ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 ارديبهشت 1396     |     کد : 177468

توسط یک هنرمند خود آموخته مصری : بزرگترین قرآن دست‌نویس جهان رونمائی شد

هنرمند خود آموخته مصری بزرگترین قرآن دست‌نویس جهان را رونمائی کرد.

هنرمند خود آموخته مصری بزرگترین قرآن دست‌نویس جهان را  رونمائی کرد.
یک هنرمند خود آموخته مصری، 3 سال از عمر خود را صرف ایجاد آنچه که او معتقد است بزرگترین قرآن جهان است صرف کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، دیوارها و سقف خانه «سعد محمد»(Saad Mohammed) در شهر Belqina در شمال قاهره پایتخت مصر، به زیبائی با نقوش اسلامی که با دست رنگ آمیزی شده‌اند مزین شده است.
وی در این اتاق‌ها یکی از بزرگترین قرآن‌های دست‌نویس جهان را به طول 700 متر و روی کاغذ به رشته تحریر درآورده است او امیدوار است بتواند این اثر را در کتاب جهانی گینس به ثبت برساند.
وی از مسئولان مصر خواست از وی حمایت کنند تا بتواند این کتاب را در کتاب گینس ثبت کند.
محمد ادامه داد: ترکیه تا کنون ۳۰ قرآن متحرک به طول ۲۱۷ متر ساخته، اما من این قرآن را به طول ۷۰۰ متر و با امکانات شخصی خود نوشتم و بنا دارم محفظه ای شیشه ای نیز برای آن بسازم تا محفوظ بماند.
وی درباره روش نوشتن این قرآن گفت: در زمان نوشتن آیات قرآن ساعت های متمادی روز دو زانو می نشستم و همین باعث شد زانوهایم پینه ببندد.
سعد محمد حشیش، هنرمند میانسال مصری از روستای «بلیقنا» از توابع «مرکز محله کبری» استان الغربی این کشور، هفت سال پیش کار نگارش این قرآن خطی را در اندازه‌ ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر در کنار کتابت برخی آثار ارزشمند دیگر آغاز کرد.
او در این باره می‌گوید: اکنون ۵۸ ساله هستم، در خانواده‌ای ساده بزرگ شدم و به دلیل مشکلات مختلفی که داشتم، نتوانستم تحصیلات آکادمیک خود را حتی تا پایان مقطع ابتدائی ادامه دهم.
سعد محمد افزود: ایمان داشتم که عشق به مطالعه تنها راه ارتقای فرهنگ است. کشاورزی کردم و در کنار این شغل، خط عربی و هنر نقش‌ونگار و تذهیب را فرا گرفتم. همواره آرزو داشتم که نسخه‌ای از قرآن را به خط خودم و با نقش و نگاری ابتکاری، به رشته تحریر درآورم.
در ابتدای کار فکر نمی‌کردم این امر سخت و پیچیده باشد؛ سه سال زمان برد تا کار نگارش نخستین قرآن خطی بزرگ گیاهی به پایان برسد، چرا که قرآن‌نویسی دقت فراوانی لازم دارد و جای هیچ گونه خطا و اشتباهی در نگارش نیست.
وی افزود: حین کار بارها سرخورده و مأیوس می‌شدم، چرا که کوچکترین اشتباهی در نگارش یک حرف و حتی یک علامت مرا مجبور می‌کرد تا صفحه را از نو بنویسم.
سعد محمد با اشاره به اینکه قبل از این اثر، نسخه‌های دیگری از قرآن را در ابعاد ۵۰ در ۷۵ سانتی‌متر به مدت دو سال نگارش و تذهیب کرده است، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای موادی که در کتابت و تذهیب قرآن صرف می‌شود، تصمیم گرفتم قرآنی را نگارش کنم که ورق‌ها، جوهر و رنگ‌های لازم برای نقش و نگار آن را خودم بسازم تا هزینه بالایی را متحمل نشوم. لذا با درآمیختن برخی مواد گیاهی که از عطاری‌ها تهیه کردم، جوهر و رنگ‌های جدیدی را از میوه‌ها و گیاهان داروئی درست کردم، مثلا با توجه به گرانی رنگ قرمز در بازار، از زردچوبه و به جای رنگ سبز از عصاره گیاه خبازی بستانی استفاده کردم و از این طریق تا حدود زیادی هزینه‌ها را پایین آوردم.
وی در پایان گفت: در کنار این قرآن برخی کتب تاریخی، اقوال نادر و آثار دینی شیوخ الازهر را نیز در اندازه ۷۰ در ۱۰۰، ۵۰ در ۷۰ و ۹۰ در ۱۱۰ به رشته تحریر درآوردم و در این اثناء کار نگارش قرآن بزرگ گیاهی را با بیشترین رنگ ممکن به منظور خلق اثری مقدس و زیبا پیش بردم.


نوشته شده در   جمعه 15 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode