ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1396     |     کد : 177334

واکنش 2 مرجع تقلید و جامعه مدرسین در مورد اهانت به امام هشتم(ع)

درپی انتشار خبر سخنان لوس و ادبیات سخیف یک مجری و جسارت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (علیه آلاف تحیة والثناء) که در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای مجازی منتشر شده، موجب واکنش‌های گونانی شد.

اعتدال:  درپی انتشار خبر سخنان لوس و ادبیات سخیف یک مجری و جسارت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (علیه آلاف تحیة والثناء) که در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای مجازی منتشر شده، موجب واکنش‌های گونانی شد.
به همین دلیل روز جمعه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و دیروز نیز جامعه مدرسین حوزه با صدور بیانه‌‌های جداگانه ضمن محکوم کردن این رفتار، از مراجع ذی‌الصلاح خواستند تا ضمن برخود قاطع با عاملان این حرکت نابخردانه، پاسخ اعتراضات گسترده مردمی را بدهند.

*  بیانیه  آیت الله العظمی مکارم شیرازی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که از مسئولان انتظار داریم، فرد خبیث اهانت کننده به امام رضا(ع) را مجازات کنند، همۀ شهروندان را به هوشیاری دربرابر توطئه‌های دشمنان و حفظ حریم مقدسات دعوت کردند.
بیانه حضرت آیت‌الله مکارم در خصوص اهانت به ساحت امام هشتم(ع) در ستاد انتخاباتی در یکی از استان‌های کشور که از سوی دفتر معظم‌له منتشر شده است به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در اخبار آمده بود که در یکی از ستادهای انتخاباتی اهانت شدیدی به مقام شامخ حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة والثناء) شده است و مقام والای امامت توسط یک فرد خبیث به سخریه کشیده شده و در سایت‌های مختلف نیز انتشار یافته است.
این کار جدا از مسائل انتخاباتی از زشت ترین و منفورترین کارهاست و ما شدیدا آن را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم هر چه سریع تر مرتکب آن، محاکمه و مجازات شود تا حریم والای امامان ملعبه دست افراد آلوده و جنایتکار نگردد.
و بعید نمی‌دانیم این کار زشت به تحریک دشمنان کشور انجام گرفته باشد تا فضای انتخابات را آلوده کند که در این صورت جرم آن سنگین تر می‌شود.
همۀ شهروندان عزیز را به هوشیاری دربرابر توطئه‌های دشمنان و حفظ حریم مقدسات دعوت می‌کنیم و مجددا مجازات سریع این فرد خبیث را از مسئولان انتظار داریم.

* * بیانیه آیت‌الله العظمی
علوی گرگانی
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با صدور بیانیه‌ای توهین یک مجری به امام‌رضا(ع) را محکوم و اعلام کرده و بیان داشتند: اهانت به امامان معصوم (ع) به بهانه بازی‌های سیاسی یا آزادی بیان یا هر بهانه دیگری اثری جز قداست‌زدایی از ساحت پاک آن معصومین ندارد.
متن بیانیه حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به این شرح است:
بسمه تعالی
قال الله تعالی «اذا رأیت الذین یخوضون فی آیاتنا فاعرض عنهم»
متأسفانه هر از چند گاهی از گوشه و کنار مملکتی اسلامی ما سخنانی در جسارت به اهل بیت علیهم السلام شنیده می‌شود که موجب تأثر هر انسان غیرتمند و دین داری می‌شود.
سخنان اهانت آمیز یکی از مجریان در استان ایلام که به ساحت مقدس و نورانی امام رضا علیه السلام انجام گرفت موجب ناراحتی شدید اینجانب شد.
گر چه برخی از این افراد، انسانهای ناآگاه و بعضا جاهلی هستند که شاید بدون کینه سخنانی بر زبان آورند اما میدان دادن به این افراد و اهانت به امامان معصوم علیهم السلام به بهانه بازیهای سیاسی یا آزادی بیان یا هر بهانه دیگری اثری جز قداست زدایی از ساحت پاک آن معصومین ندارد.
لذا اینجانب در برهه کنونی که ایام انتخابات می‌باشد توصیه اکید به نامزدهای محترم میکنم تا به هر فردی اجازه میدان داری داده نشود و مراقب سوء استفاده‌های احتمالی از مقدسات تحت عناوین سیاسی باشند و از افراد دیندار و با صلاحیت استفاده نمایند.
امید است که خداوند در تمام دورانها پشتیبان این ملت و نظام بوده و ماهیت اسلامی این نظام هر چه بیشتر تبلور پیدا کند و به نظام الهی امام زمان علیه السلام متصل گردد.
* بیانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ضمن محکوم کردن جسارت وقیحانه توهین نسبت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع)تصریح کرد:جریان‌های سیاسی بدانند که در صورت اسائه ادب به ساحت قدسی ائمه معصومین، قداست‌زدایی و آلوده کردن حریم اخلاق و انسانیت با پاسخ محکم مردم و مؤمنین مواجه خواهند شد.
متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای  آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی رسیده  به این شرح است:
خبر توهین و جسارت نسبت به ساحت مقدس حضرت امام رضا
(علیه آلاف تحیة والثناء) که در حقیقت توهین به همه ائمه معصومین
(علیهم السلام)، اسلام و مقدسات اسلامی است، در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری موجب تأسف و تأثر شدید گردید و موجی از خشم و نفرت عمومی را برانگیخت و مؤمنین و علماء و مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم» را آزرده خاطر کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این جسارت وقیحانه از مراجع ذی‌الصلاح می‌خواهد ضمن برخود قاطع با عاملان این حرکت نابخردانه، پاسخ اعتراضات گسترده مردمی را بدهند.
لازم است جریان‌های سیاسی بدانند که در صورت اسائه ادب به ساحت قدسی ائمه معصومین، قداست‌زدایی و آلوده کردن حریم اخلاق و انسانیت با پاسخ محکم مردم و مؤمنین مواجه خواهند شد و مردم به هیچ وجه این تعرضات جاهلانه را تحمل نخواهند کرد.
همچنین از دغدغه دینی و ابراز انزجار همه اقشار مختلف مردم متدین ایران اسلامی به ویژه مردم مؤمن و انقلابی ایلام تشکر می‌نمائیم.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی / رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


نوشته شده در   يکشنبه 10 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode