ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 فروردين 1390     |     کد : 17720

جمعه 19 فروردين 5 جمادي الاول 8 آوريل

آغاز سفر تاريخي كشتي سيريوس براي عبور از اقيانوس اطلس در سال 1838 ميلادي ...

شهادت آيت الله سيد محمد باقر صدر و خواهرش در سال 1359هجري شمسي
آيت الله سيد محمد باقر صدر و خواهر ايشان بنت الهدي در سال 1359هجري شمسي بدست مزدوران رژيم بعثي عراق به شهادت رسيدند. آيت الله صدر در 17 سالگي استادي پر آوازه بودند و به تدريس فقه و اصول در حوزه نجف پرداخت. وي از شخصيتهاي علمي اسلامي عراق بود كه علاوه بر حضور فعال در صحنه هاي سياسي كشور عراق و رهبري فكري سياسي مردم در اين كشوربه حوادث و رويدادهاي ايران نيز دقت و توجهي تام داشت. آيت الله صدر از زمان 15 خرداد با ملت ايران همگام بود و در سخنراني هاي خود همواره اعمال ننگين رژيم طاغوت را آشكار مي كرد و آنها را خائن به اسلام مي خواند. «اقتصاد ما، خلافت انسان و شهادت انبيا و حماسه اي از نور» از مهمترين آثار آيت الله صدر بشمار مي رود.

آغاز سفر تاريخي كشتي سيريوس براي عبور از اقيانوس اطلس در سال 1838 ميلادي
كشتي سيريوس متعلق به دولت انگلستاندر سال 1838 ميلادي سفر تاريخي خود را براي عبور از اقيانوس اطلس آغاز كرد. اين نخستين بار بود كه يك كشتي قصد عبور از پهنه يك اقيانوس را داشت. كشتي بخاري سيريوس از بندري واقع در ايرلند حركت كرد و پس از 18 روز به بندر نيويورك وارد شد.

درگذشت «لويي ماسينيون» خاور شناس فرانسوي در سال 1962 ميلادي
«لويي ماسينيون» خاور شناس فرانسوي در سال 1962 ميلادي در 79 سالگي در گذشت. او از اعضاي فرهنگستانهاي شوروي سابق، سوئد، دانمارك، اسپانيا، هلند، بلژيك و افغانستان بود. ماسينيون همچنين در انجمنهاي فرهنگي و خاور شناسي بسياري از كشورهاي دنيا عضويت داشت، از اين خاور شناس برجسته تحقيقات ارزنده اي درباره ايران اسلام باقي مانده است. «تقديس فاطمه الزهرا (س)، نيايش ابراهيم، مباهله مدينه و اصناف و طبقات مر اكش»، از آثار وي بشمار مي آيد.

در گذشت «پاپلو پيكاسو» نقاش اسپانيايي و مبتكر سبك كوبيسم در سال1973ميلادي
«پاپلو پيكاسو» نقاش اسپانيايي و مبتكر سبك كوبيسم در سال1973ميلادي در گذشت. اود ر18 سالگي نقاش مشهوري شد. وسبك ابداعي او بسرعت در ميان ديگر نقاشان رواج يافت. بزرگترين اثر پيكاسو گرينكا نام دارد. اين تابلو نقاش وحشت خود را از بمباران شهر گرينكا در جنگهاي داخلي اسپانيا مجسم كرده است. 


نوشته شده در   جمعه 19 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode