خیلی بهتر از گذشته است. براساس آمارهای رسمی ۲۰ تا ۲۱درصد مردم در بخش ورزش همگانی فعال هستند. در ورزش بانوان اتفاقات خوبی افتاده است یا در حال رخ دادن است. هم تعداد ورزشکاران، هم تعداد روسای زن فدراسیون‌ها و هیات‌ها بیشتر شده است.
ظرفیت‌های ورزش بانوان ارتقا یافته و در آینده در ورزش بانوان به ویژه در بخش قهرمانی و در مسابقات بین‌المللی خبرهای خوب بیشتری خواهیم داشت.
در مجموع از نظر مدال‌هایی که در ۱۶ دوره المپیک گرفته‌ایم، بیش از دو سوم آنها در سال‌های بعد از انقلاب و در جمهوری اسلامی ایران بوده است. از ۱۸ مدال طلا ۴ مدال مربوط به قبل از انقلاب و ۱۴ مدال مربوط به بعد از انقلاب است. این نشاندهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران به بخش ورزش، اوقات فراغت جوانان و بحث سالم‌سازی جامعه از طریق گسترش ورزش همگانی نگاه ویژه دارد.
همگرایی ضامن پیشرفت
وزیر ورزش و جوانان گفت: همگرایی بین بخش‌های مختلف ورزش کشور باید به‌وجود آید تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم. البته گرچه ۳ مداله‌های المپیک داریم که هادی ساعی، محمد نصیری و مرحوم تختی هستند، اما هنوز با کشورهایی که یک ورزشکارشان در طول سه المپیک ۲۷ مدال دارد، یا ژیمناستی که در یک دوره المپیک به تنهایی ۷ مدال طلا گرفت، فاصله زیادی داریم. وزیر ورزش گفت: در سال ۹۶ با رفع تحریم‌ها، منابع بیشتری را در اختیار خواهیم گرفت پروژه‌های نیمه‌تمام خود را تمام خواهیم کرد.
سلطانی‌فر یادآور شد: در بخش سخت‌افزارها وضع مطلوب‌تر شده است. قبلاً ورزشگاه‌های آزادی و تختی را برای برگزاری مسابقات بین‌المللی داشتیم، اما اکنون به برکت سرمایه‌گذاری و نگاه عدالت محور نظام ۷ ورزشگاه خوب بالای ۵۰ ـ ۴۰ ـ ۳۰ هزار نفری در استان‌های مختلف داریم. ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، پارس شیراز، نقش جهان اصفهان، غدیر اهواز، ثامن مشهد و در ۲۰ مراکز استان‌، ورزشگاه‌های ۱۵ هزار نفری ساخته‌ایم که انشاالله دو استادیوم را در هفته جاری در بوشهر و بجنورد افتتاح خواهیم کرد. اگر بتوانیم پروژه‌هایمان را در برنامه پنجساله ششم تکمیل کنیم مطمئناً از نظر فضای مورد نیاز ورزش کمبود نخواهیم داشت.
یک توضیح آماری
سلطانی‌فر درباره سرانه آماری ورزش هم گفت: سرانه فضای ورزشی که گفته می‌شود در کشور زیر ۷ر۱ متر است، فقط مربوط به اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان است ولی مکان‌های قابل توجهی هم هست که آموزش و پرورش، وزارت کار، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح دارند. اگر بتوانیم همگرایی و هماهنگی ایجاد کنیم از نظر فضای ورزشی در بسیاری از شهرها کمبود نداریم. مشکل اصلی، نبود برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌برداری و بهره‌وری بهینه است.
سلطانی‌فر به مطالبه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌های دقیقی که در ورزش بانوان انجام داده‌ایم، معتقدیم علاوه بر عملکرد خوب بانوان ورزشکار ایران در مسابقات اسلامی که در حال برگزاری است در مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان هم شاهد مدال‌آوری خوب بانوان خواهیم بود. برای بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در حال برنامه‌ریزی هستیم و طبق تحلیل‌هایی که کرده‌ایم امکان گرفتن ۳ مدال توسط بانوان المپیکی ایران را داریم.
در نهایت تصورم این است که با توجه و حمایت ویژه رئیس جمهوری و تأکید ایشان و تکلیف کردن به اینجانب مبنی بر پرداختن، تمرکز و حمایت جدی نسبت به ورزش بانوان و توسعه ورزش بانوان، خبرهای خوب بیشتری از ورزش بانوان خواهیم شنید.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی که میان همه عوامل دست‌اندرکاران ایجاد می‌کنیم، بتوانیم در آینده شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها باشیم. مطمئن هم هستیم که بعضی از ناهنجاری‌هایی که اکنون در ورزشگاه‌ها وجود دارد، با حضور خانواده‌ها و ملاحظات اخلاقی آنان از بین خواهد رفت. امیدواریم حریم خانواده‌ها را با غیرت دینی و اخلاقی اجتماعی محترم بشماریم.
گفتنی است مسعود سلطانی‌فر روز گذشته با حضور در مؤسسه اطلاعات ضمن بازدید از مؤسسه و شرکت ایرانچاپ، با مدیران مؤسسه اطلاعات و مجله دنیای ورزش به گفتگو نشست که شرح آن در شماره این هفته دنیای ورزش منتشر می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 25 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode